Gå til innhold

Hva er forskjellen på adjunkt med og uten opprykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan finner jeg ut hva de skal ha som begynnerlønn hvis de skal undervise i videregående skole??

Takker for svar!

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai
Skrevet

En adjunkt har 4 år høyskoleutdannelse, en adjunkt med opprykk har fem år. Sjekk sidene for utdanningsforbundet for å finne ut lønna, den er sikkert lik enten man jobber i grunnskole eller videregående. Det er så vidt jeg husker ansienniteten som er avgjørende.

Skrevet

En adjunkt har 4 år høyskoleutdannelse, en adjunkt med opprykk har fem år. Sjekk sidene for utdanningsforbundet for å finne ut lønna, den er sikkert lik enten man jobber i grunnskole eller videregående. Det er så vidt jeg husker ansienniteten som er avgjørende.

Tusen takk!

Men hvis man er det som het cand.mag fra universitet, hva blir man da?

fei1365380229
Skrevet

Tusen takk!

Men hvis man er det som het cand.mag fra universitet, hva blir man da?

Cand. mag er vel en fire års utdannelse og da blir man adjunkt.

Skrevet

Cand. mag er vel en fire års utdannelse og da blir man adjunkt.

Cand.mag har vel avsluttet hovedfag, og blir da lektor.

Annonse

fei1365380229
Skrevet

Dette er i hvert fall ikke relevant lenger, for nå har nordmenn gått over til det internasjonale systemet med bachelor og master. Men jeg blander kanskje med cand.politt eller cand.ed. graden som er mer enn hovedfag.

Ja jeg vet det, men før så måtte du ha 80 vekttall for å bli adjunkt og 100 for å bli lektor.

Skrevet

Ja jeg vet det, men før så måtte du ha 80 vekttall for å bli adjunkt og 100 for å bli lektor.

Du måtte ha det fjerde året for å bli adjunkt og hovedfag for å bli lektor. Ingen kunne bli lektor med noe annet enn hovedfag, ikke med master fra andre land. Da ble det adjunkt med opprykk.

fei1365380229
Skrevet

Du måtte ha det fjerde året for å bli adjunkt og hovedfag for å bli lektor. Ingen kunne bli lektor med noe annet enn hovedfag, ikke med master fra andre land. Da ble det adjunkt med opprykk.

Selvfølgelig må man ha hovedfag for å bli lektor. Når jeg tok graden måtte vi ha 120 vekttall, altså 6 årig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...