Gå til innhold

Problem etter Prostata utskraping.

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 69 år, var i flere år plaget med vannlating, fikk da beskjed om at jeg hadde forstørret Prostata, ble anbefalt og ta utskraping for og få bedre trykk.Jeg spurte da om hvordan det ville si i forhold til det seksuelle, fikk til svar at jeg ville ikke merke noe untatt at ved sædutløsning,da ville sæden gå i blæra og ikke komme ut som normalt.Dette er da ikke tilfelle hos meg , når jeg får utløsning så er jeg jo klar over det, men det er også det hele, har ikke noen som helst nytelse av det,og i tillegg så blir jeg veldig slapp, mitt sexliv er ødelagt.Hvorfor kan en lege si noe slikt som det han sa til meg, jeg har fott en psykisk knekk pga. dette.En annen ting er at når jeg får reisning, og begynner og bruke penis eks. enten samleie eller onanering så har den veldig lett for og falle sammen, som regel skjer dette hver gang, har prøvd med forskjellige potenspiller, jo det hjelper litt, men ikke nok.Har Dere noe fornuftig svar på dette?Med hilsen en som syns sex er noe av livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172514-problem-etter-prostata-utskraping/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Beklager at jeg svarer seint.

Jeg er ikke lege. Du må derfor forhøre deg om hva som har skjedd i ditt tilfelle hos fastlegen din eller hos de som foretok utskapningen på deg. Jeg vet heller ikke om denne kan ha skadet nervebaner.

Orgasme og ejakulasjon er egentlig to forskjellige hendelser. Det er mulig du kan få bedre opplevelser av orgasmen dersom du bevisst skiller disse hendelsene fra hverandre. Noe som kan hjelpe for deg er at du trener opp bekkenbunnsmusklene dine. En bok som legger vekt på å veilede menn til å få sterkere orgasmer uten ejakulasjon og styrke bekkenbunnsmusklene er "Kjærlighetens Tao" av Jolan Chang. Boken ble sist utgitt i år 2000 og er tilgjengelig via nettbokhandlene. Den setter også fokus på nytelsesorientert seksualitet, og bevisstgjør om filosofien bak – at det er selve prosessen, nytelsen og nærheten til partneren som er viktig, og at målet ikke er ejakulasjon.

Jeg håper du uansett finner tilbake til nytelsen ved sex. Jeg er helt enig med deg. Det er en viktig del av livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...