Gå til innhold

Kan de bestemme hvilken konto?

Anbefalte innlegg

Gjest virker rart
Skrevet

Jeg har en lønnskonto pluss en konto som jeg bruker til alle regninger. Så tegnet jeg bilforsikring. Bilforsikringsselskapet sier at for å få den avtale prisen, MÅ jeg bruke autogiro til lønnskontoen min, ikke til regningskontoen min. For meg blir dette veldig upraktisk.

Kan de virkelig bestemme hvilken av mine kontoer jeg skal betale den faste regningen fra???

Skrevet

Du kan vel gi dem *lov* til å trekke fra lønnskontoen, men be dem trekke fra den andre.

Uansett, de er tåpelige, fordi du kan jo endre lønnskonto på dagen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De har vel erfart at det oftere er tilstrekkelig dekning på en lønnskonto enn en hvor du selv må sette over penger til.

Som sør sier, du kan jo endre bruksområde på kontoene dine etter du har tegnet avtalen med forsiktingsselskapet, men det vil vel kanskje være et kontrakstbrudd (hvis du skriver under på at premien trekkes fra den kontoen hvor din lønn automatisk kommer inn hver mnd).

Spør om du kan gjøre som Sør foreslår, be dem belaste regningskontoen din, men oppgi lønnskontoen som en sikkerhet, hvor de kan trekke hvis det ikke er dekning på den andre (men det går vel automatisk hos dem,og det er ikke sikkert de kan legge inn slike ting i datasystemene sine..)

Skrevet

Legg bare inn et tilsvarende trekk fra regningskontoen din over på lønnskontoen - fast med forfall dagen før den regninga skal trekkes

. Det fikser du på nettbanken. Så blir det akkurat som at du har trukket fra regningskontoen. Ingen forskjell! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...