Oliver Twist and a Gecko Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg leste et innlegg tidligere her om noen som heller tar ei russerdame, enn ei som irriterer seg fordi han er så rotete. Mange av jentene svarte ikke overraskende; - de som har russiske damer "nøyer" seg, fordi de ikke kan få norske damer. - russiske damer godtar å bli trakket på fordi de kommer fra mye verre forhold i fattigdom. - russiske damer kommer til sansene etter noen få år og går fra mannen. osv... Jeg orker ikke å ta med mennenes synspunkter, men oppsummerer de med det jeg selv føler: Samfunnet i dag er alt for feminisert. Jenter; jeg skjønner ikke hvorfor dere synes det er så galt mannen bærer de tunge handleposene fra daglivarebutikken, måker snø, nekter å gå på klesshopping, setter ut søppeldunken, klipper plenen, fikser bilen og setter seg inn i hvilke biler som er bra (vi vet mer enn hvilken farge vi vil ha), tar vekk edderkoppene på badet, soverommet og stua, fikser PC'en, skifter lyspærene under det 2.5 m høye taket, vet hvordan man skifter lysrør OG SÅ VIDERE. Greit at mange av dere jenter får til disse tingene også, men hvorfor skal det være en kamp? Hvorfor er det kvinner MOT menn? Hvorfor kan ikke kvinnene være de som ammer sine barn, gir ungen kjærlighet når hun har slått seg? VET at det varmer mer å få en god klem i fanget til mamma enn til pappa! Det ER faktisk mykere der... Så kan fedrene lære barna om forgassere, toppdekselpakninger og alt sånnt. Vet ikke om dette har noe med skilsmissestatistikker å gjøre eller noe... Vet bare at jeg HATER å gå på klesbutikker og kikke, føle og ta. Da vil jeg heller drikke en kaffe og lese avisen på kafeen, ALENE, mens mor er og vindusshopper. Hvorfor alene?? Hvorfor ikke sammen med meg, spør hun. Kanskje det er fordi det er lettere å gi litt mer kvalitetstid med jenta når mannen har fått fordøye litt inntrykk alene? Masse folk rundt ham på jobb, og masse folk rundt ham hjemme. Kvinner takler dette utmerket! "Mange tanker samtidig." En halvtime med avisa før middag gir meg energi til å trives resten av kvelden. Føler meg verdsatt. Når jeg føler meg verdsatt så føler jeg litt lyst til å verdsette tilbake. Kanskje jeg tar oppvasken eller vasker kjøkkenet, i tillegg til de tidligere nevnte "manne-tingene". Hvorfor skal det "alltid være kvinnen" som må begynne å verdsette? Vanskelig spørsmål. Får lyst til å svare at det er fordi det var kvinnen som begynte hele opprøret med likestilling og likeverd og alt. Men jeg lar være. Hvis vi skal ha likestilling, og vi for alt i verden skal ha det, så gi meg en lov som sier at mannens penis skal kappes av, og bryster skal monteres på. Mat oss med østrogen, og så får dere begynne med testosteron! Mørkere stemme på dere, lysere på oss. Virker av og til som noen kvinner faktisk ønsker dette. Vi er faktisk både fysisk og psykisk forskjellige, heldigvis! Håper ikke jeg gjør mange forbannet med å skrive dette. Er sikker på at kvinnene som leser dette har hundrevis av gode argumenter mot meg akkurat nå. Det tok dere bare noen sekunder, fordi kvinner har den utrolige egenskapen at de ved hjelp av ord kan begrave en mann så dypt at det tar en halvtime med avislesing å komme til hektene! Men hvis dere gir oss likestilling også på det verbale planet, så skal jeg gladelig vaske koppene. PS: Jeg holder toalettet utenfor HELE samtalen her, fordi det er mannens ansvar. Vask pisset sjøl! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171605-norske-vs-russiske-damer-vs-norske-menn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Et forsøk på et svar: Jeg ser ikke noe galt i at mannen bærer handleposene, måker snø, fikser bilen osv, men min erfaring er at ber vi menn om det så får vi sannsynlig til svar at vi ønsker jo likestilling, da må vi vel kunne gjøre det selv. Etter et par ganger gidder vi ikke å spørre mer og gjør det selv. For kvinner kan! Kvinner ammer fortsatt barna sine, og gir barna kjærlighet, men kvinner har innsett at pappaen også må få slippe til og at pappa også kan gi omsorg og trøst. . Det er ikke uten grunn at fedre oftere krever foreldrerett ved samlivsbrudd. Dere kan takke kvinner som har gitt dere tro på at dere kan! Jeg tror det er menn som fører en kamp mot kvinner. Senest i går så vi på nyhetene en mann som var nektet samvær med sitt barn. Det er disse menn som er synlig i mediebildet, ikke de mennene jeg stadig ser rundt meg, menn som ikke gidder å være sammen med barna sine etter samlivsbrudd. Menn som kommer med argumenter som at de ikke vil være barnevakt for at hun skal kunne gå ut og feste og flørte med andre menn. Menn som ikke vil forplikte seg med samværsavtaler, de forventer at når de knipser så passer det for mor og barn at far og barn treffes. Menn som lar sin bitterhet ovenfor mor gå utover barnet. Mange kvinner ville nok også følt seg verdsatt og fått mer energi hvis de fikk en halvtime med avisa før middag…. Det var jo utrolig raust av deg å antyde at du kanskje tar oppvasken eller vasker kjøkkenet. Jøss!! Men du er vel sikker travelt opptatt med å skifte den helvetes forgasseren som må skiftes i dag igjen! Min påstand er at mange menn fortsatt ikke har innsett at verden har gått framover, at kvinner er uavhengig av mannen både økonomisk og praktisk. Det er kjærligheten som er drivkraften, og den må pleies. Dør kjærlighten gidder ikke kvinner mer. Fler og fler innser at kvinner ikke er født for å behage mannen. Jeg håper menn snart ser dette, det er trist å se at så mange menn er i ferd med å gjøre seg selv overflødig. I stedet for å angripe og anklage kan kanskje menn begynne å samarbeide og behandle sine partnere som likeverdige mennesker og ikke som hushjelp og barnepasser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171605-norske-vs-russiske-damer-vs-norske-menn/#findComment-1129362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moraki Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg kommer fra en kultur der menn vanligvis gjør sine ting, og kvinnene sine. For eksempel ville folk sett rart på mannen om han ikke hjalp kvinnen med de tunge posene, ordnet bilen for henne og gjorde andre typiske mannfolkarbeid. De lærer også at de skal være gentlemen og "passe på" damene slik at de skal ha det bra. Det finnes selvsagt unntak.. Personlig synes jeg det er deilig at menn gjør mannfolkarbeidet og at jeg selv tar meg av matlaging, eventuelt barnestell osv. Jeg er oppdratt sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171605-norske-vs-russiske-damer-vs-norske-menn/#findComment-1129366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gift med russerinne. Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg forundrer meg ofte over hvilke forestillinger som stadig går igjen når det gjelder kvinner fra Russland. Min kone og de aller fleste av hennes russiske venninner, både her i Norge og i Russland er relativt høyt utdannende, selvbevisste kvinner, hvor det harde livet i hjemlandet har gjort dem til kvinner med langt mer bein i nesen enn sine norske medsøstre. Det er klart mitt inntrykk at de ikke finner seg en tøddel mer i late og giddaslause, uansvarlige menn før de bryter ut og vekk av ekteskapet, enn hva norske kvinner gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171605-norske-vs-russiske-damer-vs-norske-menn/#findComment-1129408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg forundrer meg ofte over hvilke forestillinger som stadig går igjen når det gjelder kvinner fra Russland. Min kone og de aller fleste av hennes russiske venninner, både her i Norge og i Russland er relativt høyt utdannende, selvbevisste kvinner, hvor det harde livet i hjemlandet har gjort dem til kvinner med langt mer bein i nesen enn sine norske medsøstre. Det er klart mitt inntrykk at de ikke finner seg en tøddel mer i late og giddaslause, uansvarlige menn før de bryter ut og vekk av ekteskapet, enn hva norske kvinner gjør. Det er også mitt inntrykk, russiske damer er flotte sterke og stolte damer som ikke lar seg tråkke på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171605-norske-vs-russiske-damer-vs-norske-menn/#findComment-1129417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gift med russerinne. Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Det er også mitt inntrykk, russiske damer er flotte sterke og stolte damer som ikke lar seg tråkke på! Jepp, i mange tilfeller tror jeg det er mannen som får seg en real omgang juling hvis han begynner å yppe til bråk med ei russisk matrone:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171605-norske-vs-russiske-damer-vs-norske-menn/#findComment-1129435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr Papp Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg kommer fra en kultur der menn vanligvis gjør sine ting, og kvinnene sine. For eksempel ville folk sett rart på mannen om han ikke hjalp kvinnen med de tunge posene, ordnet bilen for henne og gjorde andre typiske mannfolkarbeid. De lærer også at de skal være gentlemen og "passe på" damene slik at de skal ha det bra. Det finnes selvsagt unntak.. Personlig synes jeg det er deilig at menn gjør mannfolkarbeidet og at jeg selv tar meg av matlaging, eventuelt barnestell osv. Jeg er oppdratt sånn. Gresk kultur, etter nicket ditt å dømme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171605-norske-vs-russiske-damer-vs-norske-menn/#findComment-1129450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I'm every woman Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Takk! Du er min helt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171605-norske-vs-russiske-damer-vs-norske-menn/#findComment-1129482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oliver Twist and a Gecko Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Et forsøk på et svar: Jeg ser ikke noe galt i at mannen bærer handleposene, måker snø, fikser bilen osv, men min erfaring er at ber vi menn om det så får vi sannsynlig til svar at vi ønsker jo likestilling, da må vi vel kunne gjøre det selv. Etter et par ganger gidder vi ikke å spørre mer og gjør det selv. For kvinner kan! Kvinner ammer fortsatt barna sine, og gir barna kjærlighet, men kvinner har innsett at pappaen også må få slippe til og at pappa også kan gi omsorg og trøst. . Det er ikke uten grunn at fedre oftere krever foreldrerett ved samlivsbrudd. Dere kan takke kvinner som har gitt dere tro på at dere kan! Jeg tror det er menn som fører en kamp mot kvinner. Senest i går så vi på nyhetene en mann som var nektet samvær med sitt barn. Det er disse menn som er synlig i mediebildet, ikke de mennene jeg stadig ser rundt meg, menn som ikke gidder å være sammen med barna sine etter samlivsbrudd. Menn som kommer med argumenter som at de ikke vil være barnevakt for at hun skal kunne gå ut og feste og flørte med andre menn. Menn som ikke vil forplikte seg med samværsavtaler, de forventer at når de knipser så passer det for mor og barn at far og barn treffes. Menn som lar sin bitterhet ovenfor mor gå utover barnet. Mange kvinner ville nok også følt seg verdsatt og fått mer energi hvis de fikk en halvtime med avisa før middag…. Det var jo utrolig raust av deg å antyde at du kanskje tar oppvasken eller vasker kjøkkenet. Jøss!! Men du er vel sikker travelt opptatt med å skifte den helvetes forgasseren som må skiftes i dag igjen! Min påstand er at mange menn fortsatt ikke har innsett at verden har gått framover, at kvinner er uavhengig av mannen både økonomisk og praktisk. Det er kjærligheten som er drivkraften, og den må pleies. Dør kjærlighten gidder ikke kvinner mer. Fler og fler innser at kvinner ikke er født for å behage mannen. Jeg håper menn snart ser dette, det er trist å se at så mange menn er i ferd med å gjøre seg selv overflødig. I stedet for å angripe og anklage kan kanskje menn begynne å samarbeide og behandle sine partnere som likeverdige mennesker og ikke som hushjelp og barnepasser. Ps: Jeg ytrer bare tanker som faller meg inn i øyeblikket når jeg skriver her, så heng meg hvis noe er mindre gjennomtenkt. Hvorfor tar du frem enslige fedre og mødre som et tema? Jeg snakker om kulturen vår og hvor den er på vei. Kanskje det ikke hadde vært så mange misfornøyde kvinner der ute hadde vi akseptert de fysiske og psykiske forskjellene som faktisk er der. Kanskje det ikke hadde vært så mange skillsmisser? "Jøss, skifte forgasser i dag også." Flott svar forresten:) Svært få av de typiske mannejobbene er sånt som gjøres daglig. Kvinner legger ikke merke til det fordi "der var det gjort", mange år til neste gang. "der var olja skifta", lenge til neste gang, "der var den knirkete kjøkkendøra fikset", mange måneder til neste gang, osv osv osv osv. Det blir mange ting etterhvert. Å skifte en forgasser kan være et jævla slit. Men du mener vi skal telle time for time? 2 timer forgasserskift = 2 timer støvtørking. 10 minutter snømåking = 10 minutter oppvask. 100 timer slitsom snekring av tak = 100 timer vanning av blomster? Vet ikke om jeg synes det er rett, men det virker som det er argumentet ditt. Ikke glem at far også skifter en og annen bleie, tar oppvasken og går ut med søpla. Skal jeg være ærlig så høres typiske mannejobber morsommere ut enn kvinnejobbene. Kanskje fordi jeg er mann? Synes du det er morsomt å måke snø eller klippe plena eller snekre tak? Hva velger du, hvis du kunne velge; måke snø eller tørke støv? Hvis du velger å måke snø, hvordan går det med ryggen din etterpå? Moren min har vært uføretrygdet i langt over 30 år fordi hun hadde en typisk mannejobb, hun var sveiser. Men når man skal ha den typen likestilling som mange ønsker, så får vi vel bare akseptere å uføretrygde store deler av norske kvinner i ung alder. Faktum er at for 30 år siden var det "umulig" å bytte om på kjønnsrollene. Se på moren min. Nå er det derimot mye enklere. Kvinner kan jobbe på kontorer og ha "fine jobber", mens menn kan jobbe på verft. Er det likestilling? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171605-norske-vs-russiske-damer-vs-norske-menn/#findComment-1129487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
psst Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jenter; jeg skjønner ikke hvorfor dere synes det er så galt mannen bærer de tunge handleposene fra daglivarebutikken, måker snø... Gjør de nå det. Hjemme gjør jeg alle disse tingene, som å måke snø, vasker huset tar meg av bilene osv, mens fruen i huset lager mat, vasker klær, tar seg mest av ungene, skriver handleliste, holder oversikt over alle bursdagene, avtaler osv. pluss mye mye mer. Likestilling handler egentlig om likeverd,har man det i bakhodet,så er det vel uintressant hvem som vasker huset eller lager middag, bare man er enig om hvordan man skal ha det, har en viss arbeidsfordeling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171605-norske-vs-russiske-damer-vs-norske-menn/#findComment-1129669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fffffffff Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 " men hvorfor skal det være en kamp? Hvorfor er det kvinner MOT menn?" Det er du som sier at det er en kamp, og du virker veldig mot kvinner. Jeg er for menn, jeg, og jeg er kvinne. Alle mine venninner er også for menn, de aller fleste lykkelig gift med dem. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i den konfliktsituasjonen du påstår samlivet mellom norske menn og norske kvinner er "pga. samfunnet er for feminisert". De fleste har da en grei arbeidsfordeling seg i mellom, om den nå er tradisjonellt kjønnsdelt eller ikke. Hvis din virkelighetsoppfatning er riktig, hvordan finner menn og kvinner sammen i det hele tatt? Jeg syns litt synd på deg hvis du lever i et forhold der hverdagen er en kamp mellom kjønnene. Det er ikke vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171605-norske-vs-russiske-damer-vs-norske-menn/#findComment-1129683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.