Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er sjelden at sædmengde har mye med fruktbarhet å gjøre.

Antall (friske og raske) sædceller pr ml derimot, kan måles i mikroskop, og har stor betydning for befruktning.

men totalantall ml har mindre å si.

Dsto oftere man har sex, desto mindre sædvæske er det i hver utløsning.

Har man prøvd en stund uten å lykkes, anbefales det at man "sparer opp" (ikke har utløsning) en ukes tid før en starter pøvingen igjen før eggløsning. Men det er ikke et generelt råd, bare et råd til de som prøver lenge..

Det skal bare en sædcelle til..

Det kan være mye sædvæske og lite liv i sæden, og det kan være lite væske rundt sædceller av utmerket kvalitet. Så hvis kvaliteten og svømmedyktigheten er normal, er det usannsynlig at det er for lite.

Én liten sta svømmer er nok. Jeg har en sønn som er avlet til tross for diagnostisert svært dårlig sædkvalitet hos faren. Det hender jeg minner meg selv på det når jeg synes junior er kranglete :-)

Gjest Dolly24

Nei, det er sjelden at sædmengde har mye med fruktbarhet å gjøre.

Antall (friske og raske) sædceller pr ml derimot, kan måles i mikroskop, og har stor betydning for befruktning.

men totalantall ml har mindre å si.

Dsto oftere man har sex, desto mindre sædvæske er det i hver utløsning.

Har man prøvd en stund uten å lykkes, anbefales det at man "sparer opp" (ikke har utløsning) en ukes tid før en starter pøvingen igjen før eggløsning. Men det er ikke et generelt råd, bare et råd til de som prøver lenge..

Det skal bare en sædcelle til..

Nå ble jeg litt mer beroliget.Takk for alle svar og tips!Dette forumet er helt toppers!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...