Gå til innhold

Kunne du tenke deg......

Anbefalte innlegg

Skrevet

For begrensede perioder kunne jeg bodd hvor som helst i verden.

Men å flytte permanent fra landet, kunne jeg nok ikke tenkt meg. Da måtte det i så fall blitt Danmark. Nært nok til familie og venner, men allikevel på kontinentet. ;o)

Skrevet

Jeg kunne veldig godt tenke meg å flytte tilbake til USA for en periode.

Skrevet

Jeg vil til usa og bo der i noen år. Men det er vel ikke så lett og få noen jobb der kanskje. Litt skummelt og flytte en hel familie uten og ha hus og jobb på forhånd.

Men kanskje vi gjør det alikevel en gang..?

Gjest syns det er så fint der - til tross for Franskmenn!
Skrevet

Hvis jeg kunne ta med meg familien og de nærmeste vennene så skulle vi alle bodd i Avignon i Frankrike deler av året!

fei1365380229
Skrevet

Det kunne jeg veldig gjerne. Jeg ville flyttet til et varmt land og hvor ungene kunne ha gått på norsk skole. Selv ville jeg bare gått hjemme (på stranden) og sullet, mens mannen min jobbet og fikk masse penger vi kunne bruke på vin og mat :o)

Skrevet

Jepp, det kunne jeg. Jeg er ikke helt sikker på hvor, men Portugal og brasil er to (vidt forskjellige) alternativer. Et mer nærliggende alternativ er Danmark, nærmere bestemt Kjøbenhavn.

"..........................."

Gjest philippa
Skrevet

Jeg bor i Sverige, og trives her. Men det er ikke for alltid. Kunne godt tenke meg å bo enda lenger unna også, for noen år. Det som er negativt med å bo her er at jeg har mindre kontakt med familien min og at det ikke er så gode utemuligheter. Og svensker er jo litt spesielle da;) neida;)

Skrevet

Skulle jeg finne på å flytte måtte det vert til Österlen eller London

Skrevet

På gode dager; Paris! Chicago!! New York! Stockholm!

Dårlige dager: Et bittelite hus heeelt alene og avsidsliggende, gjemt langt vekk fra folk og fe på den engelske landsbygda. Lang, langt vekk.

Begrepet den gyldne middelvei har jeg ikke helt fått taket på. Jeg ser den, ja..

Skrevet

På gode dager; Paris! Chicago!! New York! Stockholm!

Dårlige dager: Et bittelite hus heeelt alene og avsidsliggende, gjemt langt vekk fra folk og fe på den engelske landsbygda. Lang, langt vekk.

Begrepet den gyldne middelvei har jeg ikke helt fått taket på. Jeg ser den, ja..

og italia.. selvsagt.

Skrevet

Og månen! ;-)

*klem*

ja! månen også :)

klem!

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Jada, hvis det bare hadde vært mannen min og meg så. Mange steder jeg kunne tenke meg å bo for en periode da.

Mannen min maser og maser og vil gjerne bo utenlands for en periode.

Men siden vi har har 3 barn, er jeg veldig skeptisk. Spesielt i forhold til mellomstemann.

Den lengste perioden vi har vært utenfor landet var for en periode på 2. måneder.De to største gikk da på skole. Den eldste var 7 år, er veldig tøff av seg og pratet engelsk fra dag første skoledag omtrent. Hun fikk mange venner.

Men verre var det for den mellomste. Han var bare 4 år (nesten 5) og likte seg ikke. Jeg tok han ut av skolen, siden han etter norske forhold ikke var skoleklar, og vi bare skulle være der i 2 mnd.

Jeg tror at hvis vi skulle ha flyttet til utlandet nå, ville det blitt krise for han, mens hun eldste hadde det gått helt fint med.

Men jeg tror nok vi kommer til å gjøre det en dag.Jeg kommer nok ikke utenom.

Hvis jeg skulle ha valgt, ville jeg gjerne ha bodd på Svaldbard et par år.

Men ulempen er at da lærer ikke ungene andre språk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...