Gå til innhold

Noen med peil på Firefox?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med peiling på Firefox 1.0 her? Den henger rett som det er fullstendig: nedlastinger stopper, det skjer ingenting når jeg klikker på lnker, og i feltet nederst står det "stopped". Noen som vet om dette er en bug eller noe som kan fikses på?

"............................"

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

Har absolutt ingen problemer med den nettleseren. Med unntak av det vanlige slitet med Norsk Tipping sine hjemmesider.

Den perfekte nettleser, så last den ned på nytt.

Skrevet

Har absolutt ingen problemer med den nettleseren. Med unntak av det vanlige slitet med Norsk Tipping sine hjemmesider.

Den perfekte nettleser, så last den ned på nytt.

Jeg hadde også minimalt med problemer med tidligere versjoner, men etter 1.0 så har den begynt å hoste.

"............................."

Oliver Twist and a Gecko
Skrevet

Firefox er for sær og kresen mtp webkoding, så jeg anbefaler den ikke.

Bruk Opera, som er langt bedre, eller Internet Explorer hvis du har PC. Ideologi kan man selvsagt tenke på, men jeg driter nå i det. Internet Explorer har flest funksjoner og er blant de aller raskeste nettleserne.

Opera er ikke så verst, og Firefox er litt tregere.

Skrevet

Bruk Opera, som er langt bedre, eller Internet Explorer hvis du har PC. Ideologi kan man selvsagt tenke på, men jeg driter nå i det. Internet Explorer har flest funksjoner og er blant de aller raskeste nettleserne.

Heh-heh, nei og atter nei. Jeg har brukt brosere siden Netscape 1.0, og valgene jeg gjør nå er kun basert på erfaring og personlig preferanse.

IE er så ustabilt at det er rett og slett ubrukelig for meg. Lenge var Opera bedre, men til slutt ble det nesten akkurat like ustabilt det ogsp. Firefox har jeg brukt med hell helt til nå.

"........................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bullshit. Jeg bruker Opera, IE og Firefox, og det er absolutt ingen tvil om at Opera og Firefox er raskere nettlessere med mye, mye mindre bugs og faenskap enn IE.

Firefox er også klart raskere enn Opera, og jeg har ikke opplevd noen problemer med Firefox på noen nettsider (med unntak av Norsk Tipping sine, men der funker bare IE uansett), mens jeg med Opera støtt og stadig har problemer.

Prøv f.eks. www.allmusic.com med Opera. Gå så inn på en-eller-annet plate.

Skrevet

Heh-heh, nei og atter nei. Jeg har brukt brosere siden Netscape 1.0, og valgene jeg gjør nå er kun basert på erfaring og personlig preferanse.

IE er så ustabilt at det er rett og slett ubrukelig for meg. Lenge var Opera bedre, men til slutt ble det nesten akkurat like ustabilt det ogsp. Firefox har jeg brukt med hell helt til nå.

De eneste gangene jeg oppfatter Opera som ustabil er når jeg har mer enn ca 35 vinduer oppe på en gang, da krasjer det nok oftere enn godt er. Men det er vel kanskje ikke meningen at man skal ha 40 vinduer oppe på en gang? ;-)

Oliver Twist and a Gecko
Skrevet

Ok. Har aldri opplevd at IE er ustabilt, og jeg jobber med utvikling for web (altså jeg bruker IE minst 7 timer daglig). Har opplevd det med Firefox og Opera men bare på betautgaver. Har opplevd det for mange år siden på IE (3.0?)

MEN; fant en gang en bug i IE, hvis man har et skjema på websiden med over 400 felt, så "mister" IE oversikten. Vet ikke med Opera om det samme skjer der. (Snakker om skjemaer som blir dynamisk opprettet av javascript).

Skrevet

De eneste gangene jeg oppfatter Opera som ustabil er når jeg har mer enn ca 35 vinduer oppe på en gang, da krasjer det nok oftere enn godt er. Men det er vel kanskje ikke meningen at man skal ha 40 vinduer oppe på en gang? ;-)

Jeg har sjelden mindre ennn en 4-5 vinduer oppe på en gang, og da blir det omtrent identisk med IE mht. kræsjing. I tillegg kommer kræsjing p.g.a tunge sider, når man gjerne ikke har mer enn èn side oppe. Firefox har fungert bedre for meg i så henseende, men denne nye feilien ser ut til å gjøre den også lite brukbar for meg.

":.........................."

Skrevet

Jeg har sjelden mindre ennn en 4-5 vinduer oppe på en gang, og da blir det omtrent identisk med IE mht. kræsjing. I tillegg kommer kræsjing p.g.a tunge sider, når man gjerne ikke har mer enn èn side oppe. Firefox har fungert bedre for meg i så henseende, men denne nye feilien ser ut til å gjøre den også lite brukbar for meg.

":.........................."

Det med at besøkte linker ikke skifter farge uten en reload av siden er irriterende nok til at jeg bare bruker Firefox som nettleservalg nr 2 (etter Opera). Men enkelte sider vises fortsatt bare helt skikkelig i IE, så det hender en sjelden gang at den også tas fram. Men det er høyst motvillig... :-)

Skrevet

Det med at besøkte linker ikke skifter farge uten en reload av siden er irriterende nok til at jeg bare bruker Firefox som nettleservalg nr 2 (etter Opera). Men enkelte sider vises fortsatt bare helt skikkelig i IE, så det hender en sjelden gang at den også tas fram. Men det er høyst motvillig... :-)

Jo, den linkebøggen er litt irriterende. Men jeg har vent meg til den, og tenker lite på det nå. Men når browseren bare slutter å fungere, uten å tilby så mye som et sympati-kræsj, da er det ganske håpløst.

".........................."

Oliver Twist and a Gecko
Skrevet

Bullshit. Jeg bruker Opera, IE og Firefox, og det er absolutt ingen tvil om at Opera og Firefox er raskere nettlessere med mye, mye mindre bugs og faenskap enn IE.

Firefox er også klart raskere enn Opera, og jeg har ikke opplevd noen problemer med Firefox på noen nettsider (med unntak av Norsk Tipping sine, men der funker bare IE uansett), mens jeg med Opera støtt og stadig har problemer.

Prøv f.eks. www.allmusic.com med Opera. Gå så inn på en-eller-annet plate.

Har stadig problemer med Firefox på f.eks. VG. Gjorde nettopp en uoffisiell ytelsetest mellom Firefox, Opera og IE.

Rebootet maskinen, startet alle programmene slik at de ligger i cachen. Tømte browsercachen på IE. Avsluttet programmene og satte på stoppeklokken. www.google.com som startside.

Oppstart:

Opera 3 sek

Firefox 2 sek

IE 2 sek

Lasting av VG.no 2 ganger:

Opera 5 og 7 sek

Firefox 7 og 15 sek

IE 3 og 5 sek

Ytelse i javascript kan du få sjekke selv på et javascript jeg har laget:

http://www.seria.no/objects3.html

Funker i alle browsere så vidt jeg vet. Ytelsen til IE er ca dobbelt så bra som Opera, Firefox er ca 3 ggr tregere.

Dette scriptet gjør tunge kalkuleringer i tillegg til store endringer på DOM'en (dvs flytter rundt objekter, samtidig som den beregner tyngdekraft mellom objektene).

Så det så!

Skrevet

Flest funksjoner? Hvilken planet lever du på?

Skrevet

Det lurte jeg også på :-)

"..........................."

Skrevet

Har stadig problemer med Firefox på f.eks. VG. Gjorde nettopp en uoffisiell ytelsetest mellom Firefox, Opera og IE.

Rebootet maskinen, startet alle programmene slik at de ligger i cachen. Tømte browsercachen på IE. Avsluttet programmene og satte på stoppeklokken. www.google.com som startside.

Oppstart:

Opera 3 sek

Firefox 2 sek

IE 2 sek

Lasting av VG.no 2 ganger:

Opera 5 og 7 sek

Firefox 7 og 15 sek

IE 3 og 5 sek

Ytelse i javascript kan du få sjekke selv på et javascript jeg har laget:

http://www.seria.no/objects3.html

Funker i alle browsere så vidt jeg vet. Ytelsen til IE er ca dobbelt så bra som Opera, Firefox er ca 3 ggr tregere.

Dette scriptet gjør tunge kalkuleringer i tillegg til store endringer på DOM'en (dvs flytter rundt objekter, samtidig som den beregner tyngdekraft mellom objektene).

Så det så!

Det hjelper egentlig lite når man ser på alle sikkertshullene og stabilitetsproblemene til IE. I tillegg er det en støtte til MS sitt gamle prosjekt om å overbevise verden om at det er de som har oppfunnet internett, og å la helt egne standarder.

"............................"

Gjest kunne ikke la være :)
Skrevet

blir iallefall mye gjennomtrekk med 40 vinduer åpne *hihi*

Skrevet

blir iallefall mye gjennomtrekk med 40 vinduer åpne *hihi*

Hihi - kanskje derfor jeg ikke er helt i form? ;-)

Oliver Twist and a Gecko
Skrevet

Nåja. Du vet ikke hva du snakker om selv. Greit at Opera har sin egen nyhetsleser, mouse gestures, e-postleser osv og firefox har en DOM-browser osv.

Dette er funksjoner man utmerket godt kan klare seg uten i en browser. De hører ikke hjemme der rett og slett.

Jeg snakker om følgende:

- Støtte for sentraliserte endringer av oppsett (for større bedrifter),

- Mest omfattende støtte for w3c standardene (les nedenfor!)

- Man kan gjøre så sinnsykt mye med IE som man ikke kan med de andre:

- Drag and drop fra og til operativsystemet og internt på websiden.

- Høyreklikkmeny (ikke mulig med Opera)

- Visuell tekstbehanlder kan lages, ikke med Opera eller Firefox.

- Man kan ganske enkelt lage et verktøy for webdesign, på web som kjører inni Internet Explorer.

Når det gjelder mest støtte for w3c så begrunner jeg det med følgende:

- Vis meg den siden som følger W3C til punkt og prikke og som ikke funker i IE.

- Årsaken til at folk klager på IE, er fordi at Internet Explorer tillater webdesigneren å gjøre feil i mye større grad. Webdesigneren gjør en feil, Internet Explorer vet at det er feil, men prøver å gjøre det beste av det. Andre browsere er ikke like "snille" og sidene funker derfor ikke på dem.

Skrevet

Nåja. Du vet ikke hva du snakker om selv. Greit at Opera har sin egen nyhetsleser, mouse gestures, e-postleser osv og firefox har en DOM-browser osv.

Dette er funksjoner man utmerket godt kan klare seg uten i en browser. De hører ikke hjemme der rett og slett.

Jeg snakker om følgende:

- Støtte for sentraliserte endringer av oppsett (for større bedrifter),

- Mest omfattende støtte for w3c standardene (les nedenfor!)

- Man kan gjøre så sinnsykt mye med IE som man ikke kan med de andre:

- Drag and drop fra og til operativsystemet og internt på websiden.

- Høyreklikkmeny (ikke mulig med Opera)

- Visuell tekstbehanlder kan lages, ikke med Opera eller Firefox.

- Man kan ganske enkelt lage et verktøy for webdesign, på web som kjører inni Internet Explorer.

Når det gjelder mest støtte for w3c så begrunner jeg det med følgende:

- Vis meg den siden som følger W3C til punkt og prikke og som ikke funker i IE.

- Årsaken til at folk klager på IE, er fordi at Internet Explorer tillater webdesigneren å gjøre feil i mye større grad. Webdesigneren gjør en feil, Internet Explorer vet at det er feil, men prøver å gjøre det beste av det. Andre browsere er ikke like "snille" og sidene funker derfor ikke på dem.

Jeg har ingen problemer med å lage en webside som følger W3C til punkt og prikke og som ser ut som et takras i IE. Grunnen til at du svært sjelden finner slike sider på web er selvsagt at folk er avhengige av å designe sidene sine slik at de ser bra ut i IE, fordi majoriteten av de besøkende bruker den. Husk også at selv om du validerer en side og får "godkjent" som svar, så er dette bare en ren syntaks-sjekk, og ikke en sjekk av hvorvidt markupen og CSSen du bruker ser ut slik som W3C definerer at den skal se ut.

Når det gjelder funksjonalitet, så er det Opera som har alle funksjonene som gjør MIN dag enklere. Tabbed browsing, hurtigtast for å åpne en lukket side, inline find, fast forward, skru av/på plugins, java, stilark, pop-ups med mer kun ved noen tastetrykk. RSS-leser. Sletting av alle private data med et tastetrykk. Det at jeg kan lukke nettleseren og fortsette akkurat der jeg slapp neste gang jeg åpner den. Web panels. Integrert google-søk uten at jeg må legge inn en ekstra toolbar. Og så videre. Dette er funksjoner jeg bruker ver eneste dag og som gjør at jeg arbeider langt mer effektivt. Jeg har ikke noe behov for å la bedriften jeg arbeider i overstyre nettleserinnstillingene mine.

Det er klart det finnes enkelte ting i IE som ikke finnes i Opera og/eller Firefox. Men jevnt over savner jeg overhodet ingenting av funksjonaliteten i IE, og får så mye mye mer i Opera.

Oliver Twist and a Gecko
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å lage en webside som følger W3C til punkt og prikke og som ser ut som et takras i IE. Grunnen til at du svært sjelden finner slike sider på web er selvsagt at folk er avhengige av å designe sidene sine slik at de ser bra ut i IE, fordi majoriteten av de besøkende bruker den. Husk også at selv om du validerer en side og får "godkjent" som svar, så er dette bare en ren syntaks-sjekk, og ikke en sjekk av hvorvidt markupen og CSSen du bruker ser ut slik som W3C definerer at den skal se ut.

Når det gjelder funksjonalitet, så er det Opera som har alle funksjonene som gjør MIN dag enklere. Tabbed browsing, hurtigtast for å åpne en lukket side, inline find, fast forward, skru av/på plugins, java, stilark, pop-ups med mer kun ved noen tastetrykk. RSS-leser. Sletting av alle private data med et tastetrykk. Det at jeg kan lukke nettleseren og fortsette akkurat der jeg slapp neste gang jeg åpner den. Web panels. Integrert google-søk uten at jeg må legge inn en ekstra toolbar. Og så videre. Dette er funksjoner jeg bruker ver eneste dag og som gjør at jeg arbeider langt mer effektivt. Jeg har ikke noe behov for å la bedriften jeg arbeider i overstyre nettleserinnstillingene mine.

Det er klart det finnes enkelte ting i IE som ikke finnes i Opera og/eller Firefox. Men jevnt over savner jeg overhodet ingenting av funksjonaliteten i IE, og får så mye mye mer i Opera.

Hvorfor skal nettleseren være integrert med noen ting? Misliker egentlig at Internet Explorer er integrert mot MSN delvis. Heldigvis kan slike som Google utvikle tilleggsfunksjoner som gjør Internet Explorer mye bedre. Integrasjonen til Google er mye bedre i IE enn i Opera, når man har google toolbar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...