Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når barna er så små er hovedregelen at omsorgen går til den som har hatt størsteparten av den daglige omsorgen for dem. Det vil vel si deg? Det er sjelden at utfallet blir annerledes. Da skal man virkelig ha vist mangel på omsorgsevne!!!

Personlig tror jeg ikke du har noe å frykte, men et godt råd nå er at du tar kontakt med en advokat (evnt. familievernkontor) om ikke annet for å få gode råd og orientering. Det forundrer meg at din eks. reiser sak; det er ikke mer en trussel da? Et uttrykk for sinne og frustrasjon over samlivsbruddet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17226-samlivs-brudd/#findComment-78308
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Vi ser at stadig flere fedre gjør krav på samvær og omsorg med sine barn etter samlivsbrudd. Samtidig viser statistikken at langt de fleste barn blir hos sine mødre etter bruddet.

Jeg anbefaler deg å ta opp diskusjonen omkring omsorgen for barna med barnas far snarest, hvis dere ikke alt har gjort det. Dersom dere har like gode grunner til å ha daglig omsorg for barna, kan delt omsorg være et alternativ. En rett kan imidlertid ikke dømme foreldre til delt omsorg. Det må dere komme til enighet om selv.

Uansett er det om å gjøre at dere som foreldre klarer å bli enige om ungene deres. Så begynn kommunikasjonen snarest.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17226-samlivs-brudd/#findComment-78718
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...