Gå til innhold

Hjortekjøtt

Anbefalte innlegg

vendelin1365380208
Skrevet

I min fryseboks har jeg masse hjortekjøtt. Av det er det to ting jeg kunne tenkt meg oppskrift til. Det ene er hjortefarse-deig. Hva kan lages av den? Og det andre er hjorte-lårtunge. Denne kjøttbiten skal kunne lages til pålegg, men hvordan gjør man det og hva annet kan man nyttet dette kjøttet til?

Har du en oppskrift?

Hilsen

Skrevet

Jeg husker fra min barndom/ungdom at bestemor pleide lage hjorte kjøttkaker av farsen.Mmmmmmmm-smakte himmelskt!!(jeg får vann i munnen,)

Det andre vet jeg dessverre ingenting om.

Skrevet

Er kjøttdeigen uspedd ? Jeg lager kjøttkaker av den, bare blander med litt salt, melk og potetmel eller potetmospulver.

Når det gjelder lårtungen, er jeg spent på om du får noen tips. Har to i fryseren selv. Det går vel ihvertfall an å lage en gryterett av den ?

Skrevet

Jeg laget hjorte-kjøttkaker i går :-)

Hvis du lager kjøttkaker av kun hjortekjøtt, blir de veldig "smulete" og kornete fordi det er så lite fett i det kjøttet.

I går brukte jeg 750 g hjortekjøttdeig og 440 g ferdigkjøpt farse. Det var trolig litt for mye farse, hadde sikkert holdt med rundt 300 g. I alle fall: Blandet de to kjøttfarsene,hadde i 3 moste kokte poteter, 2 dl melk, 2 egg (rør dem sammen først), pepper, salt, timian og rosmarin.

Knallgodt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...