dione1 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg er en jente på 19 år som har vært plaget med såkalte ekstraslag i flere år..det begynte da jeg var 15-16 år. Jeg ble undersøkt med ekg..(ikke 24timers) blodprøver, og ultralyd på hjertet. Alt fungete helt fint. Likevel klarer jeg ikke å slå meg til ro med dette. I det siste har jeg kjent ekstraslag så og si hver dag i litt over en uke, særlig etter anstrengelser..feks gå i trapper, eventuelt etter å ha jogget. Det skjer liksom når kroppen holder på å slappe av igjen. Det er skremmende, og jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer? Noen som vet? Jeg må jo innrømme at jeg tenker mye på dett. Kommer jeg til å få ekstraslag nå? osv..kan det komme av stress rett ogslett? at jeg bekymrer meg for mye..eller er det verdt å udnersøke igjen? jeg røyker ikke, drikker ikke kaffe, er ikke overvektig og trener regelmessig.. Håper på svar. Vennlig hilsen Ung jente 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171726-ekstraslag-etter-anstrengelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest turnuskandidaten Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hei, Dette er helt sikkert ikke noe å bekymre deg over. Hjertet vårt fungerer på den måten at en ekstraslag virksomhet vil være høyere i hvile enn ved antrengelser. Derfor kan du nok føle noen flere etter fysisk anstrengelse for da en pulsen din på vei nedover igjen og da kan det komme ett og annet ekstraslag. Dette ville jeg ikke hengt meg mer opp i hvis jeg var deg. Prøv å slå deg til ro med at du er ung og hjertefrisk. Og livsstilen din tilsier jo alt annet enn at du skal lide av noe hjertelidelse. Stress/angst/uro er også medvirkende faktorer til ekstraslag, og i slike perioder kan mennesker føle flere ekstraslag enn vanligvis. Og prøv å husk at desto mer du tenker på dette desto flere vil du legge merke til. :-) Lykke til videre, dette er ikke noe farlig, klassisk ekstraslag virksomhet. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171726-ekstraslag-etter-anstrengelser/#findComment-1130300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HuLitleSara Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hei, Dette er helt sikkert ikke noe å bekymre deg over. Hjertet vårt fungerer på den måten at en ekstraslag virksomhet vil være høyere i hvile enn ved antrengelser. Derfor kan du nok føle noen flere etter fysisk anstrengelse for da en pulsen din på vei nedover igjen og da kan det komme ett og annet ekstraslag. Dette ville jeg ikke hengt meg mer opp i hvis jeg var deg. Prøv å slå deg til ro med at du er ung og hjertefrisk. Og livsstilen din tilsier jo alt annet enn at du skal lide av noe hjertelidelse. Stress/angst/uro er også medvirkende faktorer til ekstraslag, og i slike perioder kan mennesker føle flere ekstraslag enn vanligvis. Og prøv å husk at desto mer du tenker på dette desto flere vil du legge merke til. :-) Lykke til videre, dette er ikke noe farlig, klassisk ekstraslag virksomhet. :-) Hei. Jeg har det akkurat likt som dione1 men jeg er litt eldre, 33 år. Jeg trener også regelmessig, men røyker litt. Har også som henne slitt med ekstraslag over lengre tid, men de siste 6-7 ukene har det også begynt å komme UNDER aktivitet. Dette er helt nytt hos meg, og gjør meg selvfølgelig urolig... Ikke tør jeg ta så "hardt i" når jeg trener lenger heller.. Er dette også klassisk - eller er min sterke uro på sin plass?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171726-ekstraslag-etter-anstrengelser/#findComment-1137492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mellomdistanseløper Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hei. Jeg har det akkurat likt som dione1 men jeg er litt eldre, 33 år. Jeg trener også regelmessig, men røyker litt. Har også som henne slitt med ekstraslag over lengre tid, men de siste 6-7 ukene har det også begynt å komme UNDER aktivitet. Dette er helt nytt hos meg, og gjør meg selvfølgelig urolig... Ikke tør jeg ta så "hardt i" når jeg trener lenger heller.. Er dette også klassisk - eller er min sterke uro på sin plass?? Jeg har slitt med ekstraslag i mange år men, nå har jeg hengt meg opp i det. Det går ikke et sekund uten at jeg tenker på det, da kommer de oftere og i dag merket jeg det etter en 400m, jeg ble veldig redd og fikk 3 til, har ikke lyst til å løpe så mye mer, det føltes ut som hjertetstoppet opp i et sekund for så å et veldig hard dunk, det er helt klart at det kommer nå jeg blir redd og tenker på det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171726-ekstraslag-etter-anstrengelser/#findComment-2268299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.