Gjest Oppgitt og lei... Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 For et halvt år siden fikk jeg blodpropp og måtte begynne på blodfortynnede medisin(Marevan). Dermed måtte jeg også kutt p-pillen. Legen anbefalte Condulag som erstatning, noe som har ført til nesten konstante blødninger siden. En 3-4 uker med blødninger, og 1 uke uten. Har vert sånn siden september i høst. Er det noen som har erfaringer med dette? Forslag? Hvor lang tid tar det før kroppen tilpasser seg? Dersom jeg slutter på Condulag, hvor lang tid vil det ta før kroppen er tilbake til det normale? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172716-condulagmarevanevigmensen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest qxibil Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei! Først vil jeg si at jeg føler med deg, for jeg har hatt akkurat det samme problemet. Det er fryktelig plagsomt! I mitt tilfelle var det ikke snakk om conludag, kun marevan. Jeg begynte på marevan og begynte å blø - i 14 måneder i strekk (altså, kanskje 10 blødningsfrie dager i løpet av 14 mndr). Det ga seg ikke før jeg fikk satt inn en hormonspiral. Kan du ikke spørre legen din om å få satt inn en hormonspiral i stedet for conludag? Mine leger sa i alle fall at hormonspiral var ufarlig, da hormonene i hormonspiralen virker lokalt. Men så har ikke jeg hatt blodpropp heller, min indikasjon var fare for blodpropp. Det er verdt å snakke med legen, da. Å blø hele tiden er til å bli tussete av, dessuten er det jo dyrt! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172716-condulagmarevanevigmensen/#findComment-1139592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oppgitt og lei Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei! Først vil jeg si at jeg føler med deg, for jeg har hatt akkurat det samme problemet. Det er fryktelig plagsomt! I mitt tilfelle var det ikke snakk om conludag, kun marevan. Jeg begynte på marevan og begynte å blø - i 14 måneder i strekk (altså, kanskje 10 blødningsfrie dager i løpet av 14 mndr). Det ga seg ikke før jeg fikk satt inn en hormonspiral. Kan du ikke spørre legen din om å få satt inn en hormonspiral i stedet for conludag? Mine leger sa i alle fall at hormonspiral var ufarlig, da hormonene i hormonspiralen virker lokalt. Men så har ikke jeg hatt blodpropp heller, min indikasjon var fare for blodpropp. Det er verdt å snakke med legen, da. Å blø hele tiden er til å bli tussete av, dessuten er det jo dyrt! Lykke til! Oj! 14 mnd i strekk?!? Det får'n si... Legen nevnte spiral som ett alternativ, men at jeg burde prøve minipillen først. Grunnen til at jeg ikke satte inn spiral direkte var fordi legen helst ikke ville gjøre det på kvinner som ikke har fått barn enda. Var du i den situasjonen? I såfall; hvordan var det å sette inn spiralen? Ser for meg at det er veldig smertefullt, men kanskje jeg bare skremmer meg selv. Tusen takk for tilbakemelding. Selv om svaret ikke var det mest oppløftende å lese, så var det greit å se at andre har vært i samme situasjon som meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172716-condulagmarevanevigmensen/#findComment-1140179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest qxibil Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Oj! 14 mnd i strekk?!? Det får'n si... Legen nevnte spiral som ett alternativ, men at jeg burde prøve minipillen først. Grunnen til at jeg ikke satte inn spiral direkte var fordi legen helst ikke ville gjøre det på kvinner som ikke har fått barn enda. Var du i den situasjonen? I såfall; hvordan var det å sette inn spiralen? Ser for meg at det er veldig smertefullt, men kanskje jeg bare skremmer meg selv. Tusen takk for tilbakemelding. Selv om svaret ikke var det mest oppløftende å lese, så var det greit å se at andre har vært i samme situasjon som meg! Hei igjen! Jeg var fått barn, men likevel var det ikke så veldig behagelig akkurat. Men heller 2 minutter vondt en én dag til med blødning!Dessuten kan den sitte inne i hele 5 år, så jeg vil jo ha minimalt besvær med den resten av tiden... Jeg fikk beskjed om at ingen hormonpreparater egnet seg for meg med fare for blodpropp (ikke p-, mini- el andre piller med hormoner i), så det undrer meg at du "får lov"... Huff, som sagt - jeg føler med deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172716-condulagmarevanevigmensen/#findComment-1141409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.