Gå til innhold

Praha - noen som har vært der..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på langweekend i mai sammen med mannen min (ikke vært på ferie alene med han siden vi fikk barn). Vi ble tipset om Praha her inne så det blir nok dit vi reiser.

Så...

Noen tips om i hvilken del av byen vi bør bo?

Hvordan er prisnivået?

Ser at man blir anbefalt å kjøpe krystall...hva med oss som bare vil se etter klær og sko... er dette byen for slikt eller er det samme prise som her hjemme? Hvordan er utvalget?

Skrevet

Det er en del fine klær der også om du går i turistbutikkene, en del billigere enn i Norge også. Men ikke gå i de lokale klesbutikkene og tro du skal gjøre et varp, det er ganske ulik klesstil fra vår.

Gamlebyen må dere få med dere. Gjerne en tur på konsert i det store konserthuset også. Og Carlsbroen bare må dere gå på. Vi gikk også i Eiffeltårnkopien, ganske fin utsikt over hele byen.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg og kjæresten var i Praha i høst. Vi hadde en kjempefin tur, tross litt surt vær.

Vi bodde helt greit, til en helt grei pris på et hotell som heter The Blue Key:

http://twibo.twinroom.co.uk/prague_hotels/blue_key.html.

Be om rom mot bakgården. Det gjorde vi og fikk et svært rom med hybelkjøkken og greier. Rommene mot gata kan nok være litt støyete pga av biler og trikk (som kjører fort!). Frokosten var helt grei...

The Blue Key ligger i hjertet av de fleste turistattraksjonene, noen minutters gange fra Karlsbroen og like "under" Praha Slott (en liten gåtur det også).

Vi gikk og spiste på en litt fancy restaurant ikke så langt fra hotellet som het Hergetova Cihelna. Den tror jeg du finner her:

http://www.cihelna.com/en/

Fantastisk bra mat til mye billigere pris enn i Norge (men likevel koster det litt da...). Tror vi betalte litt i underkant av 1000 norske for treretters med vin for to. Ta hvertfall EN middag der med forrett og dessert. En opplevelse! Jeg spiste "venolin" og den var veldig bra :-)

Vi var ikke først og fremst der for å shoppe, men gikk litt i noen butikker som vi ble anbefalt som et av to steder for shopping. Jeg vet ikke om vi heller burde valgt det andre stedet, men vi fant ikke så mye av interesse... Prisene var ikke særlig billigere enn i Norge og moten er litt sær...

Som dere vil se når dere kommer dit er marionetter og krystall det "alle" kjøper der nede. Egne butikker for dette finnes tett i tett i Gamlebyen.

Praha er en veldig romantisk by :-) Håper dere får en fin tur!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...