Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg har et problem som jeg selv oppfatter som noe mystisk. I de siste to-tre ukene har jeg hatt enormt ømme bryster. Det er såpass at jeg føler behov for å holde dem inntil kroppen når jeg bøyer meg og at jeg synes det er ubehagelig å ligge på magen osv. Ømheten er lik i begge bryst og jeg har ikke funnet noe unormalt (klumper etc.) når jeg har kjent på dem. Ømheten minner om smertene jeg opplevde under puberteten da brystene vokste. Brystene mine ser dessuten litt hovne ut (litt større og fyldigere enn normalt). Jeg er 26 år, går på NUVA ring og jeg satte inn en ny ring for to uker siden. Mensen forløp som normalt før dette. Så jeg kan ikke forstå at jeg er gravid heller?Hva kan dette være? En hormonubalanse? Jeg kan legge til at jeg er svært trett om dagen også. Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172500-%C3%B8mme-bryster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

For å være helt sikker, bør du sjekke at du ikke er gravid. Hormonubalanse får du egentlig ikke med p-pille, p-ring eller p-plaster. Det er hormonene i prevensjonsmetoden som overtar. Jeg går ut fra at du lenge har brukt ringen? så det er ikke et start-problem. Det er ikke uvanlig med ømme bryster under hormonell prevensjon, men det er uvanlig at det kommer etter en stunds bruk, det er vanligvis i starten. Sjekk med graviditetstest. Er den negativ kan du se det an, bytter ev. til annet produkt.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172500-%C3%B8mme-bryster/#findComment-1137921
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...