Fruu Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg er en kvinne på 39 år som ikke har født barn. Jeg brukte P-piller i mange år, men gikk over til P-sprøyte for 1,5 år siden pga alder/anbefaling fra lege, men sluttet med den (siste tatt september 04) pga uregelmessige blødninger.Jeg har nå hatt mentruasjon i over en måned og er alvorlig bekymret.Jeg har vært hos min fastlege som mener det er hormonforstyrrelse etter bruk av P-sprøyte. Jeg er undersøkt gynekologisk men har ikke tatt ultralyd eller noen form for scanning av underlivet.Menstrusjonen begynte 3 dager etter det var gått 3 måneder siden siste P-sprøyte. Da jeg hadde en del uregelmessige blødninger med P-sprøyten, skulle jeg gå over til den nye minipillen Zerazette. Jeg begynte med den fire dager etter at mentrusajonen startet, men sluttet igjen etter to uker pga at blødningene ikke ga seg.Det har vært kraftige blødninger hele tiden, ikke som de moderate/små jeg hadde da jeg brukte P-sprøyte (og tidligere P-piller).Jeg har også hatt kraftige menstruasjonssmerter og ellers smerter nederst i underlivet, det har avtatt en del, men smertene kommer og går.Blødningene og smertene ser ut til å forverre seg ved fysisk aktivitet.De siste fem dagene har jeg gått på Cyklokapron som skulle stoppe blødningene, men det har ikke skjedd. Fastlegen min er nå bortreist, derfor skriver jeg her.Hva kan det være, og hva skal jeg gjøre??????? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171693-langvarig-menstruasjon-hormonforstyrrelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Du har fått to forskjellige hormonbehandlinger som kan virke inn på blødningene. P-sprøyte effekten kan sitte i kroppen opp til ett år etterpå, og Cerazette kan også gi unormale blødninger. Cyklokapron stopper ikke blødningen, men reduserer den. Hvis du fortsetter med riklige blødninger og /eller smerter, bør du få en ny vurdering, helst ved en gynekolog. Mon ikke du kan be din fastlege om en henvisning? Du har utelukket graviditet/abort? Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171693-langvarig-menstruasjon-hormonforstyrrelse/#findComment-1132592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.