Gå til innhold

Ville dommen blitt like streng dersom det var en nordmann?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nordmenn får ofte strengere straffer i slike saker, vil jeg tro. Afrikanere får gjerne litt kredit for kulturforskjeller, hvis de ikke kan anføre "stemmer i hodet".

"Stemmer i hodet" er jo det mest kjente middelet for å slippe unna straff, jfr. trikkedrapssaken og bussjåførdrapet.

Skrevet

Kvinnen burde blitt straffet for å inngå proformaekteskap. Mannen burde bli utvist øyeblikkelig av samme grunn.

Hva dama forventet seg av et slikt ekteskap må fuglande vite. Evig lykke?

Det burde være straffbart å være så dum.

Skrevet

Nordmenn får ofte strengere straffer i slike saker, vil jeg tro. Afrikanere får gjerne litt kredit for kulturforskjeller, hvis de ikke kan anføre "stemmer i hodet".

"Stemmer i hodet" er jo det mest kjente middelet for å slippe unna straff, jfr. trikkedrapssaken og bussjåførdrapet.

Og den påstanden baserer du på?

Skrevet

Ja, det tror jeg

Åpenbart ikke, siden det aldri før har vært en dom som engang er i nærheten.

Nå er selvsagt ikke problemet at dommen er streng, men hvis "nordmenn" i fremtiden ikke dømmes like strengt.

Gjest tjohooo
Skrevet

Jamen se på antall kr i erstatning da!

Kan umulig tenke meg at det ville blitt like høye summer hadde det vært en sleip "besteborger" som hadde vært ute og boksa fra seg.

Skrevet

Jamen se på antall kr i erstatning da!

Kan umulig tenke meg at det ville blitt like høye summer hadde det vært en sleip "besteborger" som hadde vært ute og boksa fra seg.

dama er jo blitt ufør!?!?! - jo, det tror jeg hadde skjedd.

Gjest tjohooo
Skrevet

Ja men det er det da nok av damer som er blitt tidligere, uten at de har fått så store erstatninger.

Skrevet

Som om det var uvanlig!

Med vennlig hilsen

Gjest tjohooo
Skrevet

Dummeste jeg har hørt.

Nei hvorfor da?

Følger du ikke med, eller?

Gjest tjohooo
Skrevet

Kvinnen burde blitt straffet for å inngå proformaekteskap. Mannen burde bli utvist øyeblikkelig av samme grunn.

Enda bra det ikke er straffbart å være dum, da :)

Da er det mange som hadde ligget tynt an.

Skrevet

Og nederst så står det at UDI sansynligvis vil utvise han?!

Herregud, er det noe å tenke på engang?

Tydeligvis måtte han gifte seg for å få opphold, så da kvalifiserer han heller ikke til å søke asyl. Da kan det ikke være en tilleggsstraff (som jeg vet mange roper om) å reise tilbake til hjemlandet.

Gjest tjohooo
Skrevet

Og nederst så står det at UDI sansynligvis vil utvise han?!

Herregud, er det noe å tenke på engang?

Tydeligvis måtte han gifte seg for å få opphold, så da kvalifiserer han heller ikke til å søke asyl. Da kan det ikke være en tilleggsstraff (som jeg vet mange roper om) å reise tilbake til hjemlandet.

Nei, det er da en naturlig konsekvens, og ville vel skjedd dersom han hadde blitt oppdaget på annet vis også.

Skrevet

Du skriver: "Det burde være straffbart å være så dum."

Vil du fengsle hele Frp?

Skrevet

Du skriver: "Det burde være straffbart å være så dum."

Vil du fengsle hele Frp?

"Vil du fengsle hele Frp?"

*ja! ja! ja!*

Skrevet

"Vil du fengsle hele Frp?"

*ja! ja! ja!*

Kanskje de kan internere seg selv, slik de forfekter for andre? Det ville jo vært greit!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Kanskje de kan internere seg selv, slik de forfekter for andre? Det ville jo vært greit!

Med vennlig hilsen

Gjerne for meg, jeg synes de er en gjeng med eklinger.

Jeg tror ikke Hagen og Siv Jensen er rasister, men det er nok veldig mange andre i dette partiet..

I tillegg er jeg veldig i mot privatisering, og en ekstrem EU-motstander.

Skrevet

Gjerne for meg, jeg synes de er en gjeng med eklinger.

Jeg tror ikke Hagen og Siv Jensen er rasister, men det er nok veldig mange andre i dette partiet..

I tillegg er jeg veldig i mot privatisering, og en ekstrem EU-motstander.

Hagens uttalelse om "et samfunn uten etniske minoriteter, er et samfunn i harmoni" må jo være direkte skremmende for etniske minoriteter som jøder, og andre.

Frp mener vel ikke noe som helst om EU for tiden; de ønsker sikkert å kjøre en "nasjonalist-kampanje", samtidig som næringslivet åpenbart er for EU.

Personlig tror jeg det er liten forskjell om vi er i eller utenfor EU. De fleste reglene må vi implementere uansett.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...