vendelin1365380208 Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 I min fryseboks har jeg masse hjortekjøtt. Av det er det to ting jeg kunne tenkt meg oppskrift til. Det ene er hjortefarse-deig. Hva kan lages av den? Og det andre er hjorte-lårtunge. Denne kjøttbiten skal kunne lages til pålegg, men hvordan gjør man det og hva annet kan man nyttet dette kjøttet til? Har du en oppskrift? Hilsen 0 Siter
matildes mor Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Jeg husker fra min barndom/ungdom at bestemor pleide lage hjorte kjøttkaker av farsen.Mmmmmmmm-smakte himmelskt!!(jeg får vann i munnen,) Det andre vet jeg dessverre ingenting om. 0 Siter
Atene Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Er kjøttdeigen uspedd ? Jeg lager kjøttkaker av den, bare blander med litt salt, melk og potetmel eller potetmospulver. Når det gjelder lårtungen, er jeg spent på om du får noen tips. Har to i fryseren selv. Det går vel ihvertfall an å lage en gryterett av den ? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Jeg laget hjorte-kjøttkaker i går :-) Hvis du lager kjøttkaker av kun hjortekjøtt, blir de veldig "smulete" og kornete fordi det er så lite fett i det kjøttet. I går brukte jeg 750 g hjortekjøttdeig og 440 g ferdigkjøpt farse. Det var trolig litt for mye farse, hadde sikkert holdt med rundt 300 g. I alle fall: Blandet de to kjøttfarsene,hadde i 3 moste kokte poteter, 2 dl melk, 2 egg (rør dem sammen først), pepper, salt, timian og rosmarin. Knallgodt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.