Gå til innhold

Kake m kvit sjokolade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kakebakerkollegaer :-p

Går det an å bytte ut vanleg sjokolade med kvit sjokolade utan at det endrar bakeegenskapane? Eg har ikkje klart å finne "vettuge" oppskrifter på kvite sjokoladekaker, men eg tør liksom ikkje risikere å ruinere ei ellers god kake m å eksperimentere DERSOM andre har prøvd det før og kan seie om det går bra eller om det går ad undas...

Eg er ellers VELDIG glad i tunge mørke sjokoladekaker, men av og til har ein lyst på litt forandring, og i dag skal eg prøve den nye snømann-kakeforma mi, og da blir mørkebrunt liksom litt feil...

Bakepulverhelsing frå

Skrevet

Apartheid-kaker? ;-)

Med vennlig hilsen

:)

Eller kanskje ei sak for miljørørsla. Mørkebrun snømann, altså.

Skrevet

Hei, i freia sine hvite sjokoladeplater så finner du iallefall oppskrifter på kaker der den hvite sjokoladen skal brukes. antar de samme oppskriftene kan finnes på nett hos sidene til freia og :)

Har laget to kaker fra slike forslag før, veldig gode iallefall :)

Ellers så har den hvite sjokoladen en litt annerledes konsistens /smak enn den mørke da, så det å bytte mørk med hvit sjokolade i vanlige oppskrifter aner jeg ikke noe om.

Gjest frustrert frue
Skrevet

Jeg tror den hvite er litt søtere enn den mørke. Du bør kanskje ha litt mindre sukker.

Skrevet

Jeg tror den hvite er litt søtere enn den mørke. Du bør kanskje ha litt mindre sukker.

Ja det har du rett i. Den smakar søtare.

Ett poeng å ta ad notam.

Eg har skrive til Kraft Foods og spurd om baking m Freias kvite no, så det skal jo bli spennande å sjå om eg får svar frå dei.

Skrevet

er ingen kakebaker ...ehm.. mer enn kakespiser.

menaltsaa... hvitsjokolade gjoer seg utmerket i evt. paa (?) kake ja!

Skrevet

Hvit sjokolade er det mest usunne

Takk for omtanken, men eg kan sikkert klare å gjere kaka mi ENDA meire usunn om eg har lyst til det også, eg, sjø!

Skrevet

Hvit sjokolade er det mest usunne

Hva ER egentlig hvit sjokolade? .-) ikke noe kakao i - - er det bare fett og sukker -og hvorfor får det da lov til å hete sjokoldè? - eller kanskje fettet er fra kakaobønnene? nei, gidder ikke lete på nettet - det opptar meg ikke så mye :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...