Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg mener at dette kommer an på hvor man befinner seg i livet, og hvem han omtaler exen til.

Utad, altså til venner og kolleger, bør man holde seg for god til å omtale exen negativt. Men overfor sin nye kjæreste er det naturlig å "tømme seg". Noen har kanskje gått gjennom et brudd uten mulighet til å snakke med en tredjeperson overhodet.

Hvis de to har barn sammen, er det en stor fordel for samarbeidet at de er gode venner og har et godt forhold.

Ellers er jeg enig i at stadig snakking om exen, enten det er positivt eller negativt, kan tyde på at man ikke er kommet over vedkommende.

Men man må også skille mellom å omtale forholdet og å omtale exen.

Jeg tror for eksempel at min ex har mye godt å si om meg som person til sin nye samboer, men ekteskapet får nok strykkarakter.

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

9

• mil1365380270

6

• fyrlykt

5

• damedame

2

Jeg mener at dette kommer an på hvor man befinner seg i livet, og hvem han omtaler exen til.

Utad, altså til venner og kolleger, bør man holde seg for god til å omtale exen negativt. Men overfor sin nye kjæreste er det naturlig å "tømme seg". Noen har kanskje gått gjennom et brudd uten mulighet til å snakke med en tredjeperson overhodet.

Hvis de to har barn sammen, er det en stor fordel for samarbeidet at de er gode venner og har et godt forhold.

Ellers er jeg enig i at stadig snakking om exen, enten det er positivt eller negativt, kan tyde på at man ikke er kommet over vedkommende.

Men man må også skille mellom å omtale forholdet og å omtale exen.

Jeg tror for eksempel at min ex har mye godt å si om meg som person til sin nye samboer, men ekteskapet får nok strykkarakter.

ER DU VIRKELIG SÅ SELVGOD?? dU TROR HAN SNAKKER PENT OM DEG TIL SIN NYE?? JUHU SIER JEG, LENGE LEVE iq

Gjest ex-bridget

Personlig så har jeg en eks som jeg aller helst ønsker død. Han hadde et alkoholproblem, var mer eller mindre psykopat, han slo meg til tider, og han misbrukte min tillitt som endte med at jeg måtte betale gjelda hans. Så denne personen har jeg lite godt å si om, men jeg forsøker å snakke minst mulig om ham, men av og til så kommer temaer opp hvor det kan være naturlig. Og da tror jeg det skinner godt igjennom hva jeg føler, og klarer nok ikke annet enn å prate stygt om ham.

De to andre ex`ene jeg har snakker jeg aldri stygt om, men jeg tror heller ikke jeg snakker om de på en måte som får min nåværende samboer til å tro at jeg vil ha noen av de tilbake.

Kanskje du også lærer at å bruke store bokstaver betyr å rope på nettet? Blir det for avansert?

Nei tenk det visste jeg ikke...

ER DU VIRKELIG SÅ SELVGOD?? dU TROR HAN SNAKKER PENT OM DEG TIL SIN NYE?? JUHU SIER JEG, LENGE LEVE iq

Hva betyr det da når det er liten d i dU. Skal ikke d`en ropes da?

Annonse

Nei tenk det visste jeg ikke...

Hva betyr det da når det er liten d i dU. Skal ikke d`en ropes da?

Stakar deg.. du er en av de som ikke har noe bedre å gjøre enn å prøve å finne skrivefeiler ol i innlegg. Kanskje du skal gå å kjøpe deg et liv?

Gjest tjohooo

Begge deler er et tegn på at han/hun ikke er over eksen.

En del gutter (sikkert også jenter) spiller på å smøre den nye om hvor mye bedre hun er enn eksen. Den nye digger det, men får seg straks en liten oppvekker når det noen år senere er hun som blir omtalt slik, til en ny jente.

Videre er det virkelig mange som lyger om hvordan eksen var, for å få sympati, eller forklare hvorfor det gikk som det gikk. Jeg f.eks. fikk forleden greie på at min eks går rundt og sier at jeg var utro og at jeg nå ligger med mange han kjenner for å hevne meg. Dette er selvfølgelig bare rent oppspinn, og man kan jo bare lure på om han er paranoid og tror det selv eller om han lyger bevisst. Den nye dama liker ihvertfall tanken på at hun er mye bedre. Noe jeg også var en gang for lenge siden :)

Tror man ser klarest når man ikke får konstant ego-næring på denne måten. Og hvorfor snakke om ekser i det hele tatt? :)

Annonse

Gjest tjohooo

Helt uenig, hvis det bare dreier som om slengbemerkninger. Om det er hele tiden så ja, men det var ikke det jeg mente her.

Man trenger ikke oppheve seg selv bare fordi man ikke lenger liker exen, og forteller om dennes dårlige sider/oppførsel en gang i blant.

Og noen gjør akkurat det for å fiske etter medlidenhet og bekreftelse, og for å føle seg feilfri og slippe å ta ansvar for sine mistag.

Gjest tjohooo

Er jo det jeg er ute etter å få svar på her da.. Hva folk generelt synes om exer og omatale av partners exer...

For å si det sånn.

Måten man omtaler eksen på, er ofte en indikasjon på hvordan man selv er som menneske og/eller om man egentlig er ferdig med eksen.

Gjest tjohooo

Jeg tror hun har et problem med at han sier så mye fint om sin ex ja, og sånn jeg ser det er ikke det normalt, hvertfall ikke særlig pent gjort...

Jeg ville følt meg som hans nummer to da. Men venninna mi mener altså at det er min kjæreste som oppfører seg mest ufint..

Du kan trøste venninna di med at det finnes plenty gutter som kommer med negative bemerkninger om eksen sin og masse bekreftelse til den nye, som har eksen som nr 1 og som tar kontakt med henne uten at den nye vet så alt for mye om det, osv.

skorpionfisken

Jeg kan bare snakke ut fra egen erfaring.

Jeg snakker alltid positivt eller nøytralt om exen. Det hender selvfølgelig at jeg kommenterer ting i forbauselse også. Ting som viser hvor forandret han er nå i forhold til i ekteskapet kan forbause meg, men ikke i slik grad at jeg framstiller det som negativt. Samarbeidet oss imellom er veldig godt så det omtales i positive vendinger. Ekteskapet og hvordan jeg hadde det der omtales også som positivt.

Min samboer har et dårlig forhold til sin ex. Han omtaler henne ofte i negative termer. Det gir ikke meg en følelse av å være mye bedre enn henne. Mye av det han sier tar jeg med en klype salt. Jeg tror ikke på alt han sier om henne. Men noe av det ser jeg jo selv er sant, det er ikke alle områder hun er like god på. Jeg har likevel tro på at man må finne ut av folk selv, ikke høre på hva andre mener og sier, selv om den som mener det er den du er glad i.

Jeg er glad han forteller meg hvor bra jeg er, men egentlig bryr det meg ikke hvor bra jeg er i forhold til henne. Jeg er bra i meg selv, ikke sammenlignet med noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...