Gå til innhold

Migrene og p-sprøyte

Anbefalte innlegg

Gjest Noen med erfaring på dette?

Jeg skal slutte med p-sprøyte og vil begynne på ny prevasjon.

Jeg har migrene og har hørt at hvis en går på p-piller kan en få oftere migrene-anfall. Stemmer dette? Noen som har erfaringer.

Jeg sliter også en del med magesmerter, legen sier at jeg har irritabel tykktarm. Noen som har erfaringer med at p-piller gjør at en får sterkere/oftere smerter i magen?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171436-migrene-og-p-spr%C3%B8yte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg var også veldig plaget med migrene. Gikk på p-piller i flere år før jeg fikk det, men det siste året fikk jeg migrene ved hver mens og eggløsning. På migreneklinikken ble jeg tipset om p-stav. Etter at jeg satte inn den i armen i mai i fjor, har jeg kun hatt migrene i en kort periode. Mensen er så og si borte også . P-staven kan sitte i i tre år, og jeg anbefaler den varmt!!

Lykke til!

Jeg har tidligere gått på p-piller i mange år. For et par år siden omtrent begynte jeg å få migrene, ikke hyppig, men gjerne kraftig når migrenen først slo til.

Jeg fikk ikke noen beskjed om å slutte med pillen pga det, jeg spurte ekstra da jeg begynte på migrenemedisinen.

Men, det er jo mulig at det likevel var en sammenheng, det vet jeg ikke.

Nå har jeg imidlertid droppet pillene helt pga ulike bivirkninger som kom etterhvert, og er storfornøyd med hormonspiralen.

Men altså, det du spurte om, så sa ingen av legene noe om at jeg ikke burde bruke verken p-piller eller hormonspiral. Vil tro det samme gjelder for p-stav, men jeg kan ikke si det sikkert.

Det kan også være at det er forskjellig migrenetyper (?) som gjør at en ved noen ikke bør gå på pillen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...