Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et tema som har blitt tatt opp her mang en gang..

Jeg har vært gift i 13 år og har ei datter på 3 år. Etter at vi fikk barn sammen har det bare gått nedover med forholdet (føler jeg). Jeg føler veldig at vi har vokst fra hverandre på disse siste årene, og vi har helt forskjellig syn på barneoppdragelse.. Vi har også de siste årene alltid gjort festligheter hver for oss. Er lenge siden vi gjorde noe sammen.. Det som nå har skjedd er at jeg har truffet en annen.., en mann som oppfyller alle mine drømmer! Jeg har bestemt meg for å avslutte mitt ekteskap, men har ennå ikke klart å ta mot til meg å ta den avgjørende samtalen med min mann.. Noen gode råd for hvordan jeg skal ta opp et slikt tema?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172278-velger-%C3%A5-g%C3%A5-pga-en-annen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du vite at han er svaret på alle dine drømmer etter så kort tid?

*rister på hodet*

Tror ikke jeg nevnte noe i innlegget mitt om hvor lenge jeg har kjent han nye i mitt liv... Iallefall så har jeg uansett ikke tenkt til å flytte sammen med han umiddelbart. Det jeg vil nå i første rekke er å være for meg selv.. Hovedårsaken til at jeg vil gå er at vi nå i 3 år har hatt problemer som ikke har latt seg løse.

Gjest Karikruskakli.

Tror ikke jeg nevnte noe i innlegget mitt om hvor lenge jeg har kjent han nye i mitt liv... Iallefall så har jeg uansett ikke tenkt til å flytte sammen med han umiddelbart. Det jeg vil nå i første rekke er å være for meg selv.. Hovedårsaken til at jeg vil gå er at vi nå i 3 år har hatt problemer som ikke har latt seg løse.

Etter 13 år med den nye mannen, er nok ikke han svaret på alle dine drømmer heller.

Da har nok drømmene dine forandret seg.

skorpionfisken

Du må jo bare hoppe i det og si fra. Det finnes ingen måte å gjøre det på for å skåne din mann. Han vil bli lei seg og forbannet og han vil sørge uansett hvordan du sier det. Du må bare være forberedt på at dette har du bearbeidet lenge, mens det kommer som et sjokk på din mann. Du må kunne ta imot reaksjonen hans og la ham rase fra seg. La han prate med deg og skjelle deg ut. Det går over, og han vil etter hvert innse at dere begge vil ha det bedre uten hverandre. Du kan ikke vente at dere vil fortsette som venner over natta, men det vil gå seg til, og er han normal så vil dere etterhvert kunne være venner i den forstand at dere kan samarbeide godt om barnet deres.

Svært mange som får barn får problemer med forholdet. En går fra å være elskere til å være foreldre. Den andre personen er ikke lenger i fokus.

Den grå hverdagen innhenter en.

Tror du ikke den samme grå hverdagen vil innhente deg og din nye mann?

Hva konkret har du/dere gjort for å blåse liv i forholdet igjen? En skylder både barna og seg selv å prøve. Kan du med hånden på hjertet si at du har prøvd alt?

Hvis du likevel er fullt bestemt på å avslutte forholdet er det vel bare å hoppe i det. Så lenge forholdet er så dårlig og dere har prøvd å bedre det uten hell, så bør det ikke komme som en stor overraskelse på han.

Men husk at dette vil ta litt tid, både praktisk og med tanke på barna.

Han vil sikkert love gull og grønne skoger, men hold deg til din avgjørelse. Et forhold som fortsetter fordi den ene "truer" med å gå har ingen framtid.

Annonse

Hvis du skal gå ut av ekteskapet, så skal det være fordi det ikke lenger er noe håp for ekteskapet som sådan - helt uavhengig av en tredjepart.

For hvis du forlater det ekteskapet du har til fordel for en ny, så vil det høyst sansynligvis bli noe du angrer dypt på etter en stund.

"Drømmemannen" er nettopp det - en drøm. Når virkligheten i hverdagen kommer, så forsvinner også drømmen.....

Gjest KariKruskakli.

Hvis du skal gå ut av ekteskapet, så skal det være fordi det ikke lenger er noe håp for ekteskapet som sådan - helt uavhengig av en tredjepart.

For hvis du forlater det ekteskapet du har til fordel for en ny, så vil det høyst sansynligvis bli noe du angrer dypt på etter en stund.

"Drømmemannen" er nettopp det - en drøm. Når virkligheten i hverdagen kommer, så forsvinner også drømmen.....

Godt sagt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...