Gå til innhold

Sjokkerer dette matinntaket deg?

Anbefalte innlegg

Gjest rådvill tviler
Skrevet

Fredag er min godis og skeie ut dag! Men er dette sjokkerende mye og vil det føre til vektøkning å spise slik en dag i uka når jeg trener 10 timer kondisjon i uka?

Jeg er moderat overvektig og ønsker å gå SAKTE ned i vekt..

En kopp cappuccino, en skive speltbrød med mager kesam på.

En kopp cappuccino, en liten cavalier-hasselnøttsjoko (20 grams)

3 pizzastykker, små. Hjemmelga med tunfisk, lightost, mais, champignon og tomat.

En cappuccino.

En kopp light-kakao, en skive speltbrød med mager kesam på.

Fredagsgodis: en STOR boks smågodt fra shell (75 kroner)

Skrevet

Jeg er ingen slankeekspert, men synes den store boksen med godt var drøy når du slanker deg. Kan du ikke bare spise _litt_ av den.

Skrevet

Herreguuuud, klarer du virkelig å ha i deg en HEL diger boks med smågodt? Huttetu...

Ja, jeg ble litt sjokkert over det. Hva med å prøve grønnsaker med dip isteden? Det er faktisk veldig mye bedre :o)

Skrevet

Det er sunt å ha én usunn dag i uka.

Ikke bare reduserer du faren for sprekk og juksing ellers i uka, men du minsker også sjansen for at forbrenningen din går ned som følge av lavt kalori-inntak ellers i uka.

Selv om jeg hadde brukt 1-2 uker på en slik godteting, så hadde nok jeg spist mye mer usunne ting ellers på dagen.

Gjest bekymret for deg
Skrevet

JA! I løpet av en hel dag spiser du bare 2 skiver brød og en liten middag!!!!! Også trener du 10 timer i uka.... Spis godtet ditt, du, du trenger da virkelig kaloriene - eller; spis skikkelig og få i deg nok næring så kanskje du ikke blir så fysen og spiser masse godt:-) Du som trener så mye trenger minst 4-6 brødskiver om dagen!!!! Lykke til!!!

Skrevet

Hmmm...mer brød, mer pizza, mindre snop.

Har snopdag på lørdag selv, og kjøper da snop for 20,- kroner; mener det er tilstrekkelig.

Og jeg som skriver, er en mann i vektklassen 100+ *s*

Skrevet

Ja. Pizza med tunfisk skulle vært forbudt.

Tunfisk er noe av det sunneste som finnes - mer proteinrik mat finnes knapt. Smaker dritt, men gjør godt.

"............................."

Gjest carbonara
Skrevet

Hvis dette var ukemenyen så var ikke den mye å skryte av dersom du skal slanke deg langsomt. Dvs. endre livsstilen.

Altfor ensformig og lite sunt i lengden.

Når det gjelder snopet så tilsvarer 100 gram ca 400 cal. En halvkilos boks smågodt inneholder da 2000 cal og er rene karbohydrater. Så kan du jo regne ut sjøl om vinninga går opp i spinninga.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det sjokkerer meg at noen virkelig spiser tunfisk, ja.

Skrevet

Hei

Sett i forhold til hvor mye du trener, tror jeg du spiser litt for lite sunn mat på fredagen. Spiser du nok mat i de øvrige dagene ville jeg kunne praktisere det samme som deg uten at det bød på noen problemer.

Husk at lysten på snop blir mindre når du spiser nok og variert mat - også av det som smaker søtt.

Imidlertid synes jeg du skal være obs på hvordan du ditt forhold til mat er. Man behøver ikke være overfokusert på at alt skal være sunt og magert selv om man vil slanke seg litt.

Skrevet

Formulerte meg litt klønete. Mente at du bør spise litt mer sunn mat, men at fredagens kost ikke behøver by på problemer overhode - såfremt du ellers har et normalt forhold til mat.

Mvh

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er greit å ha en dag i uka hvor man tillater seg litt godis, men ærlig talt.

Det er ikke meningen at du skal ødelegge en hel dag, altså 1 av 7 dager i uka, med regelrett morbid føde.

Jeg ville heller dytta i meg 4 normale måltider, kost meg med pizza til middag, og så fråtset i 75-kroners boksen fra Shell (yukk!) utpå kvelden.

Gjest egentlig ingen rådvill tviler :)
Skrevet

Til alle dere som ble så sjokkerte: Hehe.. tydeligvis at dere ikke får oppleve fordelene ved å ha et aktivt liv med høy forbrenning :)

Jeg spiser sunt og godt i uka og skeier ut en dag i helgen. Spiste t.o.m litt mer sjokolade i går og gikk likevel ned i vekt i dag :)

Hvordan? Høy forbrenning! Driver med orientering og diverse annen idrett og trente 4 timer i går, i dag blir det nye to timer med gjengen og etterpå skal vi på kafé og spise brownies! :)

Nyt livet folkens! Unn dere det dere har lyst på og lyst ti å gjøre, kos dere med å være i aktivitet og dere skal se dere holder en stabil kroppsvekt!

Jo mindre man spiser jo mindre trenger kroppen,sånn er det bare! :)

Ønsker dere alle en fantastisk dag! Ønsker så inderlig å komme all fy-fy til livs!

Livet er for kort til å ha dårlig samvittighet, og jeg ble lei meg da jeg så hvor mange som faktisk ble sjokkert over matinntaket mitt på fredag..

Gjest stortrener selv
Skrevet

Til alle dere som ble så sjokkerte: Hehe.. tydeligvis at dere ikke får oppleve fordelene ved å ha et aktivt liv med høy forbrenning :)

Jeg spiser sunt og godt i uka og skeier ut en dag i helgen. Spiste t.o.m litt mer sjokolade i går og gikk likevel ned i vekt i dag :)

Hvordan? Høy forbrenning! Driver med orientering og diverse annen idrett og trente 4 timer i går, i dag blir det nye to timer med gjengen og etterpå skal vi på kafé og spise brownies! :)

Nyt livet folkens! Unn dere det dere har lyst på og lyst ti å gjøre, kos dere med å være i aktivitet og dere skal se dere holder en stabil kroppsvekt!

Jo mindre man spiser jo mindre trenger kroppen,sånn er det bare! :)

Ønsker dere alle en fantastisk dag! Ønsker så inderlig å komme all fy-fy til livs!

Livet er for kort til å ha dårlig samvittighet, og jeg ble lei meg da jeg så hvor mange som faktisk ble sjokkert over matinntaket mitt på fredag..

Hvorfor spør du om dette på forumet da? Ettersom du allerede vet svaret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...