Oliver Twist and a Gecko Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hei Vi har et dårlig sexliv. Først litt bakgrunnshistorie: Vi ble sammen i 18-års alderen, flyttet sammen etter ett år og fikk barn sammen etter ytterligere ett år. Etter 2 år flyttet vi sammen på høgskole og studerte (begge to). Jeg var veldig opptatt med skole og hobby, mens hun var mye hjemme alene (vennene måtte alltid besøke henne). Ting begynte å skurre mellom oss, (økonomi, sexlivet++), og etter neste 2 år på høgskole flyttet hun tilbake til hjembyen. Vi tok en pause. I hjembyen fant hun seg en ny type, jeg fikk beskjed om at en pause er det samme som slutt, og jeg ble helt knust. Denne typen var en bekjent av mine bekjente, så jeg visste hvem det var. Det var ekkelt de helgene jeg reiste hjem fra skolen og skulle ha barnet mitt for helga og jeg traff han. Jeg begynnte å komme over henne, men så ble forholdet mellom dem dårligere og dårligere og jeg begynnte på en eller annen måte å bli litt psykolog for henne. Det ble slutt. Jeg ville egentlig ikke ha henne tilbake fordi jeg verdsetter andre ting en det hun gjør seksuelt og i hverdagen. Hun overbeviste meg om at hun hadde forandret seg (blant annet hadde hun utført munnsex på han fyren, hun aksepterte at jeg hadde mine hobbyer osv). Vi ble sammen igjen. Jeg har forøvrig aldri hatt sex med noen andre enn henne. Nå har vi vært sammen i 1 år ca (er 26 år begge to) og problemene vi hadde begynner å komme tilbake, med noen ekstra problemer: 1. Hun klager på at vi har sex så sjelden. Jeg er ikke særlig interessert i det fordi: jeg tar ALLTID initativet, jeg gjør all jobben når vi har sex. Jeg slikker henne, pjusker henne, biter i brystene (hun liker det) og alle triksene jeg har lært om henne. Hun bare ligger der. Hun får faktisk oftere orgasme enn meg! Rører aldri penisen min eller noe av kroppen min. Hvis jeg prøver å få henne til å f.eks. stryke meg på ryggen, så blir handa hennes bare liggende på samme plass. Hun sugde meg noen få ganger før i tiden, men var aldri noe glad i det. (Jeg er renslig). En gang snakket vi om at jeg også ville ha oralsex og litt mer initativ fra henne men hun ble bare rasende og kjeftet på meg fordi jeg ikke yter nok på andre områder (spesifikt: romantikk). Jeg er ikke en romantisk person, dessverre. I tillegg gjorde hun narr av mine synspunkter så nå synes jeg det er flaut å ta ting opp med henne nå. Jeg forsøkte å være romantisk og tente 15-20 stearinlys i stuen, leide koselig film og lagde pizza. Forsøkte meg med rødvin eller baileys men hun var ikke interessert i å drikke et halvt glass engang. Hun var svært glad, men når jeg i 1-tida begynte å spørre om ikke vi skulle legge oss så gjespet hun og sa at hun ville sitte våken litt lengre. Jeg satt litt til og gikk til slutt å la meg. Ingen sex. ----- Jeg er utrolig glad i henne, og ønsker for alt i verden å ikke såre henne. Jeg trives ikke, men vet at hun er så glad i meg at hun ville blitt knust hvis jeg gjorde det slutt. Har begynnt å innfinne meg i at jeg aldri kommer til å få et veldig fint samliv med henne, men jeg har mindre lyst til å såre henne enn jeg har lyst til å finne meg en ny partner. Hun snakker om at hun vil ha en unge til nå... Hun gleder seg til et langt liv med meg osv. ----- Jeg går rundt og tenker på om jeg har gått glipp av noe (hun er den eneste kjæresten jeg har hatt, med unntak av noen få mindre enn 6 månedersforhold), om gresset er grønnere på den andre siden osv. Jeg har tanker om å være utro (noe jeg absolutt hater). ----- Jeg føler at jeg sliter med spørsmålet: Skal jeg ofre resten av livet mitt for å ikke såre hun jeg er glad i? Jeg har et barn sammen med henne, som ikke gjør avgjørelsen lettere. PS: Jeg er ikke en sexavhengig hvis det virker sånn, vi har sex hver 3. uke omtrent. Det er bedre å runke annenhver dag synes jeg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171529-vanskelige-avgj%C3%B8relser-elendig-sexliv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slutt mens du enda har livslyst Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg har prøvd det. Det blir ikke bedre - bare verre Få i hvert fall ikke flere barn med henne. Etter mange år greide jeg å bryte ut. Endelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171529-vanskelige-avgj%C3%B8relser-elendig-sexliv/#findComment-1128356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lips1365380508 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hva med å prøve samlivsterapeut? Ikke bryt med henne før du/dere har prøvd alt. I alle fall ikke når det er barn i bildet. Hvis ingenting fungerer, da kan du lene deg tilbake og si, nei, det funka ikke, for på den måten kommer du ikke til å angre! De sier at kommunikasjon er plasteret i et parforhold,men hvis du ikke er helt sammarbeidsvillig så vet jeg jammen ikke hva du kan gjøre... Ønsker deg lykke til i alle fall. *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171529-vanskelige-avgj%C3%B8relser-elendig-sexliv/#findComment-1128374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lips1365380508 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 ..jeg mente, hvis HUN ikke er helt sammarbeidsvillig...For det virker som hun slår seg vrang når du prøver å fortelle henne hva du føler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171529-vanskelige-avgj%C3%B8relser-elendig-sexliv/#findComment-1128376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oliver Twist and a Gecko Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 ..jeg mente, hvis HUN ikke er helt sammarbeidsvillig...For det virker som hun slår seg vrang når du prøver å fortelle henne hva du føler. Jeg evner ikke å snakke med henne om dette. Vi har vært sammen i 8 år, og jeg kjenner henne ut og inn. Akkurat dette synes jeg er flaut å ta opp med henne fordi hun gjorde narr av meg sist vi diskuterte dette. Jeg føler meg som en sex-gris hvis jeg nevner sexlivet vårt for henne og derfor er det uaktuelt for meg å prøve å ta det opp igjen. Hvis jeg tar opp noe så kommer det alltid 5 ganger så mye tilbake, fordi hun er mye bedre å huske (krangle-)ting enn meg. Jeg kommer på ting jeg kunne svart først etter et par timer, men da er jeg ikke lenger sint nok lenger til å svare tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171529-vanskelige-avgj%C3%B8relser-elendig-sexliv/#findComment-1128385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lips1365380508 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg evner ikke å snakke med henne om dette. Vi har vært sammen i 8 år, og jeg kjenner henne ut og inn. Akkurat dette synes jeg er flaut å ta opp med henne fordi hun gjorde narr av meg sist vi diskuterte dette. Jeg føler meg som en sex-gris hvis jeg nevner sexlivet vårt for henne og derfor er det uaktuelt for meg å prøve å ta det opp igjen. Hvis jeg tar opp noe så kommer det alltid 5 ganger så mye tilbake, fordi hun er mye bedre å huske (krangle-)ting enn meg. Jeg kommer på ting jeg kunne svart først etter et par timer, men da er jeg ikke lenger sint nok lenger til å svare tilbake. Mangel på kommunikasjon og dårlig sexliv ja.. Men du vil ikke foreslå til henne samlivsterapeut for dere begge=? For jeg tror ikke at du kommer til å greie å leve med en person som du ikke kan snakke skikkelig med, og spesielt ting som plager deg i så stor grad. Det at hun gjør narr av deg er ikke riktig. Det er ikke sånn det skal være. Og å ha sex hver tredje uke er veldig lite når dere er så unge, men det er jo dumt at hun har lyst på sex,men ikke gidder ta intiativ selv... Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si, utenom at dere burde snakke med noen om dette, eller så vil det ikke funke, i og med at hun ikke gidder å høre på deg... Kommnikasjon er nøkkelen i et forhold. Hvis ikke det funker, så funker ingenting!! (kanskje du skal vise henne innlegget ditt) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171529-vanskelige-avgj%C3%B8relser-elendig-sexliv/#findComment-1128394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oliver Twist and a Gecko Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Mangel på kommunikasjon og dårlig sexliv ja.. Men du vil ikke foreslå til henne samlivsterapeut for dere begge=? For jeg tror ikke at du kommer til å greie å leve med en person som du ikke kan snakke skikkelig med, og spesielt ting som plager deg i så stor grad. Det at hun gjør narr av deg er ikke riktig. Det er ikke sånn det skal være. Og å ha sex hver tredje uke er veldig lite når dere er så unge, men det er jo dumt at hun har lyst på sex,men ikke gidder ta intiativ selv... Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si, utenom at dere burde snakke med noen om dette, eller så vil det ikke funke, i og med at hun ikke gidder å høre på deg... Kommnikasjon er nøkkelen i et forhold. Hvis ikke det funker, så funker ingenting!! (kanskje du skal vise henne innlegget ditt) Jeg har rett og slett bestemt meg for å gjøre det slutt. Det finnes uendelig mange jenter der ute som matcher meg bedre, og jeg er en høvelig kar med god økonomi og jeg gjør alt for den jenta jeg blir sammen med, så lenge hun setter pris på meg. For noen år siden (første gangen det ble slutt) diskuterte vi å gå til familievernkontor, men hun er så "idealistisk"; hvis man må gå til det drastiske skrittet å gå til rådgivning, så er ikke forholdet ment å vare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171529-vanskelige-avgj%C3%B8relser-elendig-sexliv/#findComment-1128405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lips1365380508 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg har rett og slett bestemt meg for å gjøre det slutt. Det finnes uendelig mange jenter der ute som matcher meg bedre, og jeg er en høvelig kar med god økonomi og jeg gjør alt for den jenta jeg blir sammen med, så lenge hun setter pris på meg. For noen år siden (første gangen det ble slutt) diskuterte vi å gå til familievernkontor, men hun er så "idealistisk"; hvis man må gå til det drastiske skrittet å gå til rådgivning, så er ikke forholdet ment å vare. Du virker som en skikkelig bra fyr. Lykke til videre:o) Du kommer garantert til å finne ei som setter større pris på deg enn den dama du nå har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171529-vanskelige-avgj%C3%B8relser-elendig-sexliv/#findComment-1128412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ob1970 Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Dette er ikke lett, har opplevd det samme selv. Hun sitter på alle de gode argumentene på hvorfor ikke jeg kan forvente at hun yter. Sier jeg at jeg drømmer om at hun tar initiativet kommer det en lang regle om at jeg, etter alt jeg har gjort (som jeg skammer meg veldig over) ikke kan forvente noe annet. Løsningen ble (for meg) å tørre å være ærligere mot henne. Nå sier jeg til henne når hun sårer meg. Nå maserer vi hverandre både her og der :-)) Har satt ned forventningene om hvor ofte det skal være. Ikke gi opp. Terapi hjelper, det vet jeg! Hun har vel ikke så godt selvbilde, kanskje noe kan hjelpe på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171529-vanskelige-avgj%C3%B8relser-elendig-sexliv/#findComment-1130708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oliver Twist and a Gecko Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Dette er ikke lett, har opplevd det samme selv. Hun sitter på alle de gode argumentene på hvorfor ikke jeg kan forvente at hun yter. Sier jeg at jeg drømmer om at hun tar initiativet kommer det en lang regle om at jeg, etter alt jeg har gjort (som jeg skammer meg veldig over) ikke kan forvente noe annet. Løsningen ble (for meg) å tørre å være ærligere mot henne. Nå sier jeg til henne når hun sårer meg. Nå maserer vi hverandre både her og der :-)) Har satt ned forventningene om hvor ofte det skal være. Ikke gi opp. Terapi hjelper, det vet jeg! Hun har vel ikke så godt selvbilde, kanskje noe kan hjelpe på det. Jeg vet at hun gjorde mer for eksen sin enn for meg. Både her og der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171529-vanskelige-avgj%C3%B8relser-elendig-sexliv/#findComment-1136635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.