karianne 2 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hei,Jeg har hatt urnveisinfeksjon i 2 år. Har brukt forskjellige antibiotikakurer ca hver 3.uke bortsett ifra for et halvt år siden hvor jeg fikk Hiprex. Dette hjalp i ca 2 mnd (selv om jeg alltid kjenner symptomene) men så fikk jeg fullt utbrudd igjen. Nå hjelper ikke hiprex alene lengere, jeg har igjen tatt flere antibiotikakurer og i det siste har jeg fått en dose jeg skal ta en gang i uken.Problemet er det at jeg aldri er helt kvitt symptomene: det svir og gjør litt vondt hver dag, og har i dag avsluttet en 3 dagers kur antibiotika igjen. Jeg er helt forvilet, dette har gått ut over jobb, sexliv og privatliv, psyken og øvrig helse. Får jo i tillegg til dette soppinfeksjoner og nedsatt imunforsvar. Jeg skjønner ikke at det ikke er funnet opp noe som kan hjelpe? Legen min bare klør seg i hodet og prøver å finne på en ny variant av antibiotika-inntak. Har tatt ultralyd av nyrene,prøvd alle kjerringråd, lett etter forklaringer i kostholdet uten hell. Har lest et sted at urinrøret kan være knekt/bøyd??? Ville de isåfall ha sett det på ultralyden? Er det noe håp om å bli frisk? Er jeg immun mot antibiotika? Er legen min inkompetent? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172295-urinveisinfeksjon-i-2-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Videre, videre >> Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 To liter kjerringrokkte om dagen, tilberedt på riktig måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172295-urinveisinfeksjon-i-2-%C3%A5r/#findComment-1135288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Er det hver gang påvist bakterier i urinen eller er det ’bare’ symptomer du har? Er det foretatt inspeksjon inn i blæren (cystoskopi) ? urinrøret er litt knekt hos kvinner. Du opplyser ikke om din alder. Hvis du er seksuelt aktiv, er det viktig å tømme blæren etter hvert samleie. Har du forsøkt forebyggende antibiotikum over flere måneder (ikke bare hiprex)? Jeg synes du skulle få en henvising til urolog, spesialist i urinveissykdommer, for nærmere utredning. Jeg håper man kan finne løsning på ditt problem som må være svært plagsomt. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172295-urinveisinfeksjon-i-2-%C3%A5r/#findComment-1136592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulterufsa Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Din historie er helt identisk med min, jeg spiste 14 sulfakurer på ett år på det verste. Hiprex og c-vitaminer og masse drikke, nyrebekkenbetennelse klarte jeg også å få en gang. Jeg endte i desperasjon hos homeopat/akupunktør, og etter å ha prøvd forskjellige ting og brukt ganske lang tid sa hun en dag at NÅ visste hun hva hun skulle gjøre! Jeg fikk et glass av disse sukkerkulene som teoretisk sett ikke inneholder noe annet enn nettopp sukker. Fikk en dose før jeg dro derfra. I bilen på vei hjem opplevde jeg for første gang på to år å ikke klø innvendig (glad jeg var passasjer, jeg var helt fjern av bare nytelse), og når jeg kom hjem tisset jeg noe som lignet spinatsuppe og luktet skikkelig høgg. Derfra gikk det bare en vei - bedre og bedre. Jeg hadde noen tilløp siden også, men de har jeg klart å stoppe med masse drikke, kjerringrokk-te og store doser c-vitamin. Har ikke spist sulfa siden, og det er nå 12 år siden sist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172295-urinveisinfeksjon-i-2-%C3%A5r/#findComment-1136607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulterufsa Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Din historie er helt identisk med min, jeg spiste 14 sulfakurer på ett år på det verste. Hiprex og c-vitaminer og masse drikke, nyrebekkenbetennelse klarte jeg også å få en gang. Jeg endte i desperasjon hos homeopat/akupunktør, og etter å ha prøvd forskjellige ting og brukt ganske lang tid sa hun en dag at NÅ visste hun hva hun skulle gjøre! Jeg fikk et glass av disse sukkerkulene som teoretisk sett ikke inneholder noe annet enn nettopp sukker. Fikk en dose før jeg dro derfra. I bilen på vei hjem opplevde jeg for første gang på to år å ikke klø innvendig (glad jeg var passasjer, jeg var helt fjern av bare nytelse), og når jeg kom hjem tisset jeg noe som lignet spinatsuppe og luktet skikkelig høgg. Derfra gikk det bare en vei - bedre og bedre. Jeg hadde noen tilløp siden også, men de har jeg klart å stoppe med masse drikke, kjerringrokk-te og store doser c-vitamin. Har ikke spist sulfa siden, og det er nå 12 år siden sist. Forresten skal kjerringrokkte til akutt bruk trekke i 5 minutter, forebyggende skal den småkoke i 20 minutter, lærte jeg av homeopaten. Den lange koketiden trekker ut kisel, som hjelper til å bygge opp slimhinnene igjen, slik at de blir mer motstandsdyktige mot infeksjoner. Tror jeg - hvis jeg husker hjemmeleksen min riktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172295-urinveisinfeksjon-i-2-%C3%A5r/#findComment-1136611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tromsøjente76 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei! Jeg gikk i flere år med urinveisinfeksjoner (trodde jeg) hver vinter. Alle antibiotikakurene bekymret meg og jeg tok selv initiativ til å bli utredet. Var gjennom Cystoskopi, Cystometri++, men ikke noe kom ut av det. Derimot da legen min tok diverse prøver så fant vi ut at jeg hadde bakteriell vaginose. Har forstått at det eksisterer uenighet om hvorvidt bakteriell vaginose gir slike symptomer, men faktum er at jeg siden Flagyl-behandlingen for tre år siden har vært uten plager. Verdt å undersøke, i alle fall. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172295-urinveisinfeksjon-i-2-%C3%A5r/#findComment-1139606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.