Gå til innhold

kan jeg betale for å få frikort allerede nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres sikkert litt dumt ut. Men jeg vet at jeg kommer til å oppnå frikortgrensen med hensyn til lege og psykologbehandling. Jeg synes det er så stress å bla opp penger hver gang og å holde orden på dem. Kan jeg bare betale hele beløpet på en gang og få utdelt frikort for å slippe styret?

tipper at det ikke går ann men..

jeg er en rotekopp, derfor hadde det vært glimrende om det gikk ann å gjøre det på den måten

mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette (gode) forslaget var oppe på høsten 2003 med forslag om iverksettelse i 2004. Det ble dessverre nedstemt.

Skrevet

Dette (gode) forslaget var oppe på høsten 2003 med forslag om iverksettelse i 2004. Det ble dessverre nedstemt.

En av de mange "flotte" tiltakene nåværende regjering har kommet med for de som trenger hjelp i samfunnet.

"............................"

Gjest bare et forslag
Skrevet

Nei men du kan da vel gjøre en privat avtale om at du forhåndsbetaler psykologen din for så og så mange timer (feks 1-2 måneder framover) så slipper du ihvertfall å bla opp der hver gang.

Gjest Vernepleier'n
Skrevet

Jeg kjenner flere som betaler inn hele beløpet til trygdekontoret for så å få frikort nå i januar.

Dette blir gjort på vegne av brukere i den boligen jeg jobber i. Vi bare ringer trygdekontoret å avtaler. Har gjort dette i årevis!

Skrevet

En av de mange "flotte" tiltakene nåværende regjering har kommet med for de som trenger hjelp i samfunnet.

"............................"

Ja de har virkelig stått på .. *stønn*

Skrevet

Jeg kjenner flere som betaler inn hele beløpet til trygdekontoret for så å få frikort nå i januar.

Dette blir gjort på vegne av brukere i den boligen jeg jobber i. Vi bare ringer trygdekontoret å avtaler. Har gjort dette i årevis!

tør jeg å spørre om hvilken kommune du jobber i?

Gjest Vernepleier'n
Skrevet

tør jeg å spørre om hvilken kommune du jobber i?

Jobber i en kommune i Møre og Romsdal. Vil egentlig ikke si mer en det....

Skrevet

Jeg fikk frikort for en uke siden. Sukk.Januar er alltid en hard måned i så måte. Men jeg skjønner godt hva du mener.

Skrevet

Nei men du kan da vel gjøre en privat avtale om at du forhåndsbetaler psykologen din for så og så mange timer (feks 1-2 måneder framover) så slipper du ihvertfall å bla opp der hver gang.

Tror nok ikke at det går gitt, spesielt ikke hvis vedkommende har praksis og skal gjøre regnskap. På en DPS jeg gikk til før så ville de ikke gjøre det. Men det går jo an å prøve seg på det et annet sted

Skrevet

Jeg er også interssert i en slik ordning.

I fjor gjorde jeg det slik at jeg kjøpte medisiner to ganger i januar og fikk altså et betydelig beløp inn på kortet( husker ikke maks.beløpet for hver gang( kr 360 - eller 450 kr.)

Så det gikk ganske fort å "fylle opp".

Gjest Bare et forslag
Skrevet

Tror nok ikke at det går gitt, spesielt ikke hvis vedkommende har praksis og skal gjøre regnskap. På en DPS jeg gikk til før så ville de ikke gjøre det. Men det går jo an å prøve seg på det et annet sted

Nei selvsagt går det ikke på en klinikk (byråkrati), men jeg trodde det gjaldt en privatpraktiserende psykolog. Der går det sikkert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...