Gå til innhold

Etterutdanning?

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker hjelp
Skrevet

Har en cand.mag.grad med fagene grunnfag psykologi, grunnfag og 1.avd. pedagogikk og grunnfag spesialpedagogikk. Veldig vanskelig å få bruk for utdannelsen min. Jeg ønsker ikke å være lærer - føler ikke at det ligger for meg. Jeg kan muligens være individuallærer. Begynner å angre på utdannelsen min. Føler at den har vært nyttesløs! Er det noe etterutdanning jeg kan ta for å få bedre bruk for utdannelsen min?

Skrevet

Jeg skulle tro at du ville kunne gå inn i endel jobber som krever 3-årig sosialfaglig utdanning. Så som miljøterapeut o.likn. Hvis du kunne tenke deg det, da.

Gjest så rart
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du har tatt så mange forskjellige grunnfag og ikke en konkret tre-åring skole? For nå har du jo masse utdanning,men alikevel er du ingenting... Elller var det sånn at du ikke likte det ene grunnfaget og begynte på det andre osv..?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du har tatt så mange forskjellige grunnfag og ikke en konkret tre-åring skole? For nå har du jo masse utdanning,men alikevel er du ingenting... Elller var det sånn at du ikke likte det ene grunnfaget og begynte på det andre osv..?

Kjenner ei som har 7 eller 8 grunnfag uten at ho har blitt "noe som helst". Tok bare de fagene ho følte for der og da uten mål og mening. Så sitter ho der da, med alle fagene sine og får lønn som om ho hadde fire års utdannelse - de gangene ho er heldig med jobbene.

Gjest ønsker hjelp
Skrevet

Det begynte med at jeg ville bli psykolog, men kom ikke inn på embetsstudiet. Snakket meg en studierådgiver som foreslo pedagogikk siden det er en del psykologi der. Begynte på dette faget, likte godt psykologidelen, men ikke så god undervisningsdelen. Men tenkte jeg kanskje kunne bli pedagog eller pp-rådgiver. Kom ikke videre. For å fullføre cand.mag.graden min tok meg spesialpedagogikk. Nå er jeg alt og ingenting! Like langt. Angrer i dag på at jeg ikke tok en mer yrkesrettet studiet, men det var dette som interesserte meg da.

Gjest ønsker hjelp
Skrevet

Kjenner ei som har 7 eller 8 grunnfag uten at ho har blitt "noe som helst". Tok bare de fagene ho følte for der og da uten mål og mening. Så sitter ho der da, med alle fagene sine og får lønn som om ho hadde fire års utdannelse - de gangene ho er heldig med jobbene.

Ja, da er jo hun heldig. Mange cand.magere må ta til takke med pågulvetjobber.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...