Gå til innhold

dominans

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mil1365380270

Personavhengig det der. Men det virker som det er en overvekt av kvinner som vil bli dominert. Og en overvekt av menn som vil dominere?

Hvis man ikke deler det inn i kjønn, er det vel generelt sånn at de som liker å bli dominert, er personer med mye ansvar ellers i livet? Har jeg lest i alle fall.

Vet ikke om det er noe mer som spiller inn her, men kanskje det er sånn at kvinner har mer behov for å bli dominert, fordi de føler de har større ansvar ellers i forholdet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172571-dominans/#findComment-1138123
Del på andre sider

Personavhengig det der. Men det virker som det er en overvekt av kvinner som vil bli dominert. Og en overvekt av menn som vil dominere?

Hvis man ikke deler det inn i kjønn, er det vel generelt sånn at de som liker å bli dominert, er personer med mye ansvar ellers i livet? Har jeg lest i alle fall.

Vet ikke om det er noe mer som spiller inn her, men kanskje det er sånn at kvinner har mer behov for å bli dominert, fordi de føler de har større ansvar ellers i forholdet?

Jeg tror det er mer biologisk betinget. Fra neturens side er det mannen som er den aktive seksuellt sett, og dermed blir det på mange måter mer naturlig for en kvinne å "bli tatt". Dette kan for noen være såpass sterkt at de vil dra det videre til litt "hefigere" dominans. Jeg er skråsikker - for å bruke et slikt ord - på at dette er tendenser som er biologisk betinget. Det er selfølgelig ikke dermed sagt at man kan bruke det som noen mal for å definere kvinner og menn. Det er utvilsomt mer en tendens enn en regel.

"........................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172571-dominans/#findComment-1138436
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Jeg tror det er mer biologisk betinget. Fra neturens side er det mannen som er den aktive seksuellt sett, og dermed blir det på mange måter mer naturlig for en kvinne å "bli tatt". Dette kan for noen være såpass sterkt at de vil dra det videre til litt "hefigere" dominans. Jeg er skråsikker - for å bruke et slikt ord - på at dette er tendenser som er biologisk betinget. Det er selfølgelig ikke dermed sagt at man kan bruke det som noen mal for å definere kvinner og menn. Det er utvilsomt mer en tendens enn en regel.

"........................."

Enig i det du sier.

Men tenk på de tilfellene der det er menn som liker å underkaste seg. Da er det ikke fokus på at de opptrer feminimt, men det at de har denne fetisjen p.g.a. mye ansvar ellers i livet.

Når det gjelder kvinner, trekkes det frem at det er biologisk betinget. Ikke snakk om makt/ansvar-faktoren på samme måte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172571-dominans/#findComment-1138448
Del på andre sider

Enig i det du sier.

Men tenk på de tilfellene der det er menn som liker å underkaste seg. Da er det ikke fokus på at de opptrer feminimt, men det at de har denne fetisjen p.g.a. mye ansvar ellers i livet.

Når det gjelder kvinner, trekkes det frem at det er biologisk betinget. Ikke snakk om makt/ansvar-faktoren på samme måte.

Ja, for all del - det var ikke meningen å utelukke sosiale faktorer. Og det er jo slike som spiller inn i stor grad i de tilfellene du nevner.

"..........................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172571-dominans/#findComment-1138461
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...