janeymor Skrevet 28. januar 2001 Del Skrevet 28. januar 2001 Hei jordmor!! jeg er nå i min 38.uke og har hatt vonde kynnere i tre uker nå... I tillegg har jeg i det site hatt vonde smerter i korsryggen i snart 4 dager pluss at jeg også har fått luftsmerter og diare som har vart i ca tre dager... Smertene jeg opplever er sterke og intense og kommer ikke i noe slags regelmessig "system". Er så redd for ikke å skjønne når fødselen virkelig er i gang ettersom jeg har så masse smerter nå... For halvannen uke siden ble det konstatert at hodet var festet....Skal til jordmor på onsdag.... Håper du kan si noe om dette... På forhånd takk fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17186-smerter-uke-38/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 28. januar 2001 Del Skrevet 28. januar 2001 Det är en del kvinnor som har smärtfulla kynnere som dig. Dessa kan vara besvärliga och upplevas mycket onda. En del kvinnor kan tycka att dessa kynnere är värre än själva förlossningen, då de varat under så lång tid, utan resultat. Varför vissa kvinnor får dessa, medans andra inte får några kynnere alls innan förlossningen, är inte lätt att veta. Det är alltså inte ovanligt, så du behöver inte att vara orolig. Kynnere försvinner ofta vid vila. Vila dig mest möjligt när du är plågad av dessa kynnere. Ett varmt bad kan också hjälpa. Om det är ditt första barn, så är jag nästan säker på att du kommer att märka när dina kynnere övergår till "riktiga" värkar (rier). Sammandragningarna blir då varaktiga, ändå mera smärtfulla och regelbundna och försvinner inte vid vila. Om du är osäker på om det är dags att åka in till sjukhuset, tycker jag att du skall ringa till förlossningsavdelningen för en bedömning. Förhoppningsvis, så behöver du inte gå så här länge till, då kanske förlossningen startar snart?! Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17186-smerter-uke-38/#findComment-78140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
janeymor Skrevet 28. januar 2001 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2001 Det är en del kvinnor som har smärtfulla kynnere som dig. Dessa kan vara besvärliga och upplevas mycket onda. En del kvinnor kan tycka att dessa kynnere är värre än själva förlossningen, då de varat under så lång tid, utan resultat. Varför vissa kvinnor får dessa, medans andra inte får några kynnere alls innan förlossningen, är inte lätt att veta. Det är alltså inte ovanligt, så du behöver inte att vara orolig. Kynnere försvinner ofta vid vila. Vila dig mest möjligt när du är plågad av dessa kynnere. Ett varmt bad kan också hjälpa. Om det är ditt första barn, så är jag nästan säker på att du kommer att märka när dina kynnere övergår till "riktiga" värkar (rier). Sammandragningarna blir då varaktiga, ändå mera smärtfulla och regelbundna och försvinner inte vid vila. Om du är osäker på om det är dags att åka in till sjukhuset, tycker jag att du skall ringa till förlossningsavdelningen för en bedömning. Förhoppningsvis, så behöver du inte gå så här länge till, då kanske förlossningen startar snart?! Lycka till vidare! Hei Åsa! Jeg har bare lyst til å takke for veldig raskt svar... Veldig flott gjort å svare på så kort tid...det betyr så mye når en går og engster seg... Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17186-smerter-uke-38/#findComment-78251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.