Gå til innhold

Laste ned gratis musikk fra nettet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får jeg gjort det? Har ikke prøvd siden Napster var oppe og gikk, og det er vel skjedd litt siden da, kanskje... :-)

Skrevet

er et prog som heter winmx mn har hørt det ska vere mye drit der inne...

er og ett prog som eg bruker som heter odc og er et prog der det finnes noe som blir kalt hubber og der er det en masse med folk som deler alt fra spill til musikk... eg har enda ikkje opplevd å ikkje finne eg vil ha der inne..

veldig greit program

Skrevet

Kommer helt an på hva du ønsker å laste ned.

Før jeg kommer med de mer etisk tvilsomme, kan jeg vel tipse om at du kan kjøpe og laste ned -lovlig- på QXL.

Gratisalternativer:

For enkeltsanger er nok p2p programmer som edonkey/emule og soulseek de beste.

Limewire er heller ikke ille.

Skal du laste ned større mengder (enkeltalbum, albumsamlinger o.l. til en artist eksempelvis) er torrentstedene greie å sjekke.

Størst for tiden er vel "torrentreactor", "bi-torrent" og "piratebay"

Søk opp disse på google, så finner du webadressen til de respektive stedene.

Gjest koala bear
Skrevet

Har prøvd litt av hvert jeg da,men er mest fornøyd med DC++. Kan være litt avansert men du lærer alt ganske fort. Eneste der er at du MÅ dele filer for å kunne laste ned musikk, men hvis du ikke har musikk, kan du brenne cd-er på dataen og dele de.

Skrevet

LimeWire.

Må du ikke betale for å bruke limewire?

Skrevet

Må du ikke betale for å bruke limewire?

Neida, det er en gratisversjon også, og den er popupsfri og fin. Den sier også ifra hvis man er i ferd med å laste ned en ødelagt fil, slik at man får avbrutt.

Den sier også fra hvis samme sangen er til nedlastning flere ganger, og det kan være veldig kjekt hvis man har flere i gang samtidig.

Eneste bakdelen med denne gratisversjonen, er at man får ikke søkt på akkurat DEN musikken man vil ha. Man må altså ta til takke med de som ligger inne.

Flisa som la ut linken til denne, så derfor prøvde jeg.

Har flere andre programmer også, men ville bare prøve hva dette var. Så derfor :-)

Skal du laste ned en komplett cd f.eks. er nok ikke dette siden for deg, men det er en del bra musikk der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...