Gå til innhold

liftgardin til 1,60m vindu? HJELP!

Anbefalte innlegg

Gjest martamor

Jeg har nettopp flyttet og er i ferd med å innrede rommet mitt. Det er fra før av noen stygge persienner som slipper inn alt for mye lys, og gardiner blir vanskelig fordi sengen delvis står foran vinduet.

Jeg så en utrolig fin og billig liftgardin på ikea, http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=16&productId=10845&langId=-14&parentCats=10119*10339

Men vinduet mitt, unntatt da vinduskarmen på sidene, ca 1,55 til 1,60 m bred, mens den bredeste størrelsen her er 1,40. vil det da være mulig å bruke denne allikevel, selv om den slipper inn litt lys? Eller vil det bare se rart ut?`

Takker for svar, jeg er veldig uerfaren på dette området=)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171815-liftgardin-til-160m-vindu-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp to stk på 80 cm, og heng ved siden av hverandre. Blir de litt for brede, henger du dem utenpå karmen (eller klipper av lamellene og syr inn,men det er en større jobb).

Uansett bør du klippe av gardinene og sy opp nederst, det er en liten jobb, og det er mye bedre å kunne slippe hele gardinen ned når du skal ha det mørkt, enn å måtte feste dem i halvveis nedsenket stilling for at de ikke skal bli liggende oppi sengen.

Du kan kjøpe borrelås med tape på Ikea, hvis du ikke liker å sy. (det blir ikke helt like pent, men nesten..)

Vask dem før du klipper av for mye (eller sy / lim opp en god brett), de krymper litt både i bredden og i lengden, og på soverom må man vaske gardiner pga støv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...