Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Luna21365380663

Når må jeg slutte på pillen hvis jeg ønsker å bli gravid? Noen blir jo gravid mens de går på den, andre må vente i flere år etter at de har sluttet, men ca når regener man med at kroppen er tilbake i syklus og klar til å lage barn? Jeg har gått på trinordiol, men gikk over til diane en stund. Nå går jeg på tionetta, men skal gå over til diane. Satt og leste her på forumet om ei som hadde gått på diane, og som hadde problemer med å få tilbake mensen, og derfor lurer jeg på om jeg ikke burde begynne på diane, men heller fortsette på trionetta, evt slutte på pillene helt for å få kroppen inn i en fast syklus igjen. Noen som har noen råd?

Og er det forresten noen som har tips om hvordan jeg skal overtale et visst mannfolk til å skjønne at det å få et barn er positivt? ;o)

Fortsetter under...

Slutt gjerne så raskt som mulig og bruk kondom inntil dere virkelig ønsker å få en spire i magen din.

Jeg sluttet på p-piller helt i begynnelsen av august, men har fortsatt ikke normale stabile sykluser. Det er ikke sikkert jeg har el engang.

jeg gikk på diane,sluttet med de i august,fikk mensen først i desember etter tabletter fra lege. skulle hatt mensen nå i januar men fortsatt ikke fått den. var hos lege på tirsdag,tok blodprøve ang stoffskifte og hormoner. har ikke fått svar enda. men hun fortalte at det kunne gå ganske lang tid føre alt gikk som normalt igjen.men det kunne være forskjellig fra person til person... hvis man har sterke ønsker om barn kan også det gjøre at ting tar litt lenger tid fordi man tenker masse over det. jeg har to venniner som har blitt gravide mens de går på pilla og ei som ble gravid rett etter pille slutt så ting er forskjellige fra person til person.men kan jo være greit og slutte og heller bruke kondom... hvis du har ønsker om barn snart:)

Jeg sluttet på Trionetta i mai, og har fortsatt sykluser som er helt på jordet (på feil jorde innimellom også, føles det som...)

Tror ikke det har noe særlig å gjøre med hvilket merke du bruker - men mer hvordan kroppen din reagerer på sånne hormoner.

Som sagt, jeg har vært uten p-piller i 8 1/2 mnd... Og har sykluser på mellom 30 og 56 dager, og vet ikke om jeg har eggløsning. Så slutt NÅ, og bruk andre prevensjonsmidler er mitt råd...

Så lenge det ikke er "full krise" dersom det skulle skje noe nå, ville jeg sluttet nå og brukt kondom fram til syklusene var stabile, og brukt tida på å bli kjent med kroppen og kroppens signaler. Så er det jo mulig å bruke "sikre" perioder + kondom når syklusen er stabil, fram til dere bestemmer dere for å virkelig prøve.

Annonse

Luna21365380663

Så lenge det ikke er "full krise" dersom det skulle skje noe nå, ville jeg sluttet nå og brukt kondom fram til syklusene var stabile, og brukt tida på å bli kjent med kroppen og kroppens signaler. Så er det jo mulig å bruke "sikre" perioder + kondom når syklusen er stabil, fram til dere bestemmer dere for å virkelig prøve.

Vi har jo generelt lite sex, da, men vi har ikke lyst på barn akkurat nå. Ble bare litt bekymret da jeg leste om alle som fremdeles ikke fikk kroppen i balanse igjen.. Han er ikke med på noe barn nå, men jeg prøver å tenke på hva som er fornuftig med tanke på studier og jobb og bosetning osv.. Så hvis jeg hadde blitt gravid i dag hadde vi nok beholdt barnet (men det går mer på overbevisning enn noe annet), men det hadde kanskje vært en pitteliten krise.. ;o)

Jeg har lyst på barn om et år-halvannet års tid, men hva han har er en helt annen sak. Ble som sagt bare litt bekymret når jeg leste om alle som sliter med å få tilbake mensen og slikt..

Vi har jo generelt lite sex, da, men vi har ikke lyst på barn akkurat nå. Ble bare litt bekymret da jeg leste om alle som fremdeles ikke fikk kroppen i balanse igjen.. Han er ikke med på noe barn nå, men jeg prøver å tenke på hva som er fornuftig med tanke på studier og jobb og bosetning osv.. Så hvis jeg hadde blitt gravid i dag hadde vi nok beholdt barnet (men det går mer på overbevisning enn noe annet), men det hadde kanskje vært en pitteliten krise.. ;o)

Jeg har lyst på barn om et år-halvannet års tid, men hva han har er en helt annen sak. Ble som sagt bare litt bekymret når jeg leste om alle som sliter med å få tilbake mensen og slikt..

Ja, det skjønner jeg. Men så er det mange som får normal stabil syklus første mnd etter p-pilleslutt og da.

Men jeg ville uansett slutta på pilla et par-tre mnd før dere begynte å prøve seriøst. Så unngår man dobbel frustrasjon et par mnd iallefall.

Det er jo ikke slik at alle sliter i måneder og år med å bli gravide etter å ha sluttet på pillen da.

Har ei i familien som sluttet på pillen, med tanke på å kanskje få barn om en stund, men "ikke nå" - regnet med at det tok litt tid før hun ville bli gravid.

Men neida, hun ble gravid på første forsøk (i alle fall første syklus), litt vel tidlig ift. husbygging og andre ting de holdt på med, men men...

Som du skjønner, det KAN ta lang tid, og det kan gå på første forsøk, det er det umulig å forutsi.

Luna21365380663

Det er jo ikke slik at alle sliter i måneder og år med å bli gravide etter å ha sluttet på pillen da.

Har ei i familien som sluttet på pillen, med tanke på å kanskje få barn om en stund, men "ikke nå" - regnet med at det tok litt tid før hun ville bli gravid.

Men neida, hun ble gravid på første forsøk (i alle fall første syklus), litt vel tidlig ift. husbygging og andre ting de holdt på med, men men...

Som du skjønner, det KAN ta lang tid, og det kan gå på første forsøk, det er det umulig å forutsi.

Jeg skjønner jo at det er variasjoner.. ;o) Ble bare litt vel skeptisk til pillene jeg skal begynne på når jeg leste om folk som ikke blir gravide. Men jeg skal nok slutte noen mnd før vi skal "begynne", så får vi håpe at alt ordner seg. Takk for svar alle sammen! :o)

Jeg skjønner jo at det er variasjoner.. ;o) Ble bare litt vel skeptisk til pillene jeg skal begynne på når jeg leste om folk som ikke blir gravide. Men jeg skal nok slutte noen mnd før vi skal "begynne", så får vi håpe at alt ordner seg. Takk for svar alle sammen! :o)

Hm.. håper du ikke har blitt skremt av meg blant annet. Det er flere her som har tålt hormonene i prevensjonen de har brukt langt bedre enn meg.

Men det kan være fint for dere å vite at det kan ta noen mnd før eggløsningen og stabile sykluser kan regnes med, slik at dere ikke ble like skuffet som meg.

Ta ting som det kommer, en dag så har dere plutselig lyst på barn. Men inntil det så kan dere nesten være glad for at dere slipper å være like ustabile i humøret og utålmodige og masete og forvirrede og sure og skuffede og forhåpningsfulle som prøverne her inne....

hehe

Neida, det er litt gøy også, men også slitsomt.

*gode tanker sendes over*

c",)

Luna21365380663

Hm.. håper du ikke har blitt skremt av meg blant annet. Det er flere her som har tålt hormonene i prevensjonen de har brukt langt bedre enn meg.

Men det kan være fint for dere å vite at det kan ta noen mnd før eggløsningen og stabile sykluser kan regnes med, slik at dere ikke ble like skuffet som meg.

Ta ting som det kommer, en dag så har dere plutselig lyst på barn. Men inntil det så kan dere nesten være glad for at dere slipper å være like ustabile i humøret og utålmodige og masete og forvirrede og sure og skuffede og forhåpningsfulle som prøverne her inne....

hehe

Neida, det er litt gøy også, men også slitsomt.

*gode tanker sendes over*

c",)

Takk, takk..

Tenker jo på å begynne å prøve en vakker dag, men man bør helst være to for det, og foreløpig er vi jo ikke det, da.. ;o)

Er det egentlig noen grunner (gode) til at man skal gi opp "ung-tilværelsen" til fordel for å bli foreldre? Og hvordan formidler man dette til en mann..??

Takk, takk..

Tenker jo på å begynne å prøve en vakker dag, men man bør helst være to for det, og foreløpig er vi jo ikke det, da.. ;o)

Er det egentlig noen grunner (gode) til at man skal gi opp "ung-tilværelsen" til fordel for å bli foreldre? Og hvordan formidler man dette til en mann..??

Tja, vi har lyst på en baby sammen og det er vel det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...