Frk.Svipp Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hei.For en uke siden fikk jeg en plutselig og intens smerte/krampetrekning under samleie med kjæresten min. Det var da jeg satte meg oppå han / penis inn i meg. (Har ingenting med orgasme å gjøre) (Ble også veldig kvalm og svimmel. Gikk på pencillinkur for ørebetennelse så sikkert derfor) Resten av dagen kom krampetrekningene i tak, spesielt hvis jeg reiste meg for å gå, eller hvis jeg presset i underlivet/gikk på do. Krampen begynte fra endetarmen og gikk oppover i underlivet, magen og ryggen, som om jeg ble skutt opp i taket. Ble redd pga at det var vanskelig å stoppe det. Måtte legge meg ned og la være å puste for å roe den. Det gjorde vondt da jeg trykket rundt omkring nederst på magen. Krampen ga seg utover kvelden etter avføring.Kan det være brist på halebeinet? I det siste har jeg hatt noen episoder med smerter i halebeinet. Da har det vært vondt å sitte, bøye meg eller bevege meg brått, samt å presse i underlivet. Har ikke vært krampetrekninger da. Det varer en dag og så er det over, selv om halebeinet fortsatt er ømt. Tror smertene kan komme tilbake dagen etter å ha hatt samleie, men er ikke sikker på om det er en sammenheng. Kan ikke huske å har slått meg på halebeinet siden jeg var barn. Har ikke hatt samleie siden forrige episode. Er redd det skal skje igjen. Hvis det er brudd på halebeinet, bør jeg vente med samleie til det har grodd skikkelig, ev hvor lenge? Eller kan det være noe annet skummelt i underlivet?Mvh Frk Svipp 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172237-kramper-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmiDen Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Det hørtes kjempevondt ut. Jeg tror du bør kontakte lege, det kan jo være du blir sykemeldt så du får ta det ordentlig med ro hvis det skulle være halebeinet. Selv vet ikke jeg hva det kan være, men tror nok det tryggeste er å kontakte lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172237-kramper-i-underlivet/#findComment-1135525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg er ganske sikker på at det ikke er brudd på halebeinet i forb. med samleiet. Om du har en skade fra tidligere og han har truffet et ømt punkt, vet jeg ikke. En annen mulighet er at du har hatt en cyste som er sprukket. Var det omkring eggløsning? En mulighet er at du har en livmor som ligger i en ’midtstilling’ (mellom forover og bakover og den er så skjøvet til en annen side). Jeg synes du skal prøve å ha samleie igjen, men da velge en stilling hvor han ikke kommer så dypt inn, for eksempel sideleie eller at du ligger på rygg med samlede ben. Hvis det gjentar seg før du få en lege til å sjekke deg, men noe ’skummelt’ skal du ikke tenke på. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172237-kramper-i-underlivet/#findComment-1136580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.