Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har et glass med pizzasaus og et med tacosaus. Skal jeg ta litt av hvert eller bare taco?

Jeg bruker pose og da tar jeg alt av begge. Men sist jeg lagde pizza brukte jeg faktisk tacosaus på glass, i mangel av pose. Med poser blir det ca 4dl væske til sammen.

Hvis du bare skal lage en vanlig pizza tror jeg du må ta litt av hver, ellers blir det nok veldig rennende...

Fortsetter under...

Ikke for å overkjøre deg altså, men da må han kjevle deigen på benken først, og jeg tror ikke han er av typen til det :-)

Jeg syntes jeg ser nick står der å banner å sverter med deigen og bakepapiret om hverandre. Inni hverandre osv.

Hehe

'Døtte' var kanskje ikke så presist, nei. Jeg pleier å bruke kjevle.

Annonse

Akkurat det jeg var ute etter!

Takk!

Når det gjelder utkjevling av deig har jeg et kjempegodt tips:

bløt et kjøkkenhåndkle og legg det på kjøkkenbordet/benken. Legg bakepapiret på håndkleet og ha deigen oppå. Kjevle ut til ønsket størrelse, det hele vil ligge helt i ro! Dra så bare den utkjevlede deigen med bakepapiret over på bakeplata. :o) Ha på sausen og fyllet etter at deigen er tatt over på plata!

bløt et kjøkkenhåndkle og legg det på kjøkkenbordet/benken. Legg bakepapiret på håndkleet og ha deigen oppå. Kjevle ut til ønsket størrelse, det hele vil ligge helt i ro! Dra så bare den utkjevlede deigen med bakepapiret over på bakeplata. :o) Ha på sausen og fyllet etter at deigen er tatt over på plata!

Den kopierer jeg!

Takk Lillemus!

Annonse

Gjest pizzario

Vi fant ut at osten på toppen kvelte hele smaken, så vi begynte å gjøre slik:

Først smører vi stekeplata veldig tynt med en slikkepott, så kjevler vi deigen rett ut på plata. Deigen må da være sånn passe tykk ogkjevlevennlig, hvis ikke så kan du bare kline den ut med litt vann på hendene.

Etterpå lar vi plata med deigen stå på benken og hvile/heve litt mens vi lager fyll og spetakkel.

Vi steker kjøttdeig med en god del krydder, evt kutter opp skinkebiter og steker litt champignon. Så stryker vi pizzasaus utover deigen, legger på osten oglegger fyll og spetakkel oppå der igjen. På toppen kan det godt ligge noen få ostebiter. Det er godt med litt ekstra krydder på toppen og gjerne noen rå purreringer og paprikabiter.

Det er jo slik de gjør det på pizzarestaurantene også, de kveler ikke all smaken under osten.

Det aller raskeste er å ha deigen rett på stekeplate, ta matolje på hendene og trykk deigen utover.

Vi fant ut at osten på toppen kvelte hele smaken, så vi begynte å gjøre slik:

Først smører vi stekeplata veldig tynt med en slikkepott, så kjevler vi deigen rett ut på plata. Deigen må da være sånn passe tykk ogkjevlevennlig, hvis ikke så kan du bare kline den ut med litt vann på hendene.

Etterpå lar vi plata med deigen stå på benken og hvile/heve litt mens vi lager fyll og spetakkel.

Vi steker kjøttdeig med en god del krydder, evt kutter opp skinkebiter og steker litt champignon. Så stryker vi pizzasaus utover deigen, legger på osten oglegger fyll og spetakkel oppå der igjen. På toppen kan det godt ligge noen få ostebiter. Det er godt med litt ekstra krydder på toppen og gjerne noen rå purreringer og paprikabiter.

Det er jo slik de gjør det på pizzarestaurantene også, de kveler ikke all smaken under osten.

Tips til deg.

Ikke stek kjøttdeigen før du har den på pizzaen. Del den opp rå i passe klumper utover pizzaen. Kjøttet blir mye saftigere da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...