Gå til innhold

koster det mye å få sjekket synet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest philippa

Det kommer ann på om du skal til kontroll for linser eller briller. Jeg betaler mellom 400 og 500 for linsekontroll. (Brillekontroll er kanskje noe billigere?) Av og til er kontrollen inkludert i prisen om du kjöper linser samtidig, i alle fall den förste gangen.

Uansett så er det lurt å ringe rundt til litt ulike for det kan variere fra butikk til butikk.

Prisene varierer litt, fra 200 til 350 kroner. Det kan lønne seg å ta en liten ringerunde og høre, eller høre med venner om de har anbefalinger å komme med. Ikke alle optikere som har like bra utstyr.

Han jeg var hos sist gjorde alt på gammelmåten, måtte ha på sånne ekle (og vonde) briller som han bttet ut glass på ustanselig. "Ser du noe nå? Enn nå? Bedre nå? Enn nå da?" Jeg rakk jo ikke tenke i det hele tatt, ble totalt forvirret :)

Sjøhaug og Sande i Trondheim har veldig bra rykte på seg, så de skal jeg gå til neste gang.

Det kommer ann på om du skal til kontroll for linser eller briller. Jeg betaler mellom 400 og 500 for linsekontroll. (Brillekontroll er kanskje noe billigere?) Av og til er kontrollen inkludert i prisen om du kjöper linser samtidig, i alle fall den förste gangen.

Uansett så er det lurt å ringe rundt til litt ulike for det kan variere fra butikk til butikk.

Visste ikke at man måtte betale for det. Når jeg har sjekket synet mitt i Hellas, har jeg ikke betalt noenting. Men der betaler man jo sjelden for vaksinasjoner og sånt heller..

80-90 kroner for vanlig synskontroll hos optiker betaler jeg, midt i tjukkeste Oslo.

Gjest philippa

80-90 kroner for vanlig synskontroll hos optiker betaler jeg, midt i tjukkeste Oslo.

Hmm det var da veldig billig.. har värt hos 3 ulike optikere, og har betalt ca 450 hver gang. Det må väre det at det er linseund. som gjör at det er forskjell da?

Förste gang jeg tok synsund. var det jo for briller, og kan egentlig ikke skjönne at det er så stor forskjell på det. Annet enn at de ser "bak" öyet og tar bilde av netthinnen.

Annonse

Hmm det var da veldig billig.. har värt hos 3 ulike optikere, og har betalt ca 450 hver gang. Det må väre det at det er linseund. som gjör at det er forskjell da?

Förste gang jeg tok synsund. var det jo for briller, og kan egentlig ikke skjönne at det er så stor forskjell på det. Annet enn at de ser "bak" öyet og tar bilde av netthinnen.

Hadde jeg fått servert en sum på 450,- for en synsundersøkelse hadde jeg snudd i døren og aldri kommet tilbake. Jeg har brukt briller "bestandig", og har aldri betalt summer som er i nærheten engang. I Oslo, stort sett. Ikke hos optiker Hagen engang, selv om det er lenge siden jeg var _der_.

Gjest philippa

Hadde jeg fått servert en sum på 450,- for en synsundersøkelse hadde jeg snudd i døren og aldri kommet tilbake. Jeg har brukt briller "bestandig", og har aldri betalt summer som er i nærheten engang. I Oslo, stort sett. Ikke hos optiker Hagen engang, selv om det er lenge siden jeg var _der_.

Men da er det undersökelse i forbindelse med briller du tar da? For det er forskjell på dem, de spör jo alltid om det når man skal bestille tid.

Men som sagt så har jeg fått undersökningen gratis også, om jeg kjöper linser i tillegg.

Har gått til brilleland og krogh optikk i oslo, og aktuell optik i sverige. Ca samme pris på alle, og det er jo relativt kjente steder:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...