Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg og min datter skal til syden om 3 uker. Hun er 15 og har hatt mensen i ca. 1 år, men den har ikke blitt regelmessig. Nå tror hun at hun kanskje kan få den når vi er i syden, og dette vil gjøre syden turen mindre vellykket for henne. Hun klarer ikke å bruke tampong enda, så det vil ikke bli noe bading da. Kan hun få tabletter hos legen som utsetter mensen når det er usikkert når den kommer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172223-utsettelse-av-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ja, men da haster det å komme seg til legen, for hun må starte med pillene en stund før forventet mens.

Jeg brukte det da jeg hadde hatt regelmessig mens et par år, og fikk uregelmessig mens et halvt år etterpå.. Så visse ulemper er det.

Da jeg ikke har fått ønsket opplysning, kan jeg bare gi generelt råd. Start ca en uke før ventet menstruasjon med Primolut-N tabletter, 1 tablett tre ganger daglig og fortsett til et par dager før menstruasjon er ønsket. Resept må skrives ut av lege.(Man kan starte senere, men da er effekten mer usikker).

Den andre muligheten var å bruke p-piller, men da må man starte opp i forbindelse med menstruasjonen før den som skal utsettes, men da er dere kanskje for sent ute.

God reise, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172223-utsettelse-av-mens/#findComment-1135925
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...