Gå til innhold

mobil-sjekk

Anbefalte innlegg

Marissa1365380810

Nå lurer jeg virkelig på om jeg gjør det rette....

Min mann forelsket seg i en kollega for kort tid tilbake, og det var gjensidig. Jeg avslørte ham på "magefølelsen", og han måtte til slutt tilstå. De hadde kysset ved et par anledninger, men hadde ikke sex (jeg tror ham).

Jeg ble fryktelig lei meg, og min mann fikk dårlig samvittighet. Han kunne ikke der og da si at han ikke hadde mer følelser for henne, men etter et par dager med bare gråt og elendighet fra min side, sa han at det kun var meg han ville ha.

I ettertid er jeg blitt veldig sjalu og mistenksom. Hun er en kollega han ser nesten hver dag, og snart skal de på jobbseminar sammen i 3 dager.

Jeg ser at han er mye mer aktiv på mobilen for tida, og da kom jeg på ideen om å bestille spesifisert faktura, hvor en kan se all trafikk på mobilen. Jeg vil jo så gjerne stole på ham, men jeg er likevel så usikker....

Hvis han oppdager at jeg har bestilt spesifisert faktura på hans mobil, blir han kanskje ikke så veldig blid på meg, likevel er det jo han som har sådd denne mistenksomheten i meg. Jeg har ALDRI før vært sjalu på hans kvinnelige bekjentskaper eller kolleger.

Jeg er veldig i tvil og setter pris på andres synspunkter på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172353-mobil-sjekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marissa1365380810

Jeg skjønner deg godt jeg. Du har jo fått bekreftet at det var noe (er noe?) mellom dem, så det er da naturlig å være skeptisk etter det.

Jo, det er klart jeg har samvittighetskvaler når det gjelder å gjøre dette. Skulle absolutt ønske at dette ikke var "nødvendig". Er egentlig for full åpenhet mellom ektefeller. Men da vil jeg iallfall få visshet, for han sier at han ikke har SMS-kontakt med henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172353-mobil-sjekk/#findComment-1136025
Del på andre sider

Jo, det er klart jeg har samvittighetskvaler når det gjelder å gjøre dette. Skulle absolutt ønske at dette ikke var "nødvendig". Er egentlig for full åpenhet mellom ektefeller. Men da vil jeg iallfall få visshet, for han sier at han ikke har SMS-kontakt med henne.

Jo, men når du selv måtte fremkalle sannheten fra han om at de hadde en flørt på gang vet du jo at han ikke akkurat informerer deg uoppfordret. Forståelig nok..

Jeg hadde nok gjort det samme. Og jeg er normalt ikke en sjalu person, og jeg har vært utsatt for sjalu personer selv og vet hvor ubehagelig det er. Allikevel hadde jeg nok sjekket han i en tid ubevisst eller bevisst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172353-mobil-sjekk/#findComment-1136033
Del på andre sider

Annonse

Jo, men når du selv måtte fremkalle sannheten fra han om at de hadde en flørt på gang vet du jo at han ikke akkurat informerer deg uoppfordret. Forståelig nok..

Jeg hadde nok gjort det samme. Og jeg er normalt ikke en sjalu person, og jeg har vært utsatt for sjalu personer selv og vet hvor ubehagelig det er. Allikevel hadde jeg nok sjekket han i en tid ubevisst eller bevisst.

Det er helt riktig av deg å gjøre det. Jeg var selv i samme situasjon som deg, og bestilte mobilloggen til min samboer. På den måten fikk jeg avslørt at hun FORTSATT var utro.

Dog skal det sies at det ikke bare er å bestille denne loggen. Den kan bare han bestille, eller du må få en mannlig venn til å utgi seg som han for å få bestilt.

Men det er jo sånn sett ikke noe problem. Det er jo bare å be din mann selv bestille, han har jo intet å frykte ettersom han ike har noe kontakt med dama...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172353-mobil-sjekk/#findComment-1136109
Del på andre sider

Sånn i utgangspunktet mener jeg det er helt feil å overvåke partneren på noensomhelst måte. Dersom forholdet er bra, og man ikke har noen opplagt grunn til å ikke stole på partneren blir det sykelig sjalusi å holde på slik, og det er liten vits å være i et forhold der man tviler såpass på partneren at man går til det skritt å overvåke dem. I en perfekt verden er mobil, e-mail, brev osv en privatsak. Har selv opplevd grunnløs og sykelig sjalusi, og det er slitsomt.

MEN, dette er i en perfekt verden... Den delen av meg som har opplevd svik og utroskap- ved "hjelp av" bla mobil og internett sier at dette er forståelig i henhold til den situasjonen du nå er i. Mistanker om utroskap oppstår sjeldent i et vakuum, de kommer som regel etter mistenkelig oppførsel fra den ene parten. Og man kan vel si at din kjæreste- som min eks- har gjort seg "fortjent" til mistillit og overvåking med sin oppførsel og utroskap.

I en slik situasjon får man som fortjent, og det kan dessuten være en grei måte for den andre parten å finne ut av sannheten, og dermed slippe å kaste bort mer tid på idioter.

Så jeg forstår godt din tankegang i denne situasjonen, selv om jeg i prinsippet- synes det er trist om en må gå til slike skritt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172353-mobil-sjekk/#findComment-1137065
Del på andre sider

Gjest Ingen røyk uten ild

Hei Marissa!

Det er god grunn til din mistanke.

Mobil og SMS har blitt et meget godt redskap for å ha "untenomsportslige" affærer.

Har akkurat vært igjennom det samme selv, min samboer ble plutselig fjern i forhold til meg, visste ikke hva hun ville og bla bla..

På direkte spørsmål om det var noen andre i bildet var det et NEI til svar.

Jeg fikk bestilt spesifisert faktura fordi hun hadde "spist" kontantkort i en lengre periode, og svært lite av det var ofret meg.

Å joda, over en periode på 3 måneder var det sendt ca 400 SMS til en fyr hun hadde jobbet sammen med for noen år tilbake, mange av dem på kveldstid etter at jeg hadde lagt meg og hun satt oppe for å "slappe av". I tillegg var det sendt en god del MMS på sen kveld og nattetid, som ved kryssjekk viste seg å være tidspunkter hvor jeg var bortreist, kan jo bare spørre seg selv om hva slags bilder det var..

Det var en sann fryd å ta henne på fersken, all den tid vi har lovet hverandre ærlighet pga noen tilfeller i begges fortid.

Så bare bestill og vent i spenning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172353-mobil-sjekk/#findComment-1137176
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...