Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

9

• mil1365380270

6

• fyrlykt

5

• damedame

2

Gjest Ugga Bugga

Hvis typen min klaget over eksen sin, ville jeg vel blitt litt skeptisk. For det første har han jo vært sammen med henne en gang, og sikkert forelsket i henne, derfor regner jeg jo med at han må se en del positive egenskaper hos henne.

Dessuten synes jeg det er unødvendig å sammenlikne. Jeg har ikke noe behov for å høre at jeg er bedre enn en annen. Kan man ikke bare være bra som den man er, og ikke sammenliknet med noe annet? Dette er et nytt forhold, og ting er annerledes.

Annonse

ShitDiddelyDo

Jeg hadde engang et troll som omtalte samtlige av sine ekser i et ordlag som mest av alt fikk meg til å tenke på kronisk ondskapsfulle skrekkfilmkarakterer.

Jeg lurer på hva denne jenta omtaler meg som nå...

Nettopp derfor blir jeg naturligvis skeptisk til jenter som utelukkende har grusomme erfaringer med (visstnok) psykopatiske menn.

Jeg har datet litt det siste året og for meg er det veldig viktig at fyren ikke snakker nedsettende i store ordelag om sin eks. En eller annen gang har han jo sannsynligvis elsket henne, ikke sant?

Han har selvfølgelig lov til å klage litt på henne (det gjør jeg jo selv også om min ex!), men ikke masse nedsettende dritt.

Hvis typen min klaget over eksen sin, ville jeg vel blitt litt skeptisk. For det første har han jo vært sammen med henne en gang, og sikkert forelsket i henne, derfor regner jeg jo med at han må se en del positive egenskaper hos henne.

Dessuten synes jeg det er unødvendig å sammenlikne. Jeg har ikke noe behov for å høre at jeg er bedre enn en annen. Kan man ikke bare være bra som den man er, og ikke sammenliknet med noe annet? Dette er et nytt forhold, og ting er annerledes.

Men siden det er en grunn til at det ble slutt mellom dem, så ser han sikkert ikke de positive egenskapene han en gang falt for. Det ville være litt rart i tilfelle....

Jeg kan fortsatt tenke på exen min som den teite barnslige drittungen han var, uten at det betyr at jeg ikke er ferdig med ham. Tenker aldri på ham mer, og det var jeg som gjorde det slutt.

hadde vært litt pussig om jeg nå tenkte på ham som den kjekke, snille gutten jeg trodde jeg forelsket meg i.. DA hadde det tydet på at jeg IKKE var ferdig med ham...

"Jeg KAN FORTSATT TENKE PÅ exen min som den teite barnslige drittungen han var, uten at det betyr at jeg ikke er ferdig med ham. TENKER ALDRI PÅ HAM MER, og det var jeg som gjorde det slutt."

Jeg synes det virker som om du tenker vesentlig mer på han enn du vil innrømme, og jeg tror du kommenterer han vesentlig oftere enn du selv ønsker å innrømme.

Jeg tror også at du har fått kritikk for dette av din "nåværende", og forsøker å bagatelisere det her....

Kan være jeg tar feil, men slik "leser" jeg det du har skrevet her til nå.

Annonse

"Jeg KAN FORTSATT TENKE PÅ exen min som den teite barnslige drittungen han var, uten at det betyr at jeg ikke er ferdig med ham. TENKER ALDRI PÅ HAM MER, og det var jeg som gjorde det slutt."

Jeg synes det virker som om du tenker vesentlig mer på han enn du vil innrømme, og jeg tror du kommenterer han vesentlig oftere enn du selv ønsker å innrømme.

Jeg tror også at du har fått kritikk for dette av din "nåværende", og forsøker å bagatelisere det her....

Kan være jeg tar feil, men slik "leser" jeg det du har skrevet her til nå.

""Jeg KAN FORTSATT TENKE PÅ exen min som den teite barnslige drittungen han var, uten at det betyr at jeg ikke er ferdig med ham. TENKER ALDRI PÅ HAM MER, og det var jeg som gjorde det slutt.""

Teskje: Jeg kan tenke på ham hvis jeg skulle behøve det, og da ikke med glede, er ikke akkurat slik at jeg går rundt og tenker på ham. Av og til blir man bare mint på ham, når han melder en sjelden gang, det dukker opp et bilde eller liknende. Skjønner?

"Jeg synes det virker som om du tenker vesentlig mer på han enn du vil innrømme, og jeg tror du kommenterer han vesentlig oftere enn du selv ønsker å innrømme."

Ehh.. jaha.. så det tror du.. det må du da mene, men slik er det ikke da. Jeg omtaler ham aldri mer til kjæresten min. I begynnelsen av forholdet når bruddet var ferskt fikk han høre litt, men slett ikke mye. Naturlig at vi da begge snakket litt om "hvor vi hadde vært"..

"Jeg tror også at du har fått kritikk for dette av din "nåværende", og forsøker å bagatelisere det her...."

Jaja.. jommen er du klarsynt.. bare så synd det er så himla mye tåke der du er da...

"Kan være jeg tar feil, men slik "leser" jeg det du har skrevet her til nå."

Dysleksi? Eller bare dårlig personkjenner?

Jeg mener at dette kommer an på hvor man befinner seg i livet, og hvem han omtaler exen til.

Utad, altså til venner og kolleger, bør man holde seg for god til å omtale exen negativt. Men overfor sin nye kjæreste er det naturlig å "tømme seg". Noen har kanskje gått gjennom et brudd uten mulighet til å snakke med en tredjeperson overhodet.

Hvis de to har barn sammen, er det en stor fordel for samarbeidet at de er gode venner og har et godt forhold.

Ellers er jeg enig i at stadig snakking om exen, enten det er positivt eller negativt, kan tyde på at man ikke er kommet over vedkommende.

Men man må også skille mellom å omtale forholdet og å omtale exen.

Jeg tror for eksempel at min ex har mye godt å si om meg som person til sin nye samboer, men ekteskapet får nok strykkarakter.

"Ellers er jeg enig i at stadig snakking om exen, enten det er positivt eller negativt, kan tyde på at man ikke er kommet over vedkommende."

Veldig enig!!

Ellers så ser jeg at du har fått et "festlig" innlegg igjen fra en som benytter flere ulike nick i en og samme tråd, og som "hopper" på Babette så snart sjansen byr seg....

Ikke så vanskelig å kjenne lusa på gangen, ikke sant?

*klem*

""Jeg KAN FORTSATT TENKE PÅ exen min som den teite barnslige drittungen han var, uten at det betyr at jeg ikke er ferdig med ham. TENKER ALDRI PÅ HAM MER, og det var jeg som gjorde det slutt.""

Teskje: Jeg kan tenke på ham hvis jeg skulle behøve det, og da ikke med glede, er ikke akkurat slik at jeg går rundt og tenker på ham. Av og til blir man bare mint på ham, når han melder en sjelden gang, det dukker opp et bilde eller liknende. Skjønner?

"Jeg synes det virker som om du tenker vesentlig mer på han enn du vil innrømme, og jeg tror du kommenterer han vesentlig oftere enn du selv ønsker å innrømme."

Ehh.. jaha.. så det tror du.. det må du da mene, men slik er det ikke da. Jeg omtaler ham aldri mer til kjæresten min. I begynnelsen av forholdet når bruddet var ferskt fikk han høre litt, men slett ikke mye. Naturlig at vi da begge snakket litt om "hvor vi hadde vært"..

"Jeg tror også at du har fått kritikk for dette av din "nåværende", og forsøker å bagatelisere det her...."

Jaja.. jommen er du klarsynt.. bare så synd det er så himla mye tåke der du er da...

"Kan være jeg tar feil, men slik "leser" jeg det du har skrevet her til nå."

Dysleksi? Eller bare dårlig personkjenner?

"Dysleksi? Eller bare dårlig personkjenner?"

Hvis du klarer å "bli kjent med en person" ut i fra hva de skriver i én tråd på DOL, så er du dyktig.

Så dyktig er ikke jeg:-)

Dette gjalt jo en enkelt sak som opptar deg (og ikke deg som person).

Og siden det virker som om du reagerer med så mye følelser rundt dette i denne tråden, så er det vel ikke så rart om noen (jeg) synes det kan se ut som om dette er viktig for deg?

Og hvorfor skal det være viktig for deg, om ikke dette (og din ex) er noe du tenker en del på....?

"Dysleksi? Eller bare dårlig personkjenner?"

Hvis du klarer å "bli kjent med en person" ut i fra hva de skriver i én tråd på DOL, så er du dyktig.

Så dyktig er ikke jeg:-)

Dette gjalt jo en enkelt sak som opptar deg (og ikke deg som person).

Og siden det virker som om du reagerer med så mye følelser rundt dette i denne tråden, så er det vel ikke så rart om noen (jeg) synes det kan se ut som om dette er viktig for deg?

Og hvorfor skal det være viktig for deg, om ikke dette (og din ex) er noe du tenker en del på....?

Jeg har jo forklart hvorfor, les innleggene mine. Jeg og en venninne som diskuterer det her. Det er min kjærestes omtale av sin ex og hennes kjærestes om sin som er tema. Jeg snakker ikke om min, siden han ikke opptar noen oppfattbar del av hjernen min lenger.

Hvordan du greide å vri det til at jeg snakker om min er ganske utrolig...

Jeg har jo forklart hvorfor, les innleggene mine. Jeg og en venninne som diskuterer det her. Det er min kjærestes omtale av sin ex og hennes kjærestes om sin som er tema. Jeg snakker ikke om min, siden han ikke opptar noen oppfattbar del av hjernen min lenger.

Hvordan du greide å vri det til at jeg snakker om min er ganske utrolig...

Det har du rett i.

Det kan selvfølgelig like gjerne være din nye kjæreste som snakker om sin ex.

Dog fikk jeg inntrykk av at det ikke gjalt han når jeg leste det svaret du gav til damedame - når hun faktisk forsøkte å gi deg et konstruktivt råd lenger ned i tråden.

Det gav ikke akkurat inntrykk av at du ønsket gode og konstruktive råd velkommen - men heller at du var ute etter bekreftelse for hva du selv mener er "riktig"....

Det har du rett i.

Det kan selvfølgelig like gjerne være din nye kjæreste som snakker om sin ex.

Dog fikk jeg inntrykk av at det ikke gjalt han når jeg leste det svaret du gav til damedame - når hun faktisk forsøkte å gi deg et konstruktivt råd lenger ned i tråden.

Det gav ikke akkurat inntrykk av at du ønsket gode og konstruktive råd velkommen - men heller at du var ute etter bekreftelse for hva du selv mener er "riktig"....

For alles skyld håper jeg du ikke jobber med noe som man trenger litt menneskekjennskap i. Du virker veldig analyserende, desverre analyserer du helt feil, eller rett og slett finner på ting..

Jeg har jo skrevet rett ut at det er kjærestens omtale av exer som er tema, og jeg er ikke ute etter "rett svar". Men min erfaring tilsier at damedame har lite å komme med når det gjelder hetero parforhold.. kanskje ikke så rart...

For alles skyld håper jeg du ikke jobber med noe som man trenger litt menneskekjennskap i. Du virker veldig analyserende, desverre analyserer du helt feil, eller rett og slett finner på ting..

Jeg har jo skrevet rett ut at det er kjærestens omtale av exer som er tema, og jeg er ikke ute etter "rett svar". Men min erfaring tilsier at damedame har lite å komme med når det gjelder hetero parforhold.. kanskje ikke så rart...

"Men min erfaring tilsier at damedame har lite å komme med når det gjelder hetero parforhold.. kanskje ikke så rart..."

Det sier vel enda litt mer om deg?

Men som jeg sa i det første innlegget, det er mye mulig jeg tar feil - selv om reaksjonene dine tyder på det motsatte :-)

ps: hva var du egentlig ute etter ved å starte denne tråden, når det ikke var "bistand til rett svar"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...