Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den har ikke så mye virkning sier du? Å? hvorfor ikke? Greit nok, den "leger" bare utenpå, men det trengs vel det også. Jeg kjøpte den pakken med en pille i + krem, sa da funker den vel for noen,siden det bare er en pille oppi? Ikke vet jeg. Kanskje derfor soppen kom tilbake,siden jeg bbare brukte en pille....

jeg sier at pillen virker bra fordi den tar på en måte knekken på soppen innvendig også. Personlig synes jeg ikke kremen har funket like bra hvis jeg KUN har brukt kremen. Og det vriker kanskje som om kremen ikke er nok på deg heller siden du fortsatt har sopp.

Gjest begynner å bli "småredd"

Bruker du Vivag hele tiden? Hvorfor det? Kan ikke skjønne annet enn at da må du nesten regne med en ubalanse når du ikke bruker den, fordi kroppen må "lære" å sørge for et riktig miljø igjen etter å ha hatt "hjelp" i så lang tid?

Ja, bruker den hele tiden. Hva er galt i det? Er jo vanlig såpe, beregnet for underlivet. Bruker ikke vivag-piller, men såpe. Er kjempefornøyd med den, så slutter ikke, med mindre jeg går tom...

jeg sier at pillen virker bra fordi den tar på en måte knekken på soppen innvendig også. Personlig synes jeg ikke kremen har funket like bra hvis jeg KUN har brukt kremen. Og det vriker kanskje som om kremen ikke er nok på deg heller siden du fortsatt har sopp.

ja, vet...Tror jeg må stikke ned på apoteket i morgen og kjøpe pakken med 6 piller oppi, og prøve med det, hvis ikke det funker vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...

Er rimelig lei av den kløinga. Er veldig ubehagelig. Verre enn første gangen også. Sannsynligvis fordi pilla hjalp med en gang, første gangen....Takk for gode råd;)

Nei. Har kun prøvd Dr.Greve og Vivag, men er mest fornøyd med vivag og har brukt den nå i over et år... så jeg tror ikke det er på grunn av den. Ph-verdien aner jeg ikke. Det er mange som ikke bruker noen ting i underlivet,men innbiller jeg meg at jeg er skittten, så...

Jeg har hatt en del sopp selv, og det har for det meste skyltdes at jeg har vasket meg for mye.

Det er et fint balansert, surt miljø i underlivet som lett kan forstyrres. Noen har mye utflod, men det er ikke skitt.

Sopp finnes naturlig hos alle, men blomstrer ikke opp med mindre det normale miljøet ødelegges ved f.eks for mye vasking. Da får soppen ingen motstand, og blomstrer opp.

Jeg bruker selv lactacyd, vivag er sikkert ok, men pass på at det ikke er høyere pH enn 3,5.. og at du bruker kun en liten mengde, og bare én gang om dagen.

Under mensen er vi spesielt utsatt for sopp, samtidig som renslighet er viktig. Da tror jeg du kunne hatt nytte av stikkpillen vivag. Bare under/rett etter mensen, altså. For å forebygge sopp.

Men igjen - å vaske seg er ikke alltid bra, den fine balansen der nede ødelegges fort.

Annonse

Gjest begge må behandles

Årsaken kan være så mangt. Men, det som er viktig er at partneren din også blir behandlet samtidig med deg.

Han kan være smittebærer uten å ha symptomer. Vil tro at dette kan være årsaken til at soppen har kommet så fort tilbake.

Det kjipe med sopp er at man kan få noe jeg hørte en lege kalle "sopprester". Det vil si at det er mer eller mindre kronisk, og man vil få utbrudd med mer eller mindre jevne mellomrom. At kjæresten din ikke har symptomer trenger ikke bety noe - ofte gir det ingen symptomer på menn.

".........................."

Ja, bruker den hele tiden. Hva er galt i det? Er jo vanlig såpe, beregnet for underlivet. Bruker ikke vivag-piller, men såpe. Er kjempefornøyd med den, så slutter ikke, med mindre jeg går tom...

Jeg foreslår at du prøver ut EcoVag eller ViVag vagitorier. Det er slett ikke sikkert det er sopp du har.

Jeg hadde det som deg for et par år siden, var hos legen og fikk kur og greier, men kom alltid tilbake. I ren desperasjon kom jeg over ViVag, og jeg skal love deg at det gjorde susen.

Jeg foreslår at du prøver ut EcoVag eller ViVag vagitorier. Det er slett ikke sikkert det er sopp du har.

Jeg hadde det som deg for et par år siden, var hos legen og fikk kur og greier, men kom alltid tilbake. I ren desperasjon kom jeg over ViVag, og jeg skal love deg at det gjorde susen.

Hva er forskjellen på vivag vagitorier og vivag da? For jeg bruker Vivag såpe, og er kjempefornøyd med den. Har nå kjøpt canesten stikkpiller, hvis ikke de hjelper så går jeg til legen... Kjæresten min skal også ta en kur, selv om han ikke har noen symptomer.

Hva er forskjellen på vivag vagitorier og vivag da? For jeg bruker Vivag såpe, og er kjempefornøyd med den. Har nå kjøpt canesten stikkpiller, hvis ikke de hjelper så går jeg til legen... Kjæresten min skal også ta en kur, selv om han ikke har noen symptomer.

Vagitorier er fulle av melkesyrebakterier som skal fremme balanse i bakteriekulturen i skjeden. Du skal altså stikke dem inn i skjeden. Ligner ikke på såpe i det hele tatt.

Prøv da vel. Det gjorde susen for meg. Klør det litt nå, så putter jeg en kapsel inn, så er det null mer kløing på lenge.

Annonse

forresten kan du prøve å smøre på med litt yoghurt naturell, skal visst funke bra mot sopp.

Leste i pakningen i Canesten esken at hvis symtomene ikke går vekk etter tre dager burde man oppsøke lege. Er dette overdrevet eller skal jeg ta det seriøst? For dette er fjerde dagen jeg har sopp, og jeg kjenner fortsatt litt kløe av og til. Ikke så mye som i begynnelsen, for det var grusomt,men som sagt, av og til,og mer intens enn bare vanlig kløe,på en måte. Kanskje er det vanlig? (har forresten kjøpt piller, brukt de i tre dager)

Du bør reise til lege.

Det kan f.eks. være at du har for høyt blodsukker, da slipper ikke soppen taket.

Kan også være andre ting, og jeg syns du bør finne ut av det...

Ja, vet :( Men tør ikke gå til legen. har aldri vært på gyn.undersøkelse, og legen min er ikke akkurat den mest sensitive. Føler hun er ganske hardhendt. Men jeg klør enda, så jeg begynner å lure på om dette faktisk ER sopp eller ei. Har ikke hatt utflod heller. (sånn hvit som skal komme i forbindelse med sopp-kanskje ikke alle får det) men men...får se litt til da. Er ikke en sånn person som springer til legen med en gang. Jeg venter som regel litt...

Leste i pakningen i Canesten esken at hvis symtomene ikke går vekk etter tre dager burde man oppsøke lege. Er dette overdrevet eller skal jeg ta det seriøst? For dette er fjerde dagen jeg har sopp, og jeg kjenner fortsatt litt kløe av og til. Ikke så mye som i begynnelsen, for det var grusomt,men som sagt, av og til,og mer intens enn bare vanlig kløe,på en måte. Kanskje er det vanlig? (har forresten kjøpt piller, brukt de i tre dager)

Bruker du kremen også da? Jeg hadde ventet noen dager til og sett. Sopp er jo ikke farlig så det går nok fint å vente noen dager å se om det går over. Har du forresten prøvd naturell yoghurt? også effektivt:)

Bruker du kremen også da? Jeg hadde ventet noen dager til og sett. Sopp er jo ikke farlig så det går nok fint å vente noen dager å se om det går over. Har du forresten prøvd naturell yoghurt? også effektivt:)

Ja, bruker kremen 2-3 ganger om dagen + stikkpillen. Føler meg skikkelig skitten, for pillen kommer litt og litt ut, så må bruke truseinnlegg, selv om det ikke er så lurt. har ikke prøvd yogurt, høres litt ekkelt ut. Tror det holder med kremen og pillen jeg, blir "våt" nok av det...så det holder.

mente selvfølgelig at jeg blir på en måte "skitten" av de greiene, så orker ikke yogurt at på til. jeg er litt rar når det kommer til hygienen i underlivet... vil ikke bruke hva som helst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...