Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes hønemoren er kjempefint jeg! Passer til deg! Spiller vel ingen rolle om det er -en endelse. I Bergen feks bruker man også -en endelser, det er ikke bare på Oslo Vestkant.

Videoannonse
Annonse
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Hønemora har vissnok ikke vært innpå her på flere år.

fant ut det jeg også, gemini sjekket jo!

gratulerer med nytt nick :))

(jeg synes ikke det er vestkantaktig, man SIER jo ikke hønemorEN. Man sier 'hønemoorn' hvis du skjønner.. eller hønemo~?~en) (Hvis man ikke er fra berRRgen, da)

Skrevet

Synes hønemoren er kjempefint jeg! Passer til deg! Spiller vel ingen rolle om det er -en endelse. I Bergen feks bruker man også -en endelser, det er ikke bare på Oslo Vestkant.

Sant det. Jeg sier jo f.eks. moren min når jeg omtaler min mor, og ikke mora mi, selv om jeg er fra øst!

Skrevet

(jeg synes ikke det er vestkantaktig, man SIER jo ikke hønemorEN. Man sier 'hønemoorn' hvis du skjønner.. eller hønemo~?~en) (Hvis man ikke er fra berRRgen, da)

Ja, skjønner.

Håper jeg blir akseptert :-) passer jo til meg. Og "høner" har vi vel alle, (hunnkjønnene)he, he.

Skrevet

Ja, skjønner.

Håper jeg blir akseptert :-) passer jo til meg. Og "høner" har vi vel alle, (hunnkjønnene)he, he.

Jeg mener "høne" i entall, huff og huff.

Nå må jeg nok ta en pause herfra.

Skrevet

Hønemora med a-endelse var brukt 3 ganger, sist i 2002. Kanskje du kan få webmaster til å frigi det? Hvis det i det hele tatt er registrert da.

Ja, si det, men vender meg vel til endinga med "en" sikkert jeg da.

Så mye skriving som det ble av dette herinne så er jeg vel allerede godt kjent.

Skrevet

Ja, si det, men vender meg vel til endinga med "en" sikkert jeg da.

Så mye skriving som det ble av dette herinne så er jeg vel allerede godt kjent.

Eller heter det kanskje å venne seg til noe....med nn istedet for nd?

Gjest bare et tips
Skrevet

Jeg synes at nick som hønemora og Hønemoren, og Konemor og konemora er FOR like, jeg!

Jada, de er jo det. Men alle nick er jo ikke i bruk da. Synes hun burde ta Mor Godhjerta jeg. Eller bamsemamma. VAr det ikke det jeg fant ut var ledig da.

Gjest Hønemor'n
Skrevet

Da synes jeg hun skal skrive det slik: hønemor'n.

Det var bedre.

Skrevet

Da synes jeg hun skal skrive det slik: hønemor'n.

Det var bedre.

du tøyser vel? d blir sånn: " mor'n, mor'n, du!"

sånn som gamle naboer hilste før..

Skrevet

Eller heter det kanskje å venne seg til noe....med nn istedet for nd?

ja

Skrevet

ja

Ja, tenkte meg det, idet jeg sendte innlegget avgårde. Må passe på rettskrivinga vet du!

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Og når jeg gjorde det, så fant jeg 10 innlegg alle skrevet i 2000, altså av en som kalte seg Hønemor. Så det er nok liten fare for at det blir noen forvirring på akkurat dette nicket. Hvis det da ikke er noen som heter Hønemora eller noe annet som ligner veldig da, men det sjekket jeg ikke.

Det er klart, hvis alle innleg ger fra 2000 så blir det ikke forviklinger.

Gjest bare et tips
Skrevet

du tøyser vel? d blir sånn: " mor'n, mor'n, du!"

sånn som gamle naboer hilste før..

Enig! Så ikke helt pent ut på trykk det er hønemor'n! Men mor'n, mor'n mellom naboer synes jeg ikke det er noe galt med da. Folk sier da det enda. Tror jeg.

Skrevet

Jeg synes at nick som hønemora og Hønemoren, og Konemor og konemora er FOR like, jeg!

Dette har sikkert vært oppe til diskusjon før, men jeg spør deg allikevel:

Hvor i alle dager kommer ditt nick fra?

Det er særs orginalt!

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...