Gå til innhold

Kunne du tenke deg......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg kunne godt tenke meg å flytte til New York for en periode (ikke for alltid).

Jeg har også alltid hatt en drøm å å flytte til Australia.

Så hvorfor har jeg ikke bare gjort det...??? *himle*

Gjest ikke akkurat nå
Skrevet

Før jeg fikk barn var jeg på jakt etter jobbmuligheter for noen år i utlandet, mange land jeg kunne tenkt meg, i Europa, Sør-Amerika, Australia (ikke USA - der har jeg bodd et år, og det var greit, men nok, og i følge venner der er mye blitt verre - i mine øyne - siden jeg var der).

Nå med små barn ser jeg få land der jeg både kunne ha en passende jobb og tid til barna, det er ikke til å komme forbi at tross at mye ikke er perfekt er Norge ett av de beste land å få barn/ ha små barn i. Dessuten bor all familie i Norge, lite aktuelt å reise langt vekk fra dem nå.

Gjest uten signatur
Skrevet

Bor utenlands. Flyttet fordi jeg plutselig ikke hadde noen forpliktelser i Norge, var rastløs etter å ha reist lenge tidligere, ville prøve noe nytt og fordi utlandet ville gi meg større tilhørighetsgrunnlag på et visst felt.

Gjest baremei
Skrevet

Jeg bor utenlands nå. Skal gjøre det i 2-3 år til. Etterpå skal jeg hjem:) Home sweet home

Men kan godt tenke meg å bo utenlands en periode seinere også. England, Tyskland, Frankrike eller USA kanskje.

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å bo på Island ett år eller to. :o)

Skrevet

Ja den tanken syslar ein vel med iblant.

Men om eg etter nøye vurdering av alle dei faktiske forholda med å bu i drøymeland (hehehe) framleis ville syntes det var noko å satse på, tja det veit eg ikkje.

Eg har tenkt meg New Zealand (men eg er ikkje ønskeleg nok som innvandrar der) og dagdrøymd om ein koseleg landsby i Irland eg besøkte ein gong. Og så Sverige, da. Det var planlagt ein gong, men det skar seg, så husbonden utvandra til Norge i staden. Og her er det jo godt å vere, stort sett.

Skrevet

Hvis vi skulle flytte utenlands, hadde det blitt Nord-Italia, kort vei til fjellet og kort vei til varmen!

Skrevet

Jeg skal bare bo her et par år til. Jeg skal flytte tilbake til Hellas. Blir deilig å komme tilbake.

Skrevet

Jeg bor i utlandet. Jeg flyttet ut før skattereglene ble forandret, så jeg har ingen skattemessige forpliktelser til Norge.

Dersom du flytter ut nå, vil du forbli skattepliktig til Norge, uansett hvor du drar.

Det suger, for å si det mildt.

Skrevet

Jeg bor i utlandet. Jeg flyttet ut før skattereglene ble forandret, så jeg har ingen skattemessige forpliktelser til Norge.

Dersom du flytter ut nå, vil du forbli skattepliktig til Norge, uansett hvor du drar.

Det suger, for å si det mildt.

Oi, det har jeg ikke tenkt på. Hvordan fungerer det egentlig? Må man betale skatt til Norge når man flytter til et annet land (hjemlandet) for alltid og jobber der?

Skrevet

Jeg har bodd mesteparten av livet mitt i utlandet (Dubai) og kunne godt tenkt meg å flyttet tilbake etterhvert.

Gjest Uglemor
Skrevet

Hvis jeg skulle flyttet til et annet land måtte det bli til Danmark. På landet et sted, ikke langt fra havet.

Skrevet

Nei, jeg kunne faktisk ikke det. Vi har det så bra her med alle de sosiale ordningene, så på noe permanent basis ville jeg ikke flyttet fra Norge.

Alternativt kunne jeg gjerne reist rundt omkring i et år eller to, jobbet litt og reist videre. Det hadde vært drømmen...

Skrevet

Ja, det hadde ikke vært meg imot, da ville jeg flyttet til noe så eksotisk som syd Sverige, eller Bornholm!(jeg syntes det er så nydelig der). Ellers hadde ikke syd Frankrike heller vært meg imot.

Skrevet

Tja, er egentlig glad for å bo i trygge Norge,...om det så er et pottitland iblant.

Men hvis jeg skulle flytte ville jeg flyttet til Irland. Uten tvil.

Gjest den ekte noor
Skrevet

ja, kunne tenke meg å bo nord i England igjen:)

Skrevet

Normandie, til en bungalow ved strandpromenaden mellom Les Moulins og Vierville sur Mere, med utsikt over havet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...