Gå til innhold

VELDIG sjalu på eksen grunnen barn

Anbefalte innlegg

jeg er veldig sjalu på eksen til kjæresten min fordi de har barn fra før av... ser for meg hele tiden ulike situasjoner de har hatt sammen, spesielt seksuelt siden det er sånn barn blir til :) kan noen hjelpe meg på en SAKELIG måte? dette har vedvart i ca.1 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172215-veldig-sjalu-p%C3%A5-eksen-grunnen-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, de har valgt å gå fra hverandre, de elsker ikke hverandre lenger. Det er deg han elsker nå. Du har vel også hatt seksuelle forhold til andre før du traff ham?

hei

jo det har jeg selvfølgelig, men jeg datteren er mange ganger ett levende bevis på forholdet dems sammen. noe slikt har ikke jeg fra tidligere forhold. vet det høres helt banalt ut, men jeg sliter mye med det, desverre. og det begynner virkelig å tære på meg selv og forholdet til min kjære.

hei

jo det har jeg selvfølgelig, men jeg datteren er mange ganger ett levende bevis på forholdet dems sammen. noe slikt har ikke jeg fra tidligere forhold. vet det høres helt banalt ut, men jeg sliter mye med det, desverre. og det begynner virkelig å tære på meg selv og forholdet til min kjære.

Hva slags forhold har du til henne da? Jeg er selv en eks med barn og jeg håper inderlig ikke mine barns stemor er sjalu på meg! Det har hun overhode ingen grunn til! :o)

Men vi har et kjempegodt forhold, hun og jeg, og ungene forguder henne og ser nok på henne som sin andre mamma.

Hva slags forhold har du til henne da? Jeg er selv en eks med barn og jeg håper inderlig ikke mine barns stemor er sjalu på meg! Det har hun overhode ingen grunn til! :o)

Men vi har et kjempegodt forhold, hun og jeg, og ungene forguder henne og ser nok på henne som sin andre mamma.

eksen og barnet bor desverre langt unna oss... men jeg har ett helt greit og naturlig forhold til henne. hun virker som en grei kvinne som bare vil hennes datter best. hun har godtatt meg og jeg har godtatt henne for å si det så enkelt :) men hvorfor gjør det så vondt fordet? å tenke på at når jeg blir gravid så er det min første gang, men ikke min manns? det bare svir at han har opplevd noe SÅ speielt med en annen kvinne....

Annonse

Eh, nå er det jo forskjell på å ha debutert seksuelt og å ha barn, da.

Neppe i hennes hode. Hun sier selv at det er de seksuelle aktivitetene som foranlediget barn, som hun er sjalu på.

Poenget mitt er at hvis man skal være sikret at man ikke blir sjalu på pertnerens ekser, så bør man gå mot det nesten pubertale, i valg av partner.

Gjest Ugga Bugga

Neppe i hennes hode. Hun sier selv at det er de seksuelle aktivitetene som foranlediget barn, som hun er sjalu på.

Poenget mitt er at hvis man skal være sikret at man ikke blir sjalu på pertnerens ekser, så bør man gå mot det nesten pubertale, i valg av partner.

Hun skriver også:

"men hvorfor gjør det så vondt fordet? å tenke på at når jeg blir gravid så er det min første gang, men ikke min manns? det bare svir at han har opplevd noe SÅ speielt med en annen kvinne...."

Det handler altså ikke bare om at de har hatt sex, men det spesielle med å ha barn sammen.

Jeg er samboer med en mann som har vært gift - og han og eksen har tre barn sammen. Jeg kunne valgt å være sjalu - jeg mener, for mange jenter er det å gifte seg den store drømmen - og også det å få barn. Men hva ville jeg tjent på det? De er møkk lei (unnskyld uttrykket) hverandre, og har kun kontakt pga ungene.

Det jeg sier er at du må jobbe aktivt med deg selv når du sliter på denne måten. Ikke halvhjertet, ikke "jammen jeg har jo prøvd"... Hvis dette går utover forholdet ditt, så må du ta tak i det NÅ! Fortell deg selv om og om igjen at du også har hatt forhold før dette som du er helt ferdig med, og at det ikke er noe annerledes for ham!

Barnet hans er der uansett hva du tenker. Nei, det blir ikke hans første barn dersom dere får barn sammen - men det blir hans første med deg. Han har kjærlighet nok til alle barn han måtte få, og garantert synes han alle barna er et eget mirakel!

Min samboer har som sagt tre barn fra før - og egoisten i meg kunne selvfølgelig ønske at det ble hans første gang også, hvis jeg blir gravid. Men sånn er det ikke - og da ville jeg jo heller ikke hatt mine tre fantastisk flotte stebarn som jeg er så glad i!

Jeg forstår at det er vanskelig, men du må rett og slett nekte deg selv å tenke disse negative tankene. Verden er ikke bestandig ideell og rosenrød, men jammen kan den være veldig okei allikevel, hvis man bare har riktig synsvinkel!

Gjest har tenkt slik også

Forstår deg, men prøv å se og tenke på at grunnen til at dere to har et forhold er at det er dere to som elsker hverandre. Barnet er der en gang for alle, og da må du akseptere at fortiden kan man ikke få gjort noe med, men fremtiden ligger foran dere med mange muligheter.

Han elsker deg nå. Barnet trenger å bli fulgt opp og få kjærlighet fra sin far.

Kanskje får dere to barn en gang?

Jeg har også en mann som har barn fra før (2 med eksen sin).

Det kan mange ganger være vanskelig men situasjonen er nå en gang sånn.

Forstår godt hva du tenker, det er lett å henge seg opp i det negative pga sjalusi, men husk at du traff mannen din som den han var. Han elsker deg nå og det er viktig å huske. At barn blir til ved sex er jo greit nok, men om de var supermegakjempelykkelig da så er de det ikke nå.

Hadde mannen din vært så innmari lykkelig med eksen hadde ikke hun vært eksen og du hadde dessverre ikke sittet ved hans side nå og heller ikke vært hans kjære dyrebare store kjærlighet!

Og det ville du vel ikke gått glipp av......håper jeg

skorpionfisken

Du får gjøre det slutt med mannen din da.

Du kan faktisk ikke endre det faktum at han har elsket en kvinne før deg, og hatt sex med henne ofte, og sikkert godt også. Du kan heller ikke endre det faktum at det ble barn av det.

Da har du to valg.

Enten godtar du at de fleste voksne mennesker har hatt sex før det virkelige faste forholdet starter, og mange har barn fra tidligere forhold. Din mann er faktisk helt normal i så henseende.

Eller du gjør det slutt og leter opp en som ikke har seksuell erfaring. Er det en godt voksen mann så er sannsynligheten stor for at han er sær og egenrådig og vil ha ting på sin måte.

Unnskyld at jeg er spydig, men det er vanskelig for meg å forstå at du ikke skjønner at din mann elsker deg og vil ha deg framfor en ex han har valgt å forlate til tross for at han har barn med henne.

eksen og barnet bor desverre langt unna oss... men jeg har ett helt greit og naturlig forhold til henne. hun virker som en grei kvinne som bare vil hennes datter best. hun har godtatt meg og jeg har godtatt henne for å si det så enkelt :) men hvorfor gjør det så vondt fordet? å tenke på at når jeg blir gravid så er det min første gang, men ikke min manns? det bare svir at han har opplevd noe SÅ speielt med en annen kvinne....

Er i samme båt som deg med har slått meg mer til ro med situasjonen. Innså at det ikke var noen verdens ting jeg kunne gjøre med det.

Samboeren har barn fra forrige forhold og jeg synes det er fryktelig trist at den største opplevelsen i verden for meg, blir hans nest største. Alle sier jo at det er den førstefødde som er den mest spesielle opplevelsen. Men hva kan jeg gjøre? Han sier at han kan jo ikke gjøre noe med at han har barn fra før av, men nå gleder han seg til å få et med meg.Er gravid nå og prøver heller å se fordelene med det. Han har vært gjennom dette før og kan hjelpe meg og roe meg ned.

Vi har et helt greit forhold til x'en og barnet er hos oss annen hver helg og ferier. Men jeg må innrømme at jeg synes det gjør godt hver gang han kommer med små oppgitte klager over x'en :) Er ikke et bedre menneske enn som så.

Men det er et sårt punkt, det er det.

Annonse

• 1 år senere...
Gjest Wolverina

Hei!

Min samboer har et barn fra før, men de bor langt borte fra oss.

Nå gir han uttrykk for at han har veldig lyst på barn med meg, og jeg tror _ikke_ det faktum at han har et barn fra før gjør det noe mindre spesiellt for ham. I det hele tatt.

Dette kan høres helt grusomt ut(er ikke ment sånn!) men barnet jeg kommer til å få med min samboer blir planlagt, mens jeg vet at hans første barn ikke var det.

Pluss at han aldri har fått oppleve et stabilt og godt familieliv siden hun stakk kort tid etter barnet var født.

DET hjelper å tenke på, siden jeg unner ham og oss å oppleve dette.

Jeg bare gleder meg til vi får barn :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...