Gå til innhold

12 åringer som skriver seksuelt innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på nettsteder som Blink, der hender detofte jeg ser jenter ned i 11-12 årsalderen som skriver sex-dikt og 10. ting ved sex osv på siden sin. Er det ingen som gidder å kontrollere dette? Eller er det helt vanlig? Synes det er hårreisende!

kjerringskinn
Skrevet

Det ER hårreisende og blir kontrollert/korrigert dersom profilen blir rapportert.

Regner med at du rapporterer inn slike ting til Blinksjefene?

Skrevet

Det ER hårreisende og blir kontrollert/korrigert dersom profilen blir rapportert.

Regner med at du rapporterer inn slike ting til Blinksjefene?

Jeg har ikke tatt meg bryet med å gjøre det, men kommer til å gjøre det i fremtiden. Blir helt satt ut når jeg ser 11 gamle jenter som skriver slike ting i profilen sin. Og det er mange ganger jeg har sett det! Håper i såfall det kun er noe de skriver for "moten" sin skyld, og at det ikke er tilfelle i virkeligheten.

Skrevet

Hei!

Jeg tror ikke at det er noe nytt fenomen at 12-åringer har tanker om sex, ei heller at de skriver om det. For 13 år siden hadde jeg en venninne som skrev erotiske noveller- da var hun 12. Hun var en fullstendig normal og gjennomsnittlig jente uten seksuell erfaring, men med fantasi. Forskjellen nå til dags er selvsagt at folk ikke skriver disse tingene på et ark og legger dem i en skuff på rommet, men skriver det på blink etc. TRor ikke dette er noe å bære seg over. Det er stor sannsynlighet for at en 12-åring har et forhold til sex og seksualitet, selv om hun/han ikke "praktiserer" sex. Dessuten, de fleste barna som er på blink, er vel der sammen med sine jevnaldrende og det er vel disse som er "målgruppen". De tenker ikke på at andre, voksne perverse svin også kan lese det. Og det, dét er blink-administrasjonens problem!

Skrevet

Hei!

Jeg tror ikke at det er noe nytt fenomen at 12-åringer har tanker om sex, ei heller at de skriver om det. For 13 år siden hadde jeg en venninne som skrev erotiske noveller- da var hun 12. Hun var en fullstendig normal og gjennomsnittlig jente uten seksuell erfaring, men med fantasi. Forskjellen nå til dags er selvsagt at folk ikke skriver disse tingene på et ark og legger dem i en skuff på rommet, men skriver det på blink etc. TRor ikke dette er noe å bære seg over. Det er stor sannsynlighet for at en 12-åring har et forhold til sex og seksualitet, selv om hun/han ikke "praktiserer" sex. Dessuten, de fleste barna som er på blink, er vel der sammen med sine jevnaldrende og det er vel disse som er "målgruppen". De tenker ikke på at andre, voksne perverse svin også kan lese det. Og det, dét er blink-administrasjonens problem!

enig.

Skrevet

Tja, da jeg var 12 var Starlet kjempespennende, særlig Spør Mona, eller hva disse sex-sidene het. Vi visste mye, men skjønte selvsagt ikke helt hva det innebar.

12-åringer får med seg mye, og informasjon er enklere å få tak i nå, med internett. Men at de har så mye erfaring, det tviler jeg på. Det er vel bare kult, tøft og spennende.

Gjest sjokkert om det stemmer
Skrevet

Er det virkelig sant? Da er jeg sjokkert!! Det er jo barn det er snakk om. Er der for å skryte? Har de det fra internett/tv, eller er det noe de har opplevd selv? Det håper jeg da ikke....

Skrevet

Hei!

Jeg visste ikke om sex da jeg var så ung...

Skrevet

Er det virkelig sant? Da er jeg sjokkert!! Det er jo barn det er snakk om. Er der for å skryte? Har de det fra internett/tv, eller er det noe de har opplevd selv? Det håper jeg da ikke....

Det er normale fantasier hos en 12-13-åringe som begynner å bli kvinne. De er ikke helt barn i hodet - selv om mange foreldre gjerne vil tro det :-)

Skrevet

du visste ikke hva sex var da du var 12?? det vet nok de fleste 12 åringer idag ihvertfal.

Skrevet

du hadde vel fått dritsjokk om du fikk mensen som 10-11-åring også da? -

Skrevet

du hadde vel fått dritsjokk om du fikk mensen som 10-11-åring også da? -

Jeg husker vi fikk vite noe om mensen en gang (barneskolen?), men jeg hørte ikke noe om sex før en naturfagstime på videregående. Jeg snakket ikke om slike ting med venninner/andre. Nå forstår jeg at unge vet mer, bl.a. gjennom internettet. Og det er jo bra, men jeg synes kanskje at de vet litt for mye...

Skrevet

Er det mulig da?

Skrevet

Jeg husker vi fikk vite noe om mensen en gang (barneskolen?), men jeg hørte ikke noe om sex før en naturfagstime på videregående. Jeg snakket ikke om slike ting med venninner/andre. Nå forstår jeg at unge vet mer, bl.a. gjennom internettet. Og det er jo bra, men jeg synes kanskje at de vet litt for mye...

Hvorfor det? - Kunnskap gjør ikke at 12-åringene kaster seg ut i et aktivt sexliv.

Jeg oppsøkte kunnskapen selv,- for vi fikk ikke vite noe på skolen før i slutten av 6-klasse. Gikk på biblioteket jeg, for å få vite hva de antydet i "Romantikk". Mamma snakket jeg ikke så mye med om sånt,- men om mensen og sånn var vi åpne.

Skrevet

Er det mulig da?

Jada...

Skrevet

Hvorfor det? - Kunnskap gjør ikke at 12-åringene kaster seg ut i et aktivt sexliv.

Jeg oppsøkte kunnskapen selv,- for vi fikk ikke vite noe på skolen før i slutten av 6-klasse. Gikk på biblioteket jeg, for å få vite hva de antydet i "Romantikk". Mamma snakket jeg ikke så mye med om sånt,- men om mensen og sånn var vi åpne.

Mener bare at så unge ikke trenger å vite alt i detaljer.

Skrevet

Mener bare at så unge ikke trenger å vite alt i detaljer.

Hva slags detaljer da?

Skrevet

Snodig. Når fikk du vite om sex da?

Tror det var på ungdomskolen, men jeg husker at jeg på vidergående lurte på hvordan man beveget seg... Jeg fikk ikke se så mye på tv hjemme, og fikk sjelden gå på kino. Det var heller ikke noe som ble snakket om.

Skrevet

Hva slags detaljer da?

Detaljer om sex, vel. Noe kan man da finne ut senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...