Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er 2.gangs gravid i uke 36. Har den siste uken vært plaget av sterk hoste(irritasjonshoste og forkjølelse). Tidligere ubehag i form av smerter under/ved ribbeina har økt. Tror fosteret "har satt seg fast". Kan denne hosten plage barnet? Kjenner selv at det er smertefullt under hosteriene.

I tillegg går jeg til ekstrakontroller da mitt førstefødte var dysmatur. Gikk da 14.dager over tiden. Barnet jeg nå bærer hadde 7% vekstavvik i uke 32.

Jeg lever meget sunt og røyker ikke. Grunnet forkjølelse og disse smertene under ribbenet sover jeg nesten ikke om natten. VIl dette kunne påvirke barnets vekst. Har dere i så fall noen tips om hva jeg kan gjøre for å forhindre at dette barnet blir dysmaturt?

Er 7% vekstavvik mye?

Håper på svar

Vennlig hilsen I.Dahl

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17143-barnevernpedagog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Barnet tar inte skada av din förkylning och hosta. Det är bara du själv som tar skada, då du inte får sova så mycket på nätterna. Om plågorna är stora, tycker jag att du skall prova något receptfritt hostdämpande medel, under några dagar. Ligg högt med huvudet och drick något varmt innan sängdags. Försök att vila dig någon gång mitt på dagen om du har möjlighet. Det är viktigt att ta igen sömnbristen. Barnet kommer inte att växa mindre pga av detta. En viktavvikelse på 7% är inom normalvärdena och ingen anledning till oro. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17143-barnevernpedagog/#findComment-78139
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...