Gå til innhold

Veier mye..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppfatter det som at NonStopp "spør"hvorfor det faktisk er så vanskelig, når det i teorien er så lett...

Det blir jo omtrent som å lure på hvorfor folk flest har problemer med å kaste seg utenfor Prekestolen i fallskjerm, når det egentlig er så fryktelig lett: hopp, tell og dra i snoren.

Alle vet at for å slanke seg så må man spise riktig i forhold til aktivitet. Noe helt annet er å faktisk opprettholde det når mat- og søthungeren melder seg.

Alt er lett hvis man får det til - problemet er som regel å få det til.

".........................."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og for alle som røyker er det jo bare å la være å røyke, hvis de vil slutte. Men kroppen funker ikke helt sånn allikevel. Noen blir hekta på sukker, andre på nikotin. Og om man skal slutte å røyke kan man holde seg unna hele tida, men man kan ikke slutte å spise helt. Man blir liksom minnet på hele tida hvor fantastisk godt det er med mat...

" Man blir liksom minnet på hele tida hvor fantastisk godt det er med mat..."

Det samme gjelder jaggu med røyken også, med mindre man stenger seg inne og ikke ser på TV :-)

"..........................."

Skrevet

Det blir jo omtrent som å lure på hvorfor folk flest har problemer med å kaste seg utenfor Prekestolen i fallskjerm, når det egentlig er så fryktelig lett: hopp, tell og dra i snoren.

Alle vet at for å slanke seg så må man spise riktig i forhold til aktivitet. Noe helt annet er å faktisk opprettholde det når mat- og søthungeren melder seg.

Alt er lett hvis man får det til - problemet er som regel å få det til.

".........................."

Ja, det er jo hele poenget, da! Derfor har jeg vurdert seriøst å bli hypnotisert for å klare å slutte med den evige feil-spisingen. Går an å ta seg sammen og legge om kostholdet og alt det der for en periode, men så skal du holde deg der også...

Skrevet

Ja, det er jo hele poenget, da! Derfor har jeg vurdert seriøst å bli hypnotisert for å klare å slutte med den evige feil-spisingen. Går an å ta seg sammen og legge om kostholdet og alt det der for en periode, men så skal du holde deg der også...

Det var det jeg mente med at det ikke er "enkelt" :-)

Skrevet

Det var det jeg mente med at det ikke er "enkelt" :-)

Jeg også. Var sånn jeg oppfattet "NonStopp" også. (?)

Skrevet

Man må holde en vekt i 2 år før man er stabilisert der, men Nei det blir ikke idealvekt selv om man holder seg der. 20 kg er fremdeles 20 kg overvekt

Gjest røykfri
Skrevet

Hadde det vært ENKELT å følge det, så hadde det vel ikke vært noen som slet med vekten? Rimelig logisk. Og det blir ganske usympatisk overfor de som virkelig har problemer å si at "det er da enkelt, bare gjøre sånn og sånn..."

"............................"

Er vel ikke mer usympatisk enn å få røykere til å slutte med uvanen.

Gjest Veier mer enn jeg vil
Skrevet

Man må holde en vekt i 2 år før man er stabilisert der, men Nei det blir ikke idealvekt selv om man holder seg der. 20 kg er fremdeles 20 kg overvekt

Hadde det enda vært så vel!

For et år siden gikk jeg opp 8 kg i løpet av to uker pga at jeg brakk benet samtid som det var jul (mye god mat).

Mange sa til meg at den vekta ville det bli lett å bli kvitt siden den kom så raskt på.

Nå har jeg prøvd å slanke meg i et år uten å gå ned det minste. Jeg har ikke gått opp heller, men sitter limt fast med 8kg mer enn jeg ønsker :(

Skrevet

Er vel ikke mer usympatisk enn å få røykere til å slutte med uvanen.

Tullprat. Selfølgelig ikke - man kan klage på at røykere forpester andre, med mindre de er veldig sympatiske selv. Man kan ikke klage på at noen plager andre med vekten sin.

Forøvrig er det i prinsippet det samme å være avhengig av å spise søppelmat og å være avhengig av nikotin - begge kan være like vanskelige psykiske tilstander.

"............................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...