Gå til innhold

Ville dommen blitt like streng dersom det var en nordmann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hagens uttalelse om "et samfunn uten etniske minoriteter, er et samfunn i harmoni" må jo være direkte skremmende for etniske minoriteter som jøder, og andre.

Frp mener vel ikke noe som helst om EU for tiden; de ønsker sikkert å kjøre en "nasjonalist-kampanje", samtidig som næringslivet åpenbart er for EU.

Personlig tror jeg det er liten forskjell om vi er i eller utenfor EU. De fleste reglene må vi implementere uansett.

Med vennlig hilsen

Jødedommen er da ikke en etnisitet, det er en religion..?

Jeg ble EU motstander for alvor etter at jeg var i Nederland og så at det fantes morsmelktillegg med jordbærsmak.

I tillegg er jeg motstander av all alkohol, og ønsker alt på polet, og det er vel ikke akkurat EU politikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hagens uttalelse om "et samfunn uten etniske minoriteter, er et samfunn i harmoni" må jo være direkte skremmende for etniske minoriteter som jøder, og andre.

Frp mener vel ikke noe som helst om EU for tiden; de ønsker sikkert å kjøre en "nasjonalist-kampanje", samtidig som næringslivet åpenbart er for EU.

Personlig tror jeg det er liten forskjell om vi er i eller utenfor EU. De fleste reglene må vi implementere uansett.

Med vennlig hilsen

Jeg ble EU motstander for alvor etter at jeg var i Nederland og så at det fantes morsmelktillegg med jordbærsmak.

I tillegg er jeg motstander av all alkohol, og ønsker alt på polet, og det er vel ikke akkurat EU politikk.

Skrevet

Hei,

Jødedom er både en religion og en "rase"/folkegruppe. Man kan godt være en ateistisk jøde.

Jeg tror ikke noen av de tingene du nevner endres av om vi er i EU eller ei, ettersom vi allerede er i EØS.

Med vennlig hilsen

Gjest tweeterfriendly
Skrevet

Du skriver: "Det burde være straffbart å være så dum."

Vil du fengsle hele Frp?

Ja, for alle _individene_ i Frp er jo helt like..?

Skrevet

Ja, for alle _individene_ i Frp er jo helt like..?

De har INDIVIDUELT begått den handlingen at de har meldt seg inn i partiet, akkurat som alle som melder seg inn i alle andre politiske partier.

Det er helt forskjellig fra å "være norsk" eller "være somalisk", som vanligvis ikke er noe valg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg tviler sterkt på om denne dommen har noe med mannens fødested å gjøre.

Og med slike bevis, så ville helt klart en hvilken som helst annen norsk "besteborger" bli dømt.

Det idiotiske med det norske rettssystemet er jo at denne kvinnen aldri vil få de pengene hun har blitt tilkjent som erstatning.

Denne mannen har helt sikkert ikke betalingsevne, og nå vil han jo sansynligvis også bli kastet ut av Norge (vi kan i hvert fall håpe på det).

Det ville uansett ikke spilt noen rolle, for å klare å tyne noe penger ut av denne drittsekken er sansynligvis en tapt sak uansett....

Men det positive her er signaleffekten. Slike voldsdommer skal være strenge - uansett hvem som har utført det.

Skrevet

Du skriver: "Det burde være straffbart å være så dum."

Vil du fengsle hele Frp?

Særdeles saklig Sør - som resten av svarene dine i denne deltråden.....

Det er nok slike som deg som bør prise seg lykkelig over at det ikke er straffbart å være dum.....

Skrevet

Jeg tviler sterkt på om denne dommen har noe med mannens fødested å gjøre.

Og med slike bevis, så ville helt klart en hvilken som helst annen norsk "besteborger" bli dømt.

Det idiotiske med det norske rettssystemet er jo at denne kvinnen aldri vil få de pengene hun har blitt tilkjent som erstatning.

Denne mannen har helt sikkert ikke betalingsevne, og nå vil han jo sansynligvis også bli kastet ut av Norge (vi kan i hvert fall håpe på det).

Det ville uansett ikke spilt noen rolle, for å klare å tyne noe penger ut av denne drittsekken er sansynligvis en tapt sak uansett....

Men det positive her er signaleffekten. Slike voldsdommer skal være strenge - uansett hvem som har utført det.

Jo Goliath, denne kvinnen vil få pengene. Staten utbetaler, slik at hun er sikret å få dette. Jeg så på frokost TV, men fikk desverre ikke med meg alt.

Men jeg fikk som sagt med meg den biten, at også dette ville bli forandret. At denne kvinnen ville få pengene.

Skrevet

Særdeles saklig Sør - som resten av svarene dine i denne deltråden.....

Det er nok slike som deg som bør prise seg lykkelig over at det ikke er straffbart å være dum.....

Isåfall ville du nok sonet livstid i forvaring, Goliath.

Skrevet

Jo Goliath, denne kvinnen vil få pengene. Staten utbetaler, slik at hun er sikret å få dette. Jeg så på frokost TV, men fikk desverre ikke med meg alt.

Men jeg fikk som sagt med meg den biten, at også dette ville bli forandret. At denne kvinnen ville få pengene.

Det er i så fall en positiv utvikling.

Jeg vet det har vært diskutert, og håper det ikke bare gjelder denne saken?

Skrevet

Isåfall ville du nok sonet livstid i forvaring, Goliath.

Og med din sans for "rettferdighet", så regner jeg med at det er noe du ville applaudert?

:-)

Skrevet

Det er i så fall en positiv utvikling.

Jeg vet det har vært diskutert, og håper det ikke bare gjelder denne saken?

"Jeg vet det har vært diskutert, og håper det ikke bare gjelder denne saken?"

Det virket som om det hele skulle forandres, for det er ingen vits i å få tildelt erstatning hvis det ikke blir utbetalt.

Men som sagt: Jeg fikk desverre ikke med meg alt.

Er det ikke reprise av frokost-TV tro?

Skrevet

"Jeg vet det har vært diskutert, og håper det ikke bare gjelder denne saken?"

Det virket som om det hele skulle forandres, for det er ingen vits i å få tildelt erstatning hvis det ikke blir utbetalt.

Men som sagt: Jeg fikk desverre ikke med meg alt.

Er det ikke reprise av frokost-TV tro?

Hvis det var i går, så er det reprise i ettermiddag.

Skrevet

Hvis det var i går, så er det reprise i ettermiddag.

Jeg så i morges, så det er mulig reprisen går nå.

Det blir sikkert tatt opp på nyhetene også, så da får man vite helt sikkert.

Skrevet

Jeg så i morges, så det er mulig reprisen går nå.

Det blir sikkert tatt opp på nyhetene også, så da får man vite helt sikkert.

Ups....det ble en liten feil fra meg der ja:-)

Hvis det gikk i morges, så er det reprise i ettermiddag.

Men det kan nok godt være at det kommer mer om det i nyhetene også.

Gjest tweeterfriendly
Skrevet

De har INDIVIDUELT begått den handlingen at de har meldt seg inn i partiet, akkurat som alle som melder seg inn i alle andre politiske partier.

Det er helt forskjellig fra å "være norsk" eller "være somalisk", som vanligvis ikke er noe valg.

Med vennlig hilsen

Ho ho... "Vi e aill samen injdivida", bare ikke dersom man er litt høyrevridd!

Skrevet

For å sitere meg selv: "akkurat som alle som melder seg inn i alle andre politiske partier".

Medlemskap i et politisk parti er en handling.

Statsborgerskap/opprinnelse/fødested er det åpenbart ikke.

Skrevet

Sør "grupperer" mennesker som han selv finner hensiktsmessig - og generaliserer der han finner det riktig.

Alle andre som gjør det samme er rasister, nazister eller det som verre er:-)

Og de prinsipper han setter så ufattelig høyt skal etterleves av alle - bortsett fra han selv når han mener det er "riktig".

Det er jo nettopp hans dobbeltmoral som gjør han så morsom her....he-he

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...