Gå til innhold

Ensom... Finnes det håp?

Anbefalte innlegg

Gjest Ensom ulv

Dette er første gang jeg skriver innlegg her, men jeg har fulgt med en stund. Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver nå, kanskje dette er et rop om hjelp eller bare et håp om at noen vil bry seg om meg.

Livet mitt har i hvertfall ikke vært det beste til nå. Og dessverre ser det ut til å bare gå en vei, nedover. Vennene mine forsvinner en etter en, vet egentlig ikke om jeg har noen ordntlige venner igjen.

Jeg har heller ikke hittil i mitt 26-årige liv hatt noen "kjærester" selv om jeg faktisk har hatt veldig nært forhold til et par jenter. Men det har aldri vart lenge eller blitt noe mer. Den siste forsvant fra meg like etter nyttår. Vi hadde et veldig godt og nært vennskap. Vi var veldig gla i hverandre, jeg var (er) ganske forelsket i henne, men som vanlig så gikk det ikke. Nå vil hun ikke ha kontakt med meg mer...

Etter at dette skjedde, har jeg begynt å gi opp. Har vært veldig deppa de siste ukene. Har ikke fått særlig mat i meg, har en helt gal døgnrytme. Jeg orker ingenting. Eneste jobben som er lyspunktet i livet mitt nå. Men hvor lenge har jeg den? Firmaet blir kanskje å legge opp virksomheta i løpet av kort tid. Da har jeg ikke så mye mer glede i livet mitt.

Jeg har blitt en ensom ulv, og det klarer jeg ikke å være... Jeg savner mest av alt å kunne ha en ordentlig god venn å prate med, en jeg kan stole helt på. Og selvfølgelig savner jeg en som kan bli noe mer enn det. Men problemet mitt er at jeg klarer bare ikke å få venner så lett. Jeg liker ikke å gå ut på fest og lignende. Hvis jeg skal gå på noe sånt, så blir jeg bare å mistrives helt. Trives best i roligere forhold. Og jeg er en stille og rolig gutt overfor de jeg ikke kjenner. Kanskje det er hovedproblemet. Jeg tør ikke være "bråkjekk" overfor fremmede.

Men er det noe galt med meg? Må jeg være en som drar ut og fester for å ha venner og eventuelt få meg kjæreste? Finnes det ingen som vil ha rolige gutter? Jeg tror jeg har et normalt utseende. Trener litt av og til. De som har vært venner med meg, sier jeg er veldig grei, men hvorfor forsvinner de bare da?

Så her er jeg, ensom og forlatt... Finnes det egentlig mer håp eller skal jeg bare gi opp med en gang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17149-ensom-finnes-det-h%C3%A5p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjære "ensomme ulv"!

Jeg tror du har mye ugjort og positivt liv foran deg, selv om jeg forstår at du nå er nedfor og ensom. Det tar tid å komme over å bli forlatt, slik du ble etter nyttår.

Slik jeg tenker har det lite for seg å skulle tvinge seg til en fremmed og ulystbetont livsførsel for å bli kjent med andre, som å utagere og feste, når du best trives i rolige omgivelser.

Det behøver likevel ikke bety at du skal sitte og vente på andres intiativ. Det er en mellomting.

For å opparbeide et nettverk og kontakter rundt deg, kan du tenke ut møteplasser for å treffe folk.

Er du motivert for å bli med i interesseklubber som f.eks. i teater, musikk, film eller i sport. Eller kan du tenke deg å bruke internett for å bli kjent og skaffe deg brev-venner? Mange blir gledelig overrasket over hvordan internett kan hjelpe med å skape forbindelser mellom mennesker.

Er du glad i å lese? Eller kan du henge deg på et språk-kurs med reising som mål?

Jeg håper du beholder stor tro på at du er mer enn god nok som den du er, og at kontaktbehovet ditt setter deg i aktiv bevegelse selv også.

Lykke til!

Man MÅ ikke være en som turer ute titt og ofte for å få seg kjæreste, men SOM REGEL er det kanskje der man helst blir kjent med nye mennesker i disse tider. Trist, men sant. For når jeg selv tenker etter, alle de kjærester jeg har hatt, har jeg først møtt ute.

Men du har kanskje andre interesser hvor man kan treffe mennesker?

Idrett? Hundeklubb?

Internett i seg selv er jo blitt en god og trygg venn for de fleste ensomme.

Du liker ikke uteliv, sier du. men mange jeg kjenner har da funnet gleden av å JOBBE ute. Hva med å ta et bartenderkurs, og gå på de nermeste utesteder og forhøre deg om jobb? Tror det er en veldig lett måte for mange å komme i kontakt med nye mennesker på.

eller..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...