Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått time 21feb. JUPPI!! Hva er det som kommer til å ske?? Jeg kjenner at jeg gruer meg laaangt inn i magen. Er så redd for dommen. Hvor lang tid tar det å få svar på "standard" prøvene? Sædprøve ol?

Om jeg blir satt på pegotime... Hvo lenge varer en slik kur? Jeg mener jeg har hørt to mnd. Vi kan da risikere att mannen min ikke er hjemme til EL pga jobb... Da er det jo ikke mye "vits" i å utsette kroppen for det...

HYYYYYL! Jeg blir lei av meg selv og alle hvis om atte snart!

Takk og lov for dere her inne. Tror mine nermeste hadde SPYDD om de hadde vist at vi slet med babylaging og jeg belastet dem med alle korka tanker.

Grua meg jeg... SNUFS!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173052-utredning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva som skjer under en sånn time.. ville bare si at detta går sikkert bra, og er helt sikkert ikke noe å grue seg til! : ) Lykke til.

Og du.. spør du på ufrivillig barnløs får du sikkert bedre svar enn her, for der er det mange som har gått gjennom det dere skal nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173052-utredning/#findComment-1144140
Del på andre sider

• 1 år senere...

Jeg hadde allerede tatt en del blodprøver hos fastlegen min, disse var greie, men ble likevel henvist til gynekolog fem mnd etter prøvestart pga uregelmessige sykluser og manglende utslag på el-tester. Der ble det tatt nok en gu, denne gang med innvendig ul, flere blodprøver + henvisning til sædprøve.

Når det gjelder sædprøven, så må mannen først bestille tid til innlevering, levere på riktig dag og så kommer resultatet 4-6 uker etterpå. Det tar virkelig lang tid før svaret kommer, skjønner ikke hvorfor, men slik var det begge gangene. Er prøven unormal, så må han vente 3 mnd fra forrige test og så levere inn en kontrollprøve.

Ting tar tid.

I mellomtiden var vi til samtale hos gynekologen der vi drøftet ulike løsninger. Siden sædprøven var såpass nedslående, kunne heller ikke jeg få Pergotime (manglende el hos meg). Da resultatet kom på prøve nr 2, var vi klare med søknadsskjema til prøverør. På forhånd hadde vi også tatt et par ekstra blodprøver hver, den ene som mannen tok var en kromosomprøve, som tar ca 2 mnd å få svar på. Jeg hadde også tatt hsg-røntgen for å sjekke om egglederne var åpne.

Søknaden ble sendt i oktober, samtale i desember og forsøk i februar.

Slik var vår utredning og behandling.

Lykke til c",)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/173052-utredning/#findComment-1720672
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...