Gå til innhold

Anbefalte innlegg

mil1365380270

Det var et godt forslag, vil så gjerne få ham til å innrømme dette, tror det er eneste måten jeg kan tilgi ham på, og jeg vil jo gjerne, av en eller annen merkelig grunn at det skal være oss to da.

Har lest i mange andre tråder her om personer som har vært ute for utroskap og mange andre vonde ting, som har klart å tilgi. Føler dette nesten er et "lite" problem i forhold til hva mange sliter med. Han har jo ikke vært utro ennå, så vidt jeg vet. Men jeg klarer ikke tanken på at jeg overhodet ikke kan stole på ham.

Som sagt laget jeg en fake profil igår, jeg fikk melding fra ham, og han fikk epostadressen "min". Jeg har fått et par eposter fra ham der han skriver at han ønsker sex,og gjerne vil møte "meg". Tviler sterkt på at dette er tull, siden han utleverer seg selv ganske mye med tanke på navn, beskriver området der han bor osv.

Jeg angrer veldig på at jeg gjorde dette, og vil ikke synke så lavt at jeg bruker det imot ham, men jeg vet jo hvordan han er da.... Det hele virker som en vond drøm, og jeg vet for mye på uærlig vis. Det var så vondt å snakke med han på telefon igår da han strålte som en sol, jeg spurte om det hadde skjedd noe, men han sa det var hemmelig, vet jo selvsagt alt jeg da....

Ser jo selv at mannen er bare dritt, men har store problem med å se realitetene i øynene her.

Dette ble bare mye rot, men måtte bare få det ut...

Fornuften min vet veldig godt at denne mannen ikke hører hjemme i livet, men hvordan skal jeg få overtalt følelsene mine...?

Du er en person som vil være sammen med en som villig vekk skriver til andre damer at han vil ha sex med dem.

Du vil heller ha det vondt fordi du ikke stoler på han, enn å gjøre det slutt, og åpne opp muligheten for å finne en som er snill mot deg.

Eller du mener dere vil få det bra, for han vil sikkert aldri gjøre noe lignende igjen, og det han har gjort, kan du tilgi. Han kommer jo til å angre som en hund på at han gjorde det.

Hvis dette hendte med en venn/venninne, eller noen i familien din, ville du anbefalt de å å tilgi, og gå videre med forholdet.

Du synes ikke det blir flaut å fortelle familie/venner hva han har gjort. Du mener selv han er en så bra person for deg, at de må skjønne hvorfor du satser på ham.

Hvis det her stemmer på deg, tror jeg du får et bra liv sammen med denne mannen ;-)

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

6

• ShitDiddelyDo

6

• Lips1365380508

5

• lilleva

5

Takk så mye for enda et fornuftig svar. Kan høres ut som dette er den beste måten å gjøre det på ja.

Ble så forbanna da jeg fant ut dette at jeg la all verdens ondskapsfulle planer, det hjalp meg faktisk veldig mye der og da. Idag er jeg bare såret og lei meg, og skulle ønske jeg aldri hadde funnet ut av dette. Men det er da best å vite hvem man er sammen med uansett....

Har opplevd noe lignende (men verre da jeg oppdaget at hun faktisk hadde vært utro med 3 personer) og planla selv både det ene og det andre.

Men gjorde aldri noe av det. Og det er jeg glad for i dag. Jeg sank ikke ned på hennes nivå. Selv om det sikkert ville føltes bra den gangen, ville jeg nok angret på det i dag.

Du skulle vel heller ønske at det ikke var noe å finne ut? For når han først er en drittsekk er det best å få vite det. Så kan du gå videre.

Lykke til.

Det var et godt forslag, vil så gjerne få ham til å innrømme dette, tror det er eneste måten jeg kan tilgi ham på, og jeg vil jo gjerne, av en eller annen merkelig grunn at det skal være oss to da.

Har lest i mange andre tråder her om personer som har vært ute for utroskap og mange andre vonde ting, som har klart å tilgi. Føler dette nesten er et "lite" problem i forhold til hva mange sliter med. Han har jo ikke vært utro ennå, så vidt jeg vet. Men jeg klarer ikke tanken på at jeg overhodet ikke kan stole på ham.

Som sagt laget jeg en fake profil igår, jeg fikk melding fra ham, og han fikk epostadressen "min". Jeg har fått et par eposter fra ham der han skriver at han ønsker sex,og gjerne vil møte "meg". Tviler sterkt på at dette er tull, siden han utleverer seg selv ganske mye med tanke på navn, beskriver området der han bor osv.

Jeg angrer veldig på at jeg gjorde dette, og vil ikke synke så lavt at jeg bruker det imot ham, men jeg vet jo hvordan han er da.... Det hele virker som en vond drøm, og jeg vet for mye på uærlig vis. Det var så vondt å snakke med han på telefon igår da han strålte som en sol, jeg spurte om det hadde skjedd noe, men han sa det var hemmelig, vet jo selvsagt alt jeg da....

Ser jo selv at mannen er bare dritt, men har store problem med å se realitetene i øynene her.

Fornuften min vet veldig godt at denne mannen ikke hører hjemme i livet, men hvordan skal jeg få overtalt følelsene mine...?

Han driver og avtaler å ha sex med andre- det har du jo sett selv.

HAn kommer ikke tilå slutte med dette selv om du konfronterer ham, og han lover gull og grønne skoger- DET har jeg erfart selv.

Min eks påsto i det vide og det brede at han bare hadde gjort dette for moro skyld, og at det var uskyldig. Da jeg la frem bevis på at han faktisk hadde hatt sex med andre via nettesidene, lovte han å aldri gjøre dette mer, og han påsto det bare var denne ene profilen, som han slettet foran meg.

Men guess what- han hadde en hel haug andre profiler også. Da jeg fant disse, laget han seg bare nye.

Og ja, jeg var dum som et brød- akkurat som deg (sorry, men det er sant, dersom du tror på ham...:))- jeg VILLE tilgi ham og tro på ham, så jeg ga ham en sjanse.

Men som sagt- han opprettet bare nye profiler, og endret passord på de gamle.

Til og med den dagen jeg gikk min vei- sa at nok var nok, og han ba på sine knær, påsto han elsker meg, jeg var den eneste og at han aldri mer skulle date noen som helst om han ikke fikk meg- gikk han inn på en slik side. (ja, jeg sank så lavt som til å sjekke en siste gang...)

Det var det som fikk meg til å innse at han aldri kom til å slutte med dette, å lyve og bedra for meg. Jeg kunne ikke stole på ham.

Heldigvis finnes det ordentlige, trofaste gutter der ute. Vet du tror han er den rette nå, men du burde vite bedre. Du fortjener en som er mye bedre- og de finnes. Det er ikke godt å være i et forhold der man er redd, tviler og lurer på hva den andre driver med, dag ut og dag inn.

Usikkerheten kommer til å ete deg opp og knuse deg. Så finn deg heller en du kan stole på.

Han her kommer til å fortsette å lyve og bedra deg, og du er mer verdt enn som så!

Etter disse opplysningene har jeg bare ett råd: du må konfrontere og IKKE finne på å tilgi dette..

Dette er ikke uskyldig, og selvom han kanskje vil angre når du avslører han denne gangen, - høres han ut som en spenningssøkende person - og dette blir neppe siste gangen.

Annonse

Gjest mirimom

Du er en person som vil være sammen med en som villig vekk skriver til andre damer at han vil ha sex med dem.

Du vil heller ha det vondt fordi du ikke stoler på han, enn å gjøre det slutt, og åpne opp muligheten for å finne en som er snill mot deg.

Eller du mener dere vil få det bra, for han vil sikkert aldri gjøre noe lignende igjen, og det han har gjort, kan du tilgi. Han kommer jo til å angre som en hund på at han gjorde det.

Hvis dette hendte med en venn/venninne, eller noen i familien din, ville du anbefalt de å å tilgi, og gå videre med forholdet.

Du synes ikke det blir flaut å fortelle familie/venner hva han har gjort. Du mener selv han er en så bra person for deg, at de må skjønne hvorfor du satser på ham.

Hvis det her stemmer på deg, tror jeg du får et bra liv sammen med denne mannen ;-)

Er helt enig i det du skriver, og jeg (fornuften min) ser ikke for meg noe liv med denne mannen i det hele tatt!! Men så er det jo den andre delen av meg da (følelsene), som sier meg at dette er bare et engangstilfelle osv osv, med andre ord de vanlige klisjeene.

mil1365380270

Er helt enig i det du skriver, og jeg (fornuften min) ser ikke for meg noe liv med denne mannen i det hele tatt!! Men så er det jo den andre delen av meg da (følelsene), som sier meg at dette er bare et engangstilfelle osv osv, med andre ord de vanlige klisjeene.

Du sier du slites mellom fornuft og følelser, men da skal jeg minne deg på en smart følelse å lytte til; magefølelsen din!

Har du fortalt dette til noen venner? Det synes jeg du skal. Eller mener du at du skal bære det inni deg for å skjerme han?

Det hjelper å lufte ting, da forsvinner de rosa skyene fortere ;-)

Gjest mirimom

Det eneste kloke rådet er at du skal dumpa han. Du har fått dine bevis. Trenger du flere bevis enn de du allerede har fått, er du på et nivå som nesten får meg til å si dere fortjener hverandre.

Det profiltullet du holder på med nå er bare patetisk.

Er faktisk helt enig med deg at det er bare å gjøre kort prosess og få det overstått. Eneste som (kanskje) får meg til å tilgi ham er at han tilstår alt, noe jeg er meget sikker på at han ikke gjør. Men jeg vil uansett se ham i øynene når jeg avslører det jeg vet.

Jeg har de to siste dagene vært gjennom et utall av "faser", men begynner nå endelig å falle til ro, å se realitetene som de er. Det er ikke enkelt, men jeg ser at her er det bare en ting å gjøre.

Ville bare skrive dette, så du kanskje forstår at jeg ikke er så dum og naiv som det du uttrykker.

Lips1365380508

oj,det var litt verre å lese dette innlegget enn de andre. Syns synd på deg! Du har det ikke lett..kan forestille meg hvordan dette river hjertet ditt i to...

Forstår at du ikke greier å overtale følelsene dine til å gå fra ham, men blir det lettere for deg å være sammen med han, uten å ha tillit til han i det hele tatt? Det er MYE lettere for deg å slå opp med han nå, siden du sitter med alle de negative følelsene., enn å gjøre det på en senere tidpunkt.. trust me! jeg vet hvordan det er.

Og du kommer over det! det kan jeg love deg! Bare dump den drittsekken, han er ikke til å stole på og man kan ikke ha et forhold uten tillit. Og spesielt vanskelig er det når man er i et avstandsforhold!!

Men hva var det han sa når du spurte han hva som skjer? at det er hemmelig?? Javel?

Det er ennå viktigere å vite hva kjæresten driver med når man har avstandsforhold, enn ellers, syns nå jeg... uff. hvor ofte treffes dere?

Hør på alle her du har fått svar fra. Slå opp med en gang! Snakke med vennene dine, kanskje du kommer til å se ting klarere da. Du trenger støtte!

ShitDiddelyDo

Er faktisk helt enig med deg at det er bare å gjøre kort prosess og få det overstått. Eneste som (kanskje) får meg til å tilgi ham er at han tilstår alt, noe jeg er meget sikker på at han ikke gjør. Men jeg vil uansett se ham i øynene når jeg avslører det jeg vet.

Jeg har de to siste dagene vært gjennom et utall av "faser", men begynner nå endelig å falle til ro, å se realitetene som de er. Det er ikke enkelt, men jeg ser at her er det bare en ting å gjøre.

Ville bare skrive dette, så du kanskje forstår at jeg ikke er så dum og naiv som det du uttrykker.

Jeg tror egentlig ikke du er dum og naiv. Man handler ikke alltid like rasjonelt når man er i en situasjon som den du er i.

Lykke til.

Gjest mirimom

oj,det var litt verre å lese dette innlegget enn de andre. Syns synd på deg! Du har det ikke lett..kan forestille meg hvordan dette river hjertet ditt i to...

Forstår at du ikke greier å overtale følelsene dine til å gå fra ham, men blir det lettere for deg å være sammen med han, uten å ha tillit til han i det hele tatt? Det er MYE lettere for deg å slå opp med han nå, siden du sitter med alle de negative følelsene., enn å gjøre det på en senere tidpunkt.. trust me! jeg vet hvordan det er.

Og du kommer over det! det kan jeg love deg! Bare dump den drittsekken, han er ikke til å stole på og man kan ikke ha et forhold uten tillit. Og spesielt vanskelig er det når man er i et avstandsforhold!!

Men hva var det han sa når du spurte han hva som skjer? at det er hemmelig?? Javel?

Det er ennå viktigere å vite hva kjæresten driver med når man har avstandsforhold, enn ellers, syns nå jeg... uff. hvor ofte treffes dere?

Hør på alle her du har fått svar fra. Slå opp med en gang! Snakke med vennene dine, kanskje du kommer til å se ting klarere da. Du trenger støtte!

Ja, det er ikke lett, jeg svever mellom en tilværelse der jeg virkelig hater ham, og der jeg unnskylder ham, og tror alt er min feil. Høres sikkert helt sprøtt ut, men han skrev i den første mailen til "meg" at han ikke hadde gjort dette før, og at han egentlig bare gjorde det for å sjekke responsen, og at det ble så spennende da han fikk høre fra "meg" at nå måtte han bare fortsette.

Skjønner jo at "jeg" kunne vært hvem som helst andre, og at utfallet ville bli det samme, men det er altså dette som får meg til å føle at det hele er min feil.

Tror jeg aldri i hele mitt liv har vært innom så mange forskjellige tanker på to døgn. Ene øyeblikket føler jeg hat, neste hevn hevn hevn, neste igjen føler jeg at dette er min feil og så blir jeg bare vanvittig frustrert og lei meg av at jeg har falt for den drittsekken han er.

Fornuften min sier meg at det må bli slutt, og forhåpentligvis finner jeg styrken jeg trenger for å gjøre det.

Annonse

Tro meg min kjære, men dette er nok ikke et engangs tilfelle..

Dette virker så seriøst fra hans side at for å få slutt på det, så må du nok flytte til han for å få han til å kutte ut kontakten med de andre jentene.

Og det er vel ikke riktig? Hvordan kan han gjøre dette mot deg?

Det er bestandig vanskelig å gå fra en man er glad i, men du vil i lengden bare bli såret.

Etterhvert vil du finne deg en ny gutt som du forguder og da vil du ikke skjønne hv a du så i han som bedro deg så sterkt. Du fortjener noe så mye bedre!

Kan heller ikke forstå at han kan leve med samvittigheten og det forteller vel litt om han og hvordan fremtiden vil bli? Gjør det ikke?

Lykke til du kjære vennen og håper alt ordner seg for deg etterhvert og at du vil få det greit. (forhåpentligvis med en annen mann)

Lips1365380508

Ja, det er ikke lett, jeg svever mellom en tilværelse der jeg virkelig hater ham, og der jeg unnskylder ham, og tror alt er min feil. Høres sikkert helt sprøtt ut, men han skrev i den første mailen til "meg" at han ikke hadde gjort dette før, og at han egentlig bare gjorde det for å sjekke responsen, og at det ble så spennende da han fikk høre fra "meg" at nå måtte han bare fortsette.

Skjønner jo at "jeg" kunne vært hvem som helst andre, og at utfallet ville bli det samme, men det er altså dette som får meg til å føle at det hele er min feil.

Tror jeg aldri i hele mitt liv har vært innom så mange forskjellige tanker på to døgn. Ene øyeblikket føler jeg hat, neste hevn hevn hevn, neste igjen føler jeg at dette er min feil og så blir jeg bare vanvittig frustrert og lei meg av at jeg har falt for den drittsekken han er.

Fornuften min sier meg at det må bli slutt, og forhåpentligvis finner jeg styrken jeg trenger for å gjøre det.

Hvorfor tror du at det kan være din feil? Hva er det du tror du har gjort feil?

Gjest mirimom

Hvorfor tror du at det kan være din feil? Hva er det du tror du har gjort feil?

Vet vel egentlig at ingenting er min feil, men føler meg litt råtten for at jeg har satt opp en "felle" for ham. Og som han sa i mailen han skrev til "meg" at han gjorde dette i utgangspunktet for å sjekke responsen. Kanskje han hadde gitt seg med hele greia, hadde det ikke vært for at jeg skrev og viste min interesse.

Men uansett er jo sjansene for at det kunne være hvem som helst andre ganske stor, så sånn sett føler jeg at jeg har gjort det riktige.

Har litt dårlig samvittighet fordi jeg har lurt ham med mail, men det er vel uansett værre det han har gjort.... Hva synes du?

Lips1365380508

Vet vel egentlig at ingenting er min feil, men føler meg litt råtten for at jeg har satt opp en "felle" for ham. Og som han sa i mailen han skrev til "meg" at han gjorde dette i utgangspunktet for å sjekke responsen. Kanskje han hadde gitt seg med hele greia, hadde det ikke vært for at jeg skrev og viste min interesse.

Men uansett er jo sjansene for at det kunne være hvem som helst andre ganske stor, så sånn sett føler jeg at jeg har gjort det riktige.

Har litt dårlig samvittighet fordi jeg har lurt ham med mail, men det er vel uansett værre det han har gjort.... Hva synes du?

Det kunne ha vært hvem som helst ja. for han skrev jo at siden han nå fikk respons virket det spennende, og han ville fortsette..syns det sier ganske mye om fyren. Han gir jo etter...m.a.o. så kunne det skjedd når han var ute også, at noen la an på ham og han bare ga etter...Han ER jo på vei til å være utro mot deg...

Hvor lenge har dere vært sammen da?

Forstår at du føler deg råtten, men det du gjrode er ingenting sammenlignet med det han gjør mot deg. Skal du følge planen din, og treffe ham på onsdag?

• 3 uker senere...

Veit du, lille venn... Du ska ikke ha dårlig samvittighet for noe som helst, du skal bare ta din snikende hevn!

Alle vet hva jeg tenker og føler om alt som heter utroskap, løgner og bedrag... de får som oftest tilbake det dobbelte;) I PROMISE:)

You Go Girl;)

Masse goode klemma fra ne!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...