Gå til innhold

store krav.

Anbefalte innlegg

Vestlandsjenten

Det var så ironisk ment at det nok passerer grensen til sarkasme ;-)

kanskje du burde tenke litt over "rådene" du gir ,før du gir dem. jeg ble faktisk utrolig lei meg av det innlegget.... og leser du noen av mine svar på andre innlegg...tror jeg du vil kunne lese att jeg ikke er en "ottar-kjerring" men faktisk ett varmt menneske som ønsker å leve ett helt vanlig samliv med alle ting det måtte by på av samværsformer. jeg elsker faktisk min mann,og ønsker helhet i forholdet,kos,lekenhet,varme,pirring,felles opplevelser. ikke bare en overfokusering på sex,i så stor grad att det går på bekostning av de andre tingen som er fint og fantastisk ved nettopp det å være to.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1141763
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Vestlandsjenten

13

• mil1365380270

9

• petter smart

9

• Ade|ina

5

kanskje du burde tenke litt over "rådene" du gir ,før du gir dem. jeg ble faktisk utrolig lei meg av det innlegget.... og leser du noen av mine svar på andre innlegg...tror jeg du vil kunne lese att jeg ikke er en "ottar-kjerring" men faktisk ett varmt menneske som ønsker å leve ett helt vanlig samliv med alle ting det måtte by på av samværsformer. jeg elsker faktisk min mann,og ønsker helhet i forholdet,kos,lekenhet,varme,pirring,felles opplevelser. ikke bare en overfokusering på sex,i så stor grad att det går på bekostning av de andre tingen som er fint og fantastisk ved nettopp det å være to.....

Tror det var rimelig sterk ironi, og at mil mente omtrent det motsatte av hva som ble skrevet. Tipper det var mer et sleivspark til dem som måtte mene at du skal underkaste deg alle hans behov og overse dine egne, enn til deg.

Skjønner at du har det vanskelig, men tviler på at det var personlig ment, og du trenger ikke være så hårsår vel?

Her inne må man (dessverre vil sikkert noen mene) tåle både å spøke med andre, og få spøk tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1141770
Del på andre sider

Vestlandsjenten

Tror det var rimelig sterk ironi, og at mil mente omtrent det motsatte av hva som ble skrevet. Tipper det var mer et sleivspark til dem som måtte mene at du skal underkaste deg alle hans behov og overse dine egne, enn til deg.

Skjønner at du har det vanskelig, men tviler på at det var personlig ment, og du trenger ikke være så hårsår vel?

Her inne må man (dessverre vil sikkert noen mene) tåle både å spøke med andre, og få spøk tilbake.

overreagerte kanskje på den. men jeg er vel kanskje blitt så presset over mine egne grenser her hjemme....att det føltes som om jeg fikk bekreftelse på att vi faktisk oppholder oss i år 1823 *hehe*..i hele verden,og ikke bare her hjemme som jeg har gått rundt å trodd *ler litt ironisk* :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1141776
Del på andre sider

mil1365380270

Hei!

Du misforsto meg totalt. Det var en spøk! Så du ikke at jeg blunket til deg ved å skrive en sånn på slutten ;-) ?

Rådene du fikk var usedvanlig dårlige, de gikk kun på at du måtte slutte å klage, og heller tilpasse deg. Det mener ikke jeg du skal :-)

Det var en artikkel her denne uken, som jeg ikke finner igjen. Den var fra en undersøkelse som viser at kvinner er mest stresset i parforhold, menn når de er alene. Det er en av grunnene til at jeg synes rådene du fikk var dårlige.

Hjemme har vi delt alle oppgavene. Altså hvem som har ansvar for hva, hvor ofte vi må prøve å få utført de o.s.v. Det fungerer ganske bra. Da få man snakket om hva som er viktig for meg at vi gjør, og for han.

Det gjør også at vi blir gjort oppmerksom på hvor mye tid hver av disse oppgavene tar for oss å utføre, og da er det lettere å ha forståelse for at den andre faktisk kan være helt utslitt en dag.

Og ikke minst; vil jeg ha en uthvilt mann, vet jeg hvilke oppgaver jeg kan hjelpe han med :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1141777
Del på andre sider

mil1365380270

Det var ikke ment som et sleivspark, heller et velrettet tupp rett opp i rompestumpen på de "snille" rådgiverne ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1141781
Del på andre sider

Vestlandsjenten

Hei!

Du misforsto meg totalt. Det var en spøk! Så du ikke at jeg blunket til deg ved å skrive en sånn på slutten ;-) ?

Rådene du fikk var usedvanlig dårlige, de gikk kun på at du måtte slutte å klage, og heller tilpasse deg. Det mener ikke jeg du skal :-)

Det var en artikkel her denne uken, som jeg ikke finner igjen. Den var fra en undersøkelse som viser at kvinner er mest stresset i parforhold, menn når de er alene. Det er en av grunnene til at jeg synes rådene du fikk var dårlige.

Hjemme har vi delt alle oppgavene. Altså hvem som har ansvar for hva, hvor ofte vi må prøve å få utført de o.s.v. Det fungerer ganske bra. Da få man snakket om hva som er viktig for meg at vi gjør, og for han.

Det gjør også at vi blir gjort oppmerksom på hvor mye tid hver av disse oppgavene tar for oss å utføre, og da er det lettere å ha forståelse for at den andre faktisk kan være helt utslitt en dag.

Og ikke minst; vil jeg ha en uthvilt mann, vet jeg hvilke oppgaver jeg kan hjelpe han med :-)

høres ut som en fin ordning *smiler*...kanskje noe jeg savner her,.vi deler på oppgavene...men jeg får av og til følelsen av att de blir gjordt unna i en fei...så vi kan komme til "poenget"..nemlig dagens sex... blir litt for mye sexfokusering og rutine det hele..syns jeg. finnes andre samværsformer som gir like mye mening for meg,men på ett annet plan selvsakt. men likevel ..like viktig i helhetsbilde :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1141790
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner faktisk at hun ikke forsto ironien! Hun har lagt inn et forvtilet innlegg her, og til og med bedt omm svar fra fagperson, og så kommer det masse svada om at bare smil og by på deg selv så går alt så bra så lille vennen.

_Jeg_ tok mils ironi, men det er lettere fordi jeg ikke er "midt oppe i det", og ikke bare er fortvilet over selve situasjonen, men også av svarene hun fikk her inne.

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1141815
Del på andre sider

Kanskje du skulle ha tatt en prat med mannen din, fortalt han det du har skrevet her, evt. latt han lest både innlegg og svarene du har fått.Kanskje han kunne ha fått opp øynene og sett at livet består av mere enn bare "en runde i senga" Prate med han om disse tingene bør du gjøre.

Åpenhet er det viktigste for å få et samliv til å fungere godt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1141818
Del på andre sider

Jeg skjønner faktisk at hun ikke forsto ironien! Hun har lagt inn et forvtilet innlegg her, og til og med bedt omm svar fra fagperson, og så kommer det masse svada om at bare smil og by på deg selv så går alt så bra så lille vennen.

_Jeg_ tok mils ironi, men det er lettere fordi jeg ikke er "midt oppe i det", og ikke bare er fortvilet over selve situasjonen, men også av svarene hun fikk her inne.

:-)

Såklart forstår jeg at hun ble litt oppgitt, men nå er det nå engang slik at det er mye ironi ute og går her da....

Og det var vel mer egnet for å få øynene hennes opp for hvor tåpelige akkurat slike råd var da...

Men det er bare meg, og jeg er ikke i hennes situasjon, heldigvis.

Her er det nesten omvendt..Jeg vil ha masse sex! Men heldigvis vil min kjære det også da..;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1141825
Del på andre sider

Vestlandsjenten

Såklart forstår jeg at hun ble litt oppgitt, men nå er det nå engang slik at det er mye ironi ute og går her da....

Og det var vel mer egnet for å få øynene hennes opp for hvor tåpelige akkurat slike råd var da...

Men det er bare meg, og jeg er ikke i hennes situasjon, heldigvis.

Her er det nesten omvendt..Jeg vil ha masse sex! Men heldigvis vil min kjære det også da..;)

takk :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1141828
Del på andre sider

mil1365380270

høres ut som en fin ordning *smiler*...kanskje noe jeg savner her,.vi deler på oppgavene...men jeg får av og til følelsen av att de blir gjordt unna i en fei...så vi kan komme til "poenget"..nemlig dagens sex... blir litt for mye sexfokusering og rutine det hele..syns jeg. finnes andre samværsformer som gir like mye mening for meg,men på ett annet plan selvsakt. men likevel ..like viktig i helhetsbilde :o)

Tar han det som en selvfølge at dere skal ha sex hver dag? Og hvor har han fått det fra, i tilfelle? *måper*

Kan du ikke si at du heller vi ha kvalitet, enn kvantitet? Dere er to forskjellige personer, ikke noe rart i at dere vil ha to forskjellige ting. Si at du føler det er drepende kjedelig at dere tar hverandre som en selvfølge. At du får mindre og mindre lyst, når det blir en rutine.

Så, hvis han vil ha oftere enn deg, må han piffe opp litt, for å gjøre det attraktivt for deg :-)

Mener ikke at han skal bruke all tiden på å kurtisere deg, men han må også gjøre sitt, hvis han skal få deg mere over på sin frekvens. Dere er tross alt to forskjelige mennesker, begge har like mye rett.

Ikke lett å tenne på en som står og logrer i gangen hver dag, og bare venter på sexen sin, he-he.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1141831
Del på andre sider

Ditt innlegg er en hån mot kvinner som levde i "gamle dager". Du klager over at det kreves så mye av deg, men det virker som det eneste du faktisk klager på er hans krav/forventning på sex.

Du har det vestentlig bedre enn kvinner for bare noen tiår siden.

Han har også mange krav til seg som mann, men man ser som regel kun sine egne problemer.

Det hjelper lite dersom du har et problem, men prøv å sett ting i litt perspektiv.

Det er selvfølgelig ikke kjekt å oppleve sexpress. Når en har barn er det i meste laget å forvente sex hver dag. Er begge enig er det jo greit, men jeg ville selv slitt med overskudd til sex hver eneste dag.

Han burde vist mer forståelse for dette. Kanskje han får mer energi av å ha sex og derfor ønsker det hver dag. Men han må forstå at det i stor grad tapper deg for krefter. Ikke sexen i seg selv, men den stadige forventningen.

Men har du i klartekst fortalt han dette? Skjønner han at dere er forskjellige på dette området? Mange kvinner mener de har sagt fra, mens de i virkeligheten har kommet med svake hint som ingen normal mann ville forstått.

Spørsmålet er jo hvor ofte du ønsker sex. Har du sagt noe om dette til han? Har du bedt han vente og la deg ta iniativet? Dvs sagt det i klartekst.

Dersom hans erfaring er at det tar uker før du tar iniativet er det ikke rart om han tar iniativet selv.

Han synes gjerne at han har et problem siden du så sjelden viser kåthet og sjelden tar iniativ.

Det er viktig, som flere her sier, å gi for å kunne få. Dette gjelder begge to. Du må innse at du ikke har en større rett til å bestemme frekvensen på sex, enn han. Dere må møtes på halvveien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1141915
Del på andre sider

Min mann krever ikke dette av meg.... Vi deler likt på oppgaver i hjemmet, og har sex når begge har overskudd og lyst. Så hvorfor din mann driver sexpress og krever så mye av deg vet jeg ikke?

Hva med å si i fra at barn og hjem ikke er DIN jobb, men deres felles ansvar?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1141989
Del på andre sider

Annonse

Vestlandsjenten

Ditt innlegg er en hån mot kvinner som levde i "gamle dager". Du klager over at det kreves så mye av deg, men det virker som det eneste du faktisk klager på er hans krav/forventning på sex.

Du har det vestentlig bedre enn kvinner for bare noen tiår siden.

Han har også mange krav til seg som mann, men man ser som regel kun sine egne problemer.

Det hjelper lite dersom du har et problem, men prøv å sett ting i litt perspektiv.

Det er selvfølgelig ikke kjekt å oppleve sexpress. Når en har barn er det i meste laget å forvente sex hver dag. Er begge enig er det jo greit, men jeg ville selv slitt med overskudd til sex hver eneste dag.

Han burde vist mer forståelse for dette. Kanskje han får mer energi av å ha sex og derfor ønsker det hver dag. Men han må forstå at det i stor grad tapper deg for krefter. Ikke sexen i seg selv, men den stadige forventningen.

Men har du i klartekst fortalt han dette? Skjønner han at dere er forskjellige på dette området? Mange kvinner mener de har sagt fra, mens de i virkeligheten har kommet med svake hint som ingen normal mann ville forstått.

Spørsmålet er jo hvor ofte du ønsker sex. Har du sagt noe om dette til han? Har du bedt han vente og la deg ta iniativet? Dvs sagt det i klartekst.

Dersom hans erfaring er at det tar uker før du tar iniativet er det ikke rart om han tar iniativet selv.

Han synes gjerne at han har et problem siden du så sjelden viser kåthet og sjelden tar iniativ.

Det er viktig, som flere her sier, å gi for å kunne få. Dette gjelder begge to. Du må innse at du ikke har en større rett til å bestemme frekvensen på sex, enn han. Dere må møtes på halvveien.

klart jeg har rett til å bestemme om min kropp skal brukes til seksuelle ting eller ei! om jeg var singel......kunna da hvemsomhelst bare forsyne seg for de var kåt? og ikke er det heller snakk om att det går evigheter mellom hver gang jeg har lyst på sex. og er det sånn att det må foreligge en sykemelding for å få sexfri en og annen gangen?...(50% hadde jo vært topp....sex annen hverdag *sarkastisk ment*) og ikke har jeg klaget på mannen min heller...på andre feldt. og ikke er jeg overopphengt i likestilling heller. likeverd er mye viktigere!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1142419
Del på andre sider

klart jeg har rett til å bestemme om min kropp skal brukes til seksuelle ting eller ei! om jeg var singel......kunna da hvemsomhelst bare forsyne seg for de var kåt? og ikke er det heller snakk om att det går evigheter mellom hver gang jeg har lyst på sex. og er det sånn att det må foreligge en sykemelding for å få sexfri en og annen gangen?...(50% hadde jo vært topp....sex annen hverdag *sarkastisk ment*) og ikke har jeg klaget på mannen min heller...på andre feldt. og ikke er jeg overopphengt i likestilling heller. likeverd er mye viktigere!

Selvfølgelig har du rett til å bestemme over din kropp. På lik linje kan du også bestemme om du f.eks. vil være utro.

Poenget er at når man blir sammen med noen så har men "kontrakt" sammen. Den inkluderer bl.a. at man ikke har sex med andre. Og den inkluderer at man har sex sammen.

Dermed vil mannen din med rette forvente sex i forholdet. Er det ikke mulig å bli enig om dette får dere heller avslutte forholdet.

Å sammenligne dette med om du var singel blir for dumt til å kommentere.

Alt som skal til for å "slippe" sex er å si nei. Men dersom du sier nei "for ofte" vil han bli sur. Og han vil gjerne føle seg lurt fordi han trodde dere ville ha mer sex i forholdet.

Selv om du bestemmer over din kropp så kan du ikke kreve å bestemme hvor ofte dere har sex. Det kan ikke være slik at den som vil sjeldnest alltid får viljen sin.

Tenk om menn som ikke gidder gjøre husarbeid skulle hatt en slik rett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1142448
Del på andre sider

Gjest Dropper nicket nå.

Selvfølgelig har du rett til å bestemme over din kropp. På lik linje kan du også bestemme om du f.eks. vil være utro.

Poenget er at når man blir sammen med noen så har men "kontrakt" sammen. Den inkluderer bl.a. at man ikke har sex med andre. Og den inkluderer at man har sex sammen.

Dermed vil mannen din med rette forvente sex i forholdet. Er det ikke mulig å bli enig om dette får dere heller avslutte forholdet.

Alt som skal til for å "slippe" sex er å si nei. Men dersom du sier nei "for ofte" vil han bli sur. Og han vil gjerne føle seg lurt fordi han trodde dere ville ha mer sex i forholdet.

Selv om du bestemmer over din kropp så kan du ikke kreve å bestemme hvor ofte dere har sex. Det kan ikke være slik at den som vil sjeldnest alltid får viljen sin.

Men nå blir det dine sammenligninger som blir for dumme, Petter:

"Tenk om menn som ikke gidder gjøre husarbeid skulle hatt en slik rett."

Altså, å ha sex, selv om man ikke har lyst,- altså virkelig ikke føler for det i det hele tatt, det er ikke bra. Da ender det med at man ligger og "hater" istedetfor å elske. Når det direkte byr en imot.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1142453
Del på andre sider

- og husk at en halvtimes masing teller med som forspill!! ;-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1142454
Del på andre sider

mil1365380270

"Selv om du bestemmer over din kropp så kan du ikke kreve å bestemme hvor ofte dere har sex. "

Hun kan ikke bestemme hvor ofte han skal ha sex, men jeg synes nå hun har rett til å bestemme hvor ofte han skal ha det med hennes kropp.

Ellers må man si at hun IKKE bestemmer helt over sin egen kropp, han har krav på å ha den av og til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1142455
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Alt det du ramser opp som mannen krever av deg, er urimelig og egoistisk, slik du beskriver det. Det høres ut som om dere har en rangordning der han dirigerer og du har ansvar for alle pliktene. Huff.

Du spør hva du skal gjøre? Svaret mitt er: snu på agendaen! Sett parforholdet til kjæresten din mye lenger opp på listen. Så får heller andre ting vike for at dere to skal få det hyggeligere med hverandre.

Men det klarer du ikke å få til alene. Han må være med, og dere må sammen bli enige om hva som er viktigst. Det er først og fremst å redde forholdet, så de viktigste gjøremålene for at dere skal ha det ok hjemme. Men alt det andre må du/dere finne dere i må ligge. Har dere vurdert vaskehjelp?

Det er helt urimelig at han krever at du skal stille opp som en tjener for barn, hus og heim og i tillegg være en elskerinne, som alltid har like mye lyst som ham.

Sett foten ned og si at du ikke vil dra dette lasset lenger. Du ønsker forandring og trenger hans bidrag. Gjør noe med frustrasjonen din!

Jeg vet at mange kvinner er sin egen sterkeste dommer. De lager seg krav som mannen slett ikke deler. Men fordi partene ikke snakker godt sammen, vet han det ikke. Og hun går alene med den tunge sekken.

Du kan velge i større grad enn du aner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1142543
Del på andre sider

"Men en viktig forskjell er at "kvinner trenger overskudd for å ha sex, mens menn trenger sex for å få overskudd""

Det der tror jeg er temmelig individuellt. Jeg føler meg langt mer avslappet og lett til sinns etter en runde i bingen - eller hvor det nå måtte være ;)

Spenninger og diverse bekymringer forsvinner. Det er viktig med sex.

Jeg blir regelrett gretten, hvis det av forskjellige grunner blir for lite. Stort sett ikke noe problem, men det hender jo det også.

Men hvis det blir som innskriver sier - slik jeg forstår det, et pliktløp for å få husfred, så blir det jo noe annet.

Det har ganske så mye å gjøre med måten man tenker på også.

Du får en mer medgjørlig mann, og også en som er mer villig til å lytte til dine behov hvis du gir av deg selv.

Du får altså tilbake det du gir.

En mann som bare hører klaging og mas fra han setter foten innenfor døra, er ikke mye medgjørlig. Gi han litt ros isteden, så får du masse tilbake. Det skal ikke så mye til, for menn er enkle sånn :-) OG stolte.

Stemmer det, Adelina.

Sier meg bare enig igjen, jeg. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172898-store-krav/page/2/#findComment-1142696
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...