Gå til innhold

uregelmessig mens

Anbefalte innlegg

Gjest barevissvass

Jeg er ei dame på 29 år. For noen mnd tilbake hadde jeg spotting, som dere kaller det. Dette skyldes kanskje at jeg i 2000 fikk fjernet noe av livmorhalsen. Ved berøring begynte det lett og blø fra såret senere. Dette var jeg og sjekket hos gynekolog. Men de siste mnd har mensen vært uregelmessig. Den kommer gjerne noen dager før tiden hele tiden. Den siste kom nå nesten 1 uke før tiden, og i dag har jeg blødd i 9 dager. Dette er utrolig plagsomt og jeg er redd det er noe galt. Gynokologen jeg var hos tok prøver og ultralyd, men fant ingenting.Dette er ca 4 mnd siden.Etter jeg var det er spottingen blitt borte, men mensen er blitt uregelmessig.Hva kan dette være?? Hilsen Tove

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171670-uregelmessig-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Noen dager før tiden regnes ikke som unormalt, men 1 uke for tidlig og varighet i over 9 dager er utover det normale, men se om det gjentar seg. Uregelmessig menstruasjon tyder på manglende eller sjeldne eggløsninger, og det kan igjen ha ulike årsaker. Det kan utredes med hormonprøver og ev. ul ultralyd av eggstokker. Men se det an og noter dine blødninger i en dagbok for å kunne vise til legen..

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171670-uregelmessig-mens/#findComment-1132562
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...