Gå til innhold

tanntrekking og blødning

Anbefalte innlegg

Gjest haster !!
Skrevet

Har trukket to tenner oppe bak i dag.Det sluttet å blø hos tannlege, men har begynt for fullt igjen. Hvordan kan det best stoppes. Har prøvd med å trykke papir mot. Det hjelper lite..

Noen gode råd der ute?

Jeg er en annen
Skrevet

Press noe rent tøy mot området.Når blødningen stopper -- ikke drikk noe på minst en halvtime, ellers kan den begynne igjen. Litt blod i spytt e.l. er normalt, men hvis det er mye og kontinuerlig, ta kontakt med lege.

Skrevet

Kompress eller vattdott som du biter ned på "hullet" i en halvtime. Etter det ikke noe i munnen på 2 timer - da rekker blodet å koagulere.

Gjest haster !!
Skrevet

Takk for rådene. Jeg tror årsaken nå har vært at jeg begynte å drikke for tidlig. Og ofte roter man jo litt rundt med tunga i disse søkkene også.

Det gikk over med tålmodighet, pressing og ingen inntak av vått eller tørt på flere timer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...