Gå til innhold

Hvordan lager jeg link til forum på domenet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et hjemmesideområde som jeg prøver å lage et forum til.

Foreløbig har jeg fått til at forsiden kommer fram og der står adressen til forumet mitt, men ikke som en link...

Forsiden heter index.html og forumet ligger i mappen index.php

Har prøvd å lage link i index.html men jeg får det ikke til ved å skrive [a href= osv osv]

hjemmesiden ligger her:

http://www.alternativnett.net

Skrevet

Linken virker, men det er kanskje ikke det du prøver å oppnå?

Hvis domenet ligger på en Apache-server, så får du index.php til å være hovedsiden ved å opprette en fil som heter .htaccess (pass på punktumet først, og ikke etternavn). I den filen skal det stå: DirectoryIndex index.php

Hvis det er en annen webserver kan jeg ikke svaret, kontakt de som drifter serveren.

Skrevet

Linken virker, men det er kanskje ikke det du prøver å oppnå?

Hvis domenet ligger på en Apache-server, så får du index.php til å være hovedsiden ved å opprette en fil som heter .htaccess (pass på punktumet først, og ikke etternavn). I den filen skal det stå: DirectoryIndex index.php

Hvis det er en annen webserver kan jeg ikke svaret, kontakt de som drifter serveren.

Takk for svar.

Jeg fikk ikke linken til å funke da jeg skrev innlegget, men plutselig gikk det opp et lys for meg - jeg fikk svar ett annet sted.

Jeg forandret [] som jeg hadde, til som var riktig, og da fikk jeg det til.

Skrevet

Slett siden hvor du har lagt denne teksten: "forum Her skal vel forumet være da..." (kanskje den heter index.htm eller index.html). Siden du allerede har en side som heter index.php så skal forumet ditt komme frem hvis du fjerner andre index sider.

Oliver Twist and a Gecko
Skrevet

Hvis du sletter index.html, så antar jeg at index.php blir brukt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...